16.02.12, 18:04

Jedynka pierwsza, tuż za nią Polsat (raport telemetryczny)

Jedynka wciąż wygrywa na rynku telewizyjnym, ale nawet w grupie ogólnej dogania ją Polsat - wynika z danych przygotowanych przez NAM dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 6 do 12 lutego 2012 r.

Jedynka wciąż wygrywa na rynku telewizyjnym, ale nawet w grupie ogólnej dogania ją Polsat - wynika z danych przygotowanych przez NAM dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 6 do 12 lutego 2012 r.

Jedynka osiągneła w ubiegłym tygodniu 16,22 proc., a Polsat 15,53 proc. Dużo słabiej radzą sobie TVN (13,24 proc.) i TVP2 (13,18 proc.). Dzięki tragicznym wydarzeniom z Sosnowca, wysokie udziały zanotowały stacje informacyjne (TVP INFO, TVN24 i Polsat News).

Udział stacji telewizyjnych w rynku w okresie od 6 do 12 lutego 2012 r.

# STACJA SHR %
1 TVP1 16,22%
2 Polsat 15,53%
3 TVN 13,24%
4 TVP2 13,18%
5 TVP INFO 4,50%
6 TVN24 3,67%
7 TV4 2,49%
8 TV PULS [PULS] 2,07%
9 TVN7 1,94%
10 Polsat2 1,26%
11 Polsat News 1,06%
12 Eurosport 0,85%
13 Disney Channel 0,83%
14 AXN 0,79%
15 Cartoon Network 0,74%
16 Discovery 0,70%
17 Disney XD 0,68%
18 MiniMini 0,61%
19 Nickelodeon 0,55%
20 TVP Polonia 0,55%
  Inne 18,54%

 

Liderem w zarobkach stacji telewizyjnych jest Polsat (44,3 mln zł), na drugim jest TVN (37,9 mln zł), a na trzecim TVP1 (25,9 mln zł). Niekoniecznie wysokie udziały przekładają się na ilość reklam. Stąd piąte miejsce należy do AXN (7,3 mln zł), Discovery (6,6 mln zł) i VIVA Polska (4,5 mln zł). TVP INFO, która pod względem ogladalności znalazła się na piątym miejscu, pod względem reklamowym znalazła się dopiero na 19. miejscu (2,8 mln zł).

Wydatki na reklamę w poszczególnych stacjach w okresie od 6 do 12 lutego 2012 r.

# STACJA WYDATKI UDZIAŁY w %
1 Polsat 44 331 540,00 zł 17,45
2 TVN 37 902 030,00 zł 14,92
3 TVP1 25 921 510,00 zł 10,20
4 TVP2 18 141 135,00 zł 7,14
5 AXN 7 324 040,00 zł 2,88
6 Discovery 6 659 730,00 zł 2,62
7 VIVA Polska 5 477 470,00 zł 2,16
8 TVN24 5 219 113,50 zł 2,05
9 TV4 5 058 397,50 zł 1,99
10 TLC 4 840 910,00 zł 1,91
11 Polo TV 4 605 775,00 zł 1,81
12 TV PULS 3 977 815,00 zł 1,57
13 TVN7 3 546 725,00 zł 1,40
14 National Geographic 3 438 980,00 zł 1,35
15 Disney Channel 3 386 895,00 zł 1,33
16 Discovery Science 3 251 005,00 zł 1,28
17 Discovery World 3 228 870,00 zł 1,27
18 Comedy Central 3 179 820,00 zł 1,25
19 TVP INFO 2 810 985,00 zł 1,11
20 Animal Planet 2 709 005,00 zł 1,07
  Wszystkie stacje: 254 075 414,45 zł  

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.