Randki w sieci

Raport Portalu Medialnego mediaFM.net.
W dzisiejszych czasach, gdy ludzie są zabiegani i gdy po powrocie z pracy marzą by odpocząć, popularność biją internetowe serwisy randkowe. Dotyczy to prawie każdego zakątku świata. Uważany za największy serwis randkowy świata Match.com ma ponad dziewięć milionów użytkowników. Randkowiczów nie odstraszają nawet opłaty za korzystanie z serwisów, bo aż 857 tysięcy to ludzie którzy płacą za usługi Match.com. Serwisy randkowe przynoszą większe zyski niż jakiekolwiek inne w Internecie - nawet płatne serwisy z muzyka on-line nie generują takich zysków. W 2002 roku przychody z takich serwisów stanowiły 228 milionów dolarów, a szacuje się, że będą coraz wyższe.

Nie inaczej jest również w Polsce - ogrom serwisów randkowych, darmowe i częściowo odpłatne. Praktycznie jedynym wymogiem by być ich członkiem jest ukończenie 18 lat i zarejestrowanie się w serwisie. Korzystanie z usług serwisów randkowych jest bardzo proste, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę, kogo poszukujemy (płeć, miejsce zamieszkania, wiek). Możemy tu znaleźć wszystko, a dokładniej mówiąc wszystkich. Przeglądając strony tych serwisów człowiek ma wrażenie, że jest na wystawie fotograficznej. Przejrzenie wszystkich zdjęć na największych serwisach zajęłoby kilka, a może nawet kilkanaście godzin.

Jednym z serwisów randkowych jest Zapoznanie, który jest przeznaczony dla osób od 18 do 70 lat. Każdy zarejestrowany użytkownik może stworzyć własną stronę, używając do prezentacji swojej osoby słów, zdjęć, a nawet muzyki. Hasłem serwisu jest ”aby pomóc dorosłym osobom w Polsce w zawieraniu nowych znajomości na stopie przyjacielskiej, jak również znalezieniu nowego partnera życiowego”. Serwis ten oferuje zarejestrowanym użytkownikom liczne konkursy. Dużym zainteresowaniem cieszą się zabawy, w którym główną nagrodą jest wycieczka do Grecji, czy na Majorkę. Warunkiem wyjazdu w taką podróż jest wybranie jako osoby towarzyszącej jednego z użytkowników portalu, oraz sporządzenie raportu z podróży.

Kolejnym serwisem jest ilove, który również nie pobiera opłat od swych użytkowników. Każdy, kto chce się zarejestrować otrzymuje w prezencie od administratorów dzwonek do telefonu. Serwis udostępnia nam pewne statystyki, z których dowiadujemy się m.in., że częściej to mężczyźni poszukują kobiet w portalach intenetowych. Ilove nie ogranicza wieku użytkowników, wystarczy być pełnoletnim. Udostępnia intenautom forum, na którym można poruszać różne tematy oraz czat. Korzystanie z niego możliwe jest dopiero po rejestracji.

Sympatia.onet.pl, to serwis który proponuje swym użytkownikom szeroką gamę usług. Oczywiście rejestracja w tym serwisie jest darmowa, jeśli jednak chcemy być członkiem klubu sympatii musimy dokonać opłaty. Możemy wykupić opcję miesięczną, trzymiesięczną, półroczną lub roczną. Stanowi to dla użytkowników koszt w wysokości odpowiednio 9, 13, 24 i 40 zł netto. Opłaty możemy dokonać przez wysłanie smsa. Uczestnictwo w klubie daje nam wiele przywilejów m.in. możliwość prowadzenia z użytkownikami rozmów online (chat prywatny), możliwość codziennego otrzymywania e-maila na prywatny adres użytkownika o pojawieniu się nowych osób w Bazie Profili, możliwość blokowania użytkowników na tzw. "czarne skrzynki”, itp. Każdy internauta ma możliwość korzystania z części serwisu o nazwie Sympaticon, gdzie można znaleźć wiele porad ekspertów np. dotyczących szkoły uwodzenia. Wskazówek udziela tutaj znana z wielu programów telewizyjnych psycholog i socjolog Joanna Heidtman.

Randki gery.pl jest serwisem, który szczyci się liczbą 33 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i ponad 5 tysiącami zdjęć. Korzystanie z większości usług tego serwisu możliwe jest dopiero po rejestracji w serwisie. Niezarejestrowanym pozostaje jedynie korzystanie z czata.

Popularność serwisów internetowych jest bardzo duża i patrząc na sytuację rynkową w najbliższym czasie się to nie zmieni. Trzeba jednocześnie pamiętać, ze serwisy randkowe nie tylko służą do szukania osób na całe życie, można szukać przyjaciela, kolegi do imprez, a także partnerów seksualnych. Mimo tego przesłaniem i misją tych serwisów jest „łączenie” ludzi, a nagrodą dla prowadzących te serwisy, są słowa podziękowań, które można znaleźć na wszystkich serwisach.
Np. „Brakuje mi słów, aby opowiedzieć to, co wydarzyło się kilka dni temu. Zawsze podchodziłam sceptycznie i z ogromnym dystansem do takich stron jak ta. Właściwie byliście pierwszą taką stroną na którą weszłam, nie spodziewałam się, że to przez nią mój świat przewróci się do góry nogami. Poznałam wspaniałego człowieka, na którego czekałam całe wieki......Dziękuje Wam i życzę wszystkim zalogowanym na tej stronie aby uwierzyli i znaleźli takie szczęście, jak ja......... Krzysiu, dziękuje, że cudem pojawiłeś się w moim życiu.”

1. http://www.zapoznanie.pl/
2. http://www.ilove.pl
3. http://sympatia.onet.pl/
4. http://randki.gery.pl

Dane statystyczne:
http://sympatia.onet.pl/1217396,prasa.html

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.