06.04.12, 20:54

Tomasz Lis uruchomił serwis naTemat.pl

Justyna Kowalczyk, Aleksander Kwaśniewski, Ryszard Petru, Agnieszka Holland, Janusz Palikot - to tylko niektóre osoby publikujące od samego początku na łamach startującego dziś naTemat.pl. Docelowo w serwisie pisać ma ponad 170 najbardziej rozpoznawalnych osób w Polsce.

Justyna Kowalczyk, Aleksander Kwaśniewski, Ryszard Petru, Agnieszka Holland, Janusz Palikot, Irena Eris, Borys Szyc, Andrzej Blikle - to tylko niektóre osoby publikujące od samego początku na łamach startującego dziś naTemat.pl. Docelowo w serwisie pisać ma ponad 170 najbardziej rozpoznawalnych osób w Polsce.

W naTemat.pl liderzy opinii posiadają swoje własne miejsca do publikacji. Na łamach serwisu pojawią się ich własne blogi połączone z kontami w social mediach. Dzięki temu mają pełną swobodę i możliwość publikacji zarówno długich wypowiedzi, artykułów czy też krótkich jednozdaniowych wpisów. Jednak ich rola nie ogranicza się jedynie do publikacji. Dwudziestoosobowy zespół redakcyjny jest z nimi w stałym kontakcie, dzięki czemu mogą na bieżąco komentować najważniejsze wydarzenia krajowe i zagraniczne oraz dzielić się swoją opinią na dany temat z użytkownikami.

Zarówno Tomasz Lis i Tomasz Machała - prowadzący projekt - stawiają sobie za cel redefinicję dziennikarstwa w Internecie. Rezygnują z mainstreamowego wyścigu o newsy, stawiając na solidne i rzetelne treści, pogłębianie informacji oraz wywoływanie debat w istotnych sprawach. Żadna z publikowanych informacji w serwisie nie będzie anonimowa, podpisana będzie imieniem i nazwiskiem autora, dodatkowo opatrzona zostanie komentarzem eksperta z danej dziedziny. naTemat.pl to przede wszystkim medium informacyjno - publicystyczne traktujące o najważniejszych sprawach z zakresu
gospodarki, polityki, kultury, nauki czy sportu.

"Tak, wierzymy, że można w internecie dawać tytuły, które nie wprowadzają w błąd. Tak, wierzymy, że można w internecie nie sączyć jadu i złych emocji. Że nie trzeba napuszczać gawiedzi przeciw tym, którym się udało. Tak, wierzymy, że w internecie może się toczyć fajna, mądra, sensowna debata. Tak, wierzymy, że ludzie, którzy z nami współpracują pisząc, mogą oczekiwać reakcji, które będą dla nich inspirujące, a nie tylko dołujące" - tak o projekcie pisze we wstępniaku współwłaściciel serwisu Tomasz Lis.

Serwis ma wyróżniać się przede wszystkim wyjątkową formą łączącą unikalny design z najnowszymi trendami w user experience. Zastosowano w nim modułowy układ treści na stronie głównej, który podkreśla dynamikę naTemat.pl. Codziennie strona główna może wyglądać inaczej, przez co odchodzić będzie od utartych, monotematycznych standardów panujących w portalach informacyjnych. Zrezygnowano tu z mechanizmów generujących puste odsłony oraz mylnych tytułów treści. Postawiono natomiast na mocne wykorzystanie social mediów, w tym systemu komentarzy przez Facebooka. Jak twierdzą autorzy - dzięki takiej konstrukcji serwisu znacznie zwiększa się reading experience użytkowników.

naTemat.pl jest wspólnym projektem Tomasza Lisa i grupy NextWeb Media, która odpowiada za część technologiczną i komercyjną serwisu. NextWeb Media to grupa mediowa w polskim Internecie (sieć zdrowotna abcZdrowie.pl, pierwsza w Polsce sieć blogów Blomedia.pl).

A jak branża internetowa ocenia nowy serwis? "Inne, świeże i jak każde odstępstwo od sztampy musi na początku irytować. Względem usability, negatywne detale wyjdą "w praniu.  Marketingowo, bardzo dobry krok. Chyba mamy nowy kanon w e-newsach. Do odważnych ...sieć należy" - komentuje dla mediafm.net  Marcin Majerek, Dyrektor Działu Marketingu i Kreacji Domeny.pl.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.