15.02.12, 17:57

Donald Tusk najbardziej medialnym politykiem

Donald Tusk od czerwca do grudnia ur. był najczęściej prezentowanym politykiem w głównych wydaniach najpopularniejszych telewizyjnych serwisów informacyjnych — wynika raportu Cztery Stacje opublikowanego przez agencję informacyjną PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Donald Tusk od czerwca do grudnia ur. był najczęściej prezentowanym politykiem w głównych wydaniach najpopularniejszych telewizyjnych serwisów informacyjnych — wynika raportu Cztery Stacje opublikowanego przez agencję informacyjną PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W analizowanym okresie Prezes Rady Ministrów udzielił 766 komentarzy, co daje średnią na poziomie 3,57 wypowiedzi dziennie. Rzadziej mieliśmy okazję oglądać i słuchać Jarosława Kaczyńskiego (514 wypowiedzi), Waldemara Pawlaka (326 wystąpień) i Grzegorza Napieralskiego (273). Jednak analitycy zbadali przekaz medialny ostatnich siedmiu miesięcy ubiegłego roku nie tylko pod kątem liczby, ale i czasu wystąpień polityków. Wypowiedzi premiera trwały najdłużej – łącznie 2 godz. 41 min. i 31 s. Na drugim miejscu znalazł się prezes PiS-u (1:47:10), a na trzecim  - prezydent Bronisław Komorowski, mimo że w jego wypadku odnotowano mniejszą od liderów PSL i SLD liczbę wypowiedzi. Wśród najczęściej komentujących wydarzenia polityków znalazła się Małgorzata Kidawa-Błońska ze 145 wypowiedziami. Łącznie należało do niej ponad 15 minut czasu antenowego.

Najważniejszym tematem szczegółowym wszystkich czterech programów w analizowanym okresie były wybory parlamentarne – łącznie 632 materiały. W pierwszej trójce znalazły się również: kryzys gospodarczy (323) oraz coraz popularniejsze w serwisach Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 (104). Wybory aż 130 razy były najważniejszym newsem wydania. Druga pozycja należy do kryzysu gospodarczego (78 razy).

Na pierwszym planie pozostaje polityka, która najczęściej była tematem numer jeden poszczególnych wydań – w ramach tej kategorii ukazały się 392 reportaże. Ponad trzykrotnie mniej dotyczyło ekonomii i gospodarki.

Zdecydowanym liderem pod względem liczby wyemitowanych materiałów jest Panorama – 2541 reportaży. Jej reportaże stanowią 30 proc. przekazu wszystkich serwisów. Do Wiadomości i Wydarzeń należało po 25 proc. Liczba materiałów przygotowanych przez Fakty nie przekroczyła 2 tysięcy.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.