14.11.11, 18:35

Stacje tematyczne rosną jak na drożdzach. Rekord Domo.tv

Stacje tematyczne rosną jak na drożdżach wyrywając kawałek po kawałku stacjom ogólnotematycznym.

Stacje tematyczne rosną jak na drożdżach wyrywając kawałek po kawałku stacjom ogólnotematycznym. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 października 2011 r., największy wzrost procentowy udziałów rynkowych w porównaniu z październikiem 2010 r. zanotował kanał DOMO.tv W październiku 2010 r. stacja notowała 0,01 proc. udziałów w rynku. Rok później było to już 0,078 proc.  - oznacza to wzrost udziałow aż o 680 proc. (zmiana SHR %).

Jak na złość władzom TVP, bardzo duży wzrost odnotował kanał TVP Historia, o którym mówi się od niedawna o możliwości jego reorganizacji. Tymczasem kanał w przeciągu 12 miesięcy prześcignął m.in. BBC Knowledge i Travel Channel. Stacja pokonuje inne kanały historyczne obecne na naszym rynku: History i Discovery Historia. Stacja notowała rok temu tylko 0,028 proc., a obecnie jest to już 0,115 proc. (wzrost aż o 310,7 proc.).

Wyraźnie wzrosły udziały kanału Orange Sport - aż o 280,8 proc. Stacja rok temu notowała 0,026 proc., a obecnie to już 0,099 proc. O 150 proc. powiększyła swój udział na rynku telewizyjnym Wedding TV. Rok temu stacja miała 0,012 proc., a w październiku br. było to już 0,03 proc. O ponad 100 proc. wzrosły też udziały Eski TV i teleTOON+. Eska TV zwiększyła swój udział w rynku o 119,7 proc. (z 0,071 do 0,156 proc.), a teteTOON+ o 112,3 proc. (z 0,073 proc. do 0,155 proc.). Ta ostatnia stacja udanie zmieniła swój program i nazwę (rok temu występowała jako ZigZap/Hyper).

Jeszcze ciekawiej wyglądają rekordy w targecie 16-49 lat. Największy wzrost procentowy (zmiana SHR) odnotował kanał Domo.tv (600 proc.; z 0,013 do 0,091 proc.). Kolejną stacją był Orange Sport (wzrost o 511,8 proc.; wzzrost z 0,017 proc. do 0,104 proc.). TVP Historia w tej grupie zanotowała aż 330 proc. wzrostu (z 0,03 do 0,129 proc.). Inne stacje, które zanotowały wzrost powyżej 100 proc. to: TLC o 175,8 proc. (z 0,211 do 0,582 proc.), Wedding TV o 147,4 proc. (z 0,019 proc. do 0,047 proc.), Eurosport2  o 126,1 proc. (z 0,046 proc. do 0,104 proc.), kuchnia.tv o 116,7 proc. (z 0,054 proc. do 0,117 proc.), Eurosport o 115,4 proc. (z 0,201 proc. do 0,4333 proc.), Eska TV o 115,3 proc. (z 0,137 proc. do 0,295 proc.), National Gegraphic Channel o 106,1 proc. (z 0,327 proc. do 0,674 proc.).

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.