31.01.12, 18:19

Wprost w sieci z mikropłatnościami

Pierwszy polski wydawca prasowy decyduje się na mikropłatności YetiPay.

Mikropłatności YetiPay to wprowadzony sposób płatności na stronach internetowych tygodnika „Wprost”. System YetiPay umożliwia wykupienie dostępu do konkretnych artykułów z bieżącego wydania tygodnika bezpośrednio na stronie Wprost.pl.

Dzięki systemowi mikropłatności YetiPay, za dostęp do danego artykułu przez trzy godziny użytkownik zapłaci 0,35 zł, trzygodzinny dostęp do całego bieżącego numeru kosztuje 0,85 zł, a 24-godzinny dostęp do czterech ostatnich numerów „Wprost” – 3,50 zł.

System mikropłatności YetiPay gospodaruje niszę, jaką są drobne, nawet kilkugroszowe, wpłaty za pojedyncze treści. Po rejestracji w systemie wystarczą praktycznie dwa kliknięcia, by zapłacić dokładnie za to, co nas interesuje.

"To bardzo wygodna i najtańsza opcja płatności za artykuły dostępna na Wprost.pl. Zdajemy sobie sprawę, że w tak konkurencyjnym środowisku jakim jest Internet przetrwać mogą jedynie wydawcy, którzy będą otwarci na innowacyjne rozwiązania i którzy wypracują najlepszy model monetyzacji treści w sieci. Dlatego testujemy różne rozwiązania w tym zakresie i zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z systemem mikropłatności YetiPay" – komentuje Marcin Zduńczyk, Dyrektor ds. eCommerce z „Wprost”.

"Nasz system jest po prostu bardzo przyjazny dla użytkowników. Wystarczą dwa kliknięcia, by konkretna, płatna treść została im błyskawicznie udostępniona. Jesteśmy przekonani, że system mikropłatności najlepiej odpowiada na potrzeby internautów, którzy przyzwyczajeni są do błyskawicznej i wygodnej dla siebie obsługi w każdym miejscu w sieci" - dodaje Piotr Żychliński, Prezes YetiPay.

System YetiPay, oprócz wdrożenia na Wprost.pl, umożliwia również m.in. dostęp do filmów na ipla.tv, e-booków na bezkartek.pl, muzyki na iPlay.pl oraz jest dostępny na SpidersWeb i około 400 innych blogach, gdzie widoczny jest przycisk „doceń z Yeti” oraz na stronach kilku fundacji, które udostępniają opcję „podaruj z Yeti”.

W Polsce dotąd praktycznie żaden model płatnej dystrybucji treści w Internecie nie zdobył uznania i zaufania użytkowników. Zaledwie 20% internautów jest gotowych płacić za dostęp do zamkniętych zasobów. 

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.