02.10.11, 16:01

Którzy politycy są najczęściej poszukiwani w Internecie?

Według rankingu 123people, największe zainteresowanie budzi Janusz Palikot, tuż za nim plasują się Donald Tusk i Beata Kempa.

Wyszukiwarka osób 123people, z której w Polsce korzysta miesięcznie ponad milion użytkowników, postanowiła sprawdzić, którzy kandydaci do parlamentu budzili największe zainteresowanie internautów od końca sierpnia 2011 roku. Ranking otwiera Janusz Palikot, drugie miejsce przypadło Donaldowi Tuskowi. Zaskoczeniem jest trzecie miejsce, które zajmuje Beata Kempa. Być może tak wysoka pozycja wynika z aktywności posłanki która m.in. zasłynęła oskarżeniami wobec rządu o włamanie się do jej skrzynki poselskiej i wysłanie maila z nieprawdziwą informacją o rezygnacji ze startu w wyborach.

"Pomimo co raz większej roli mediów społecznościowych i zwiększenia  ilości partyzanckich działań marketingowych w Internecie wykonywanych przez mniej znanych kandydatów widać, że tzw. media tradycyjne nadal odgrywają kluczową rolę w kreowaniu zainteresowań wyborców. To właśnie zinstytucjonalizowane media, jak prasa, radio czy telewizja narzucają ramy w debacie publicznej w Internecie, czego dowodem może być znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyszukiwanych takich znanych i opatrzonych polityków jak Janusz Palikot, Ryszard Kalisz, czy Joanna Kluzik - Rostkowska. Obok tych osób często szukanymi są kandydaci, którzy mają silną i ugruntowaną pozycję w Internecie, jak Agnieszka Pomaska czy Janusz Korwin-Mikke, polityk posiadający największą grupę zwolenników w serwisie Facebook, oraz kandydaci budzący kontrowersje i w efekcie zainteresowanie mediów - Beata Kempa, Adam Hoffman czy Anna Fotyga" - komentuje dr Bartłomiej Biskup z Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Poniżej przedstawiamy piętnastu najczęściej wyszukiwanych polityków w trakcie kampanii wyborczej 2011 według wyszukiwarki osób 123people:
1. Janusz Palikot
2. Donald Tusk
3. Beata Kempa
4. Grzegorz Napieralski
5. Ryszard Kalisz
6. Joanna Kluzik – Rostkowska
7. Leszek Miller
8. Anna Fotyga
9. Joanna Mucha
10. Cezary Olejniczak
11. Agnieszka Pomaska
12. Adam Hofman
13. Janusz Korwin-Mikke
14. Przemysław Wipler
15. Izabella Sierakowska

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.