06.04.12, 20:55

Kaczyński zamilkł – media przestały krytykować

Prezes Prawa i Sprawiedliwości był najrzadziej krytykowanym liderem partii politycznej w styczniu. Na przeciwnym biegunie znaleźli się Janusz Palikot i Donald Tusk.

Prezes Prawa i Sprawiedliwości był najrzadziej krytykowanym liderem partii politycznej w styczniu. Na przeciwnym biegunie znaleźli się Janusz Palikot i Donald Tusk. Obniżka odsetka negatywnych publikacji zbiegła się ze znaczącym spadkiem aktywności medialnej Jarosława Kaczyńskiego – wynika z badania "Scena Polityczna" przeprowadzonego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Byłego premiera w niekorzystnym świetle przedstawiał dokładnie co piąty tekst w dziennikach ogólnopolskich. Oznacza to 14-procentowy spadek w porównaniu do grudnia. 20 procent tekstów o negatywnych konotacjach to najmniej od rozpoczęcia prowadzenia badania (wrzesień 2010).

Z kolei Janusza Palikota negatywnie opisywało 43 procent publikacji, a Donalda Tuska 42 procent Premier krytykowany był głównie w kontekście działań rządu w sprawie ustawy refundacyjnej, likwidacji szkół oraz przyjęcia porozumienia ACTA. Zdecydowanie najczęściej w tekstach prasowych występował Tusk. W ciągu 31 dni stycznia pojawiło się o nim 2,7 tys. publikacji.

Drugie miejsce wprawdzie utrzymał Kaczyński, ale już trzeci miesiąc z rzędu odnotował ponad 30-procentowy spadek aktywności. W styczniu było to 32 procent, w grudniu było to 31 procent, natomiast w listopadzie - 35 procent. Trend ten rozpoczął się po zakończeniu kampanii wyborczej. W efekcie w styczniu w 1100 tytułach prasy ogólnopolskiej i regionalnej o liderze PiS ukazało się 758 tekstów – o dwa więcej niż na temat Janusza Palikota. Za plecami Palikota uplasował się Waldemar Pawlak (420) i Leszek Miller (302).

Jeżeli chodzi o częstotliwość występowania w prasie partii politycznych, niezmiennie prowadzi Prawo i Sprawiedliwość, jednak jego przewaga nad PO mocno stopniała. W ubiegłym miesiącu dwie największe partie polityczne w Sejmie miały odpowiednio 3,1 i 3,0 tys. publikacji prasowych. Dwukrotnie mniej ukazało się o SLD (1,5 tys.), natomiast dalej sklasyfikowano PSL (1,1 tys.) i Ruch Palikota (0,8 tys.).

W pierwszym miesiącu roku jedyną partią, która osiągnęła wzrost medialności była Platforma Obywatelska (+30 procent). Wiązał się on jednak w dużej mierze z krytyką planów i działań rządu. Najmocniej spadła liczba publikacji o SLD (-15 procent) i PiS (-11 procent).

Komentarze

Powiązane

27.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
26.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
25.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
24.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
23.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
22.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
21.09.23, 17:45
| prasa » informacje | internet » informacje
Wczytaj się. Nie daj sobą manipulować. Kampania promująca treści i subskrypcję Wyborcza.pl
21 września br. ruszyła kampania zachęcająca do korzystania z rzetelnych źródeł informacji i czytania treści przygotowywanych przez dziennikarki i dziennikarzy “Wyborczej”.
21.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
20.09.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
19.09.23, 23:00
| prasa » informacje
Bauer wydaje drugi numer magazynu Świat Wiedzy - Extra
20 września br. na rynku prasowym ukaże się drugi numer magazynu „Świat Wiedzy- Extra” (Wydawnictwo Bauer).
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 26.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.