14.11.11, 18:35

Stacje tematyczne rosną jak na drożdzach. Rekord Domo.tv

Stacje tematyczne rosną jak na drożdżach wyrywając kawałek po kawałku stacjom ogólnotematycznym.

Stacje tematyczne rosną jak na drożdżach wyrywając kawałek po kawałku stacjom ogólnotematycznym. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 października 2011 r., największy wzrost procentowy udziałów rynkowych w porównaniu z październikiem 2010 r. zanotował kanał DOMO.tv W październiku 2010 r. stacja notowała 0,01 proc. udziałów w rynku. Rok później było to już 0,078 proc.  - oznacza to wzrost udziałow aż o 680 proc. (zmiana SHR %).

Jak na złość władzom TVP, bardzo duży wzrost odnotował kanał TVP Historia, o którym mówi się od niedawna o możliwości jego reorganizacji. Tymczasem kanał w przeciągu 12 miesięcy prześcignął m.in. BBC Knowledge i Travel Channel. Stacja pokonuje inne kanały historyczne obecne na naszym rynku: History i Discovery Historia. Stacja notowała rok temu tylko 0,028 proc., a obecnie jest to już 0,115 proc. (wzrost aż o 310,7 proc.).

Wyraźnie wzrosły udziały kanału Orange Sport - aż o 280,8 proc. Stacja rok temu notowała 0,026 proc., a obecnie to już 0,099 proc. O 150 proc. powiększyła swój udział na rynku telewizyjnym Wedding TV. Rok temu stacja miała 0,012 proc., a w październiku br. było to już 0,03 proc. O ponad 100 proc. wzrosły też udziały Eski TV i teleTOON+. Eska TV zwiększyła swój udział w rynku o 119,7 proc. (z 0,071 do 0,156 proc.), a teteTOON+ o 112,3 proc. (z 0,073 proc. do 0,155 proc.). Ta ostatnia stacja udanie zmieniła swój program i nazwę (rok temu występowała jako ZigZap/Hyper).

Jeszcze ciekawiej wyglądają rekordy w targecie 16-49 lat. Największy wzrost procentowy (zmiana SHR) odnotował kanał Domo.tv (600 proc.; z 0,013 do 0,091 proc.). Kolejną stacją był Orange Sport (wzrost o 511,8 proc.; wzzrost z 0,017 proc. do 0,104 proc.). TVP Historia w tej grupie zanotowała aż 330 proc. wzrostu (z 0,03 do 0,129 proc.). Inne stacje, które zanotowały wzrost powyżej 100 proc. to: TLC o 175,8 proc. (z 0,211 do 0,582 proc.), Wedding TV o 147,4 proc. (z 0,019 proc. do 0,047 proc.), Eurosport2  o 126,1 proc. (z 0,046 proc. do 0,104 proc.), kuchnia.tv o 116,7 proc. (z 0,054 proc. do 0,117 proc.), Eurosport o 115,4 proc. (z 0,201 proc. do 0,4333 proc.), Eska TV o 115,3 proc. (z 0,137 proc. do 0,295 proc.), National Gegraphic Channel o 106,1 proc. (z 0,327 proc. do 0,674 proc.).

Komentarze

Powiązane

07.10.24, 13:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Konkurs dla studentek i studentów szkół filmowych Ziemia obiecana. W puli nagród znajduje się ponad 3 mln zł
Telewizja Polska rozpoczyna konkurs „Ziemia obiecana” dla studentek i studentów publicznych uczelni filmowych i artystycznych. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju młodych filmowczyń i filmowców oraz promocja ich twórczości. Każdy z projektów zakwalifikowanych do finału konkursu otrzyma od Telewizji Polskiej 250 tys. złotych na realizację. 
07.10.24, 09:30
| telewizja / VOD » informacje
Ligue 1 McDonald’s przez pięć kolejnych lat w Eleven Sports
Telewizja ELEVEN SPORTS nabyła prawa do transmitowania w Polsce meczów francuskiej Ligue 1 McDonald’s w najbliższych latach.
07.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nosel szuka inspiracji. Nowy codzienny format w Active Family
30 września br. w Telewizji Active Family zadebiutował program „Nosel szuka inspiracji”, którego gospodarzem jest Kamil Nosel.
04.10.24, 19:45
| telewizja / VOD » seriale | kultura » książki
Grzechy sąsiadów. Premiera książki w serialowej okładce
Na rynku księgarskim pojawiła się książka „Grzechy sąsiadów”, na podstawie której powstał serial nakręcony przez Polsat.
04.10.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje
Wielkie oglądanie. Polsat Box Go rusza ze swoją największą kampanią
Ruszyła największa jak dotąd kampania reklamowa serwisu streamingowego Polsat Box Go. Spoty TV, wielkoformatowy outdoor, reklamy w kinach, online i social media – to elementy kampanii, której celem jest budowanie świadomości i atrakcyjności platformy.
04.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nowości w jesiennej ofercie Music Box
Od 23 września br. telewizja Music Box emituje nową, zróżnicowaną ramówkę. W zespole stacji pojawili się nowi prezenterzy.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
02.10.24, 17:45
| telewizja / VOD » informacje
Magiczne lata 80-te w Paramount Network. Kanał przygotował kampanię promocyjną cyklu
W październiku br., kanał Paramount Network zaproponuje widzom kultowe filmy w ramach cyklu „Magiczne lata 80-te”. Nowa propozycja stacji będzie wspierana przez kampanię marketingową.
02.10.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat SiatCast i Polsat Futbol Cast. Nowe podcasty Polsatu Sport
„Polsat SiatCast” i „Polsat Futbol Cast” to nowe formaty telewizyjno-internetowe, które w październiku br. zadebiutują w sportowych kanałach Polsatu, na Polsatsport.pl oraz na jego kanale YouTube. Audycje mają łączyć zalety świata telewizji i internetu.
02.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
13 formatów w odświeżonym Silver TV
Wkrótce na rynku pojawi się Silver TV w odświeżonej formule. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października br. będzie nadawany codziennie, a w ofercie stacji pojawi się 13 formatów.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.