16.01.12, 20:00

NEO24.pl podsumowuje trendy na rynku e-handlu

NEO24.pl to sklep internetowy RTV AGD, który podsumowując swoje osiągnięcia w 2011 r. pokazuje w jaki sposób kształtowały się trendy w handlu w zeszłym roku.

NEO24.pl to sklep internetowy RTV AGD, który podsumowując swoje osiągnięcia w 2011 r. pokazuje w jaki sposób kształtowały się trendy w handlu w zeszłym roku.

Miniony rok był dla branży e-handlu okresem stabilnego wzrostu. Wraz z wciąż rosnącą świadomością konsumentów, poszerzaniem rynkowej oferty (nowe branże, nowi gracze) oraz pojawianiem się kolejnych udogodnień (wygodne formuły płatności i dostawy, usługi dodatkowe itd.), rynek w naturalny sposób wciąż się powiększa.

Istotnym trendem, który dał się zaobserwować w 2011 roku, jest zmiana akcentów w oczekiwaniach konsumentów wobec zakupów internetowych. Obok niższych niż w handlu tradycyjnym cen, które generują generalny przepływ klientów do e-sklepów, kluczowe znaczenie zyskały dodatkowe parametry, decydujące o wyborze konkretnego sklepu, w którym konsument decyduje się na zakup. Tendencję tę potwierdzają internetowe statystyki – w tym rosnące znaczenie forów, rekomendacji internautów i ich opinii na temat danego sklepu.

Zdaniem sklepu, na czoło kwestii, na które szczególnie zwracają uwagę klienci, wysuwają się trzy parametry: przede wszystkim – wiarygodność sklepu, szczególnie na polu terminowości dostaw  i jakości obsługi związanej z dostawą. Zaoferowanie wyboru kilku czasowych i kosztowych opcji dostawy (paczkomaty i kurier, ale też punkty osobistego odbioru, z których w niektórych okresach roku korzysta nawet połowa klientów) oraz płatności (w tym kluczowa opcja płatności dopiero przy odbiorze – szczególnie za droższy sprzęt). Szeroki wybór produktów – klienci coraz częściej szukają bardzo konkretnych modeli, linii kolorystycznych, niestandardowych wymiarów, rozbudowanych funkcjonalności. Duży sklep internetowy może zaoferować "półkę" o niekończącej się pojemności – i w tym leży bardzo duża przewaga nad tradycyjnymi marketami, które ogranicza powierzchnia magazynowa przypisana do danej lokalizacji.

Komentarze

Powiązane

24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.
04.03.25, 16:30
| internet » informacje
Bilety Kolei Małopolskich w ofercie aplikacji Jakdojade
Po przeprowadzeniu integracji z PKP Intercity i Kolejami Mazowieckimi, Jakdojade wprowadza sprzedaż biletów kolejnego regionalnego przewoźnika. W aplikacji Jakdojade udostępniono możliwość zakupu biletów Kolei Małopolskich.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.