14.11.11, 18:35
Stacje tematyczne rosną jak na drożdzach. Rekord Domo.tv
Stacje tematyczne rosną jak na drożdżach wyrywając kawałek po kawałku stacjom ogólnotematycznym. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 października 2011 r., największy wzrost procentowy udziałów rynkowych w porównaniu z październikiem 2010 r. zanotował kanał DOMO.tv W październiku 2010 r. stacja notowała 0,01 proc. udziałów w rynku. Rok później było to już 0,078 proc. - oznacza to wzrost udziałow aż o 680 proc. (zmiana SHR %).
Jak na złość władzom TVP, bardzo duży wzrost odnotował kanał TVP Historia, o którym mówi się od niedawna o możliwości jego reorganizacji. Tymczasem kanał w przeciągu 12 miesięcy prześcignął m.in. BBC Knowledge i Travel Channel. Stacja pokonuje inne kanały historyczne obecne na naszym rynku: History i Discovery Historia. Stacja notowała rok temu tylko 0,028 proc., a obecnie jest to już 0,115 proc. (wzrost aż o 310,7 proc.).
Wyraźnie wzrosły udziały kanału Orange Sport - aż o 280,8 proc. Stacja rok temu notowała 0,026 proc., a obecnie to już 0,099 proc. O 150 proc. powiększyła swój udział na rynku telewizyjnym Wedding TV. Rok temu stacja miała 0,012 proc., a w październiku br. było to już 0,03 proc. O ponad 100 proc. wzrosły też udziały Eski TV i teleTOON+. Eska TV zwiększyła swój udział w rynku o 119,7 proc. (z 0,071 do 0,156 proc.), a teteTOON+ o 112,3 proc. (z 0,073 proc. do 0,155 proc.). Ta ostatnia stacja udanie zmieniła swój program i nazwę (rok temu występowała jako ZigZap/Hyper).
Jeszcze ciekawiej wyglądają rekordy w targecie 16-49 lat. Największy wzrost procentowy (zmiana SHR) odnotował kanał Domo.tv (600 proc.; z 0,013 do 0,091 proc.). Kolejną stacją był Orange Sport (wzrost o 511,8 proc.; wzzrost z 0,017 proc. do 0,104 proc.). TVP Historia w tej grupie zanotowała aż 330 proc. wzrostu (z 0,03 do 0,129 proc.). Inne stacje, które zanotowały wzrost powyżej 100 proc. to: TLC o 175,8 proc. (z 0,211 do 0,582 proc.), Wedding TV o 147,4 proc. (z 0,019 proc. do 0,047 proc.), Eurosport2 o 126,1 proc. (z 0,046 proc. do 0,104 proc.), kuchnia.tv o 116,7 proc. (z 0,054 proc. do 0,117 proc.), Eurosport o 115,4 proc. (z 0,201 proc. do 0,4333 proc.), Eska TV o 115,3 proc. (z 0,137 proc. do 0,295 proc.), National Gegraphic Channel o 106,1 proc. (z 0,327 proc. do 0,674 proc.).
Komentarze