06.04.12, 20:55

Prawie połowa mężczyzn słucha radia w samochodzie

Każdego dnia ponad 82 proc. mężczyzn słucha radia, średnio przez 261 minut. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn, pracujących na kierowniczych stanowiskach, właścicieli firm, pracowników umysłowych.

Każdego dnia ponad 82 proc. mężczyzn słucha radia, średnio przez 261 minut. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn, pracujących na kierowniczych stanowiskach, właścicieli firm, pracowników umysłowych. Blisko połowa słuchaczy-mężczyzn włącza radio w samochodzie (dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-XII 2011 r.).

Pomimo, że mężczyźni rzadziej niż kobiety robią codzienne zakupy, to w dalszym ciągu mają decydujące zdanie przy kupnie samochodów, sprzętu RTV i AGD, produktów finansowych. Mężczyzn do zakupu trzeba przekonać, bo ich wybory według specjalistów są racjonalne i poprzedzone analizami produktu. Znajomość marki, m.in. z przekazów reklamowych, jest ważna, bo najczęściej ufają znanym produktom. Mężczyźni chcą być wyjątkowi, cenią ekskluzywność, lubią nowinki technologiczne i gadżety, którymi mogą się podzielić z innymi. Według analizy portalu SalesNews.pl, proces zakupowy mężczyzny następuje w sposób liniowy - pojawia się potrzeba nabycia produktu, następnie dokonywany jest wybór najistotniejszych cech, wybór sklepu, wizyta w sklepie i zakup produktu.

Radio jest jednym ze skutecznych środków dotarcia do mężczyzn z komunikatem. Codziennie radio w 2011 roku włączało 82,3 proc., czyli 12,1 mln mężczyzn w wieku 15-75 lat. Co najmniej raz w tygodniu radia słucha już 96 proc. mężczyzn. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych dorosłych – 84,9 proc. w wieku 25-39 lat słucha radia codziennie.

Mężczyźni dużo częściej niż kobiety słuchają radia w samochodach, co jest o tyle zrozumiałe, że częściej siadają za kierownicą. 43,1 proc. mężczyzn deklarowało słuchanie radia w samochodzie przynajmniej raz dziennie. Słuchania radia w aucie daje możliwość zrelaksowania się, odstresowania i – co najważniejsze – odizolowania od zewnętrznego świata (tzw. cocooning, polegający na odcinaniu się od zbyt dużej ilości bodźców i tworzeniu własnej strefy bezpieczeństwa i komfortu). Dzięki temu kierowca może skupić się na muzyce, wiadomościach, ulubionych audycjach, a także przekazie reklamowym. Bardzo wyraźne dwa drive time’y wśród mężczyzn widać w dni powszednie – w godz. 7-9 i 15-17.

Najwyższe zasięgi radio notuje wśród mężczyzn, którzy są właścicielami firm, przedstawicielami wolnych zawodów i pracują na kierowniczych stanowiskach.

Komentarze

Powiązane

12.07.24, 10:30
| radio » informacje
Koncert Agi Zaryan w ramach cyklu Jazz.PL w Dwójce
12 lipca br. w ramach cyklu „Jazz.PL” na antenie Dwójki będzie transmitowany koncert Agi Zaryan. Transmisja została zaplanowana od godz. 18.00 na antenie Programu 2 Polskiego Radia oraz – w formie streamingu wideo – na: Facebooku, stronie internetowej stacji i kanale YouTube Dwójki.
11.07.24, 13:30
| radio » informacje
Premiera podcastu „Przedwojnie” w TOK FM. Format prowadzi Maciej Miłosz
TOK FM przygotował premierę podcastu „Przedwojnie” w czwartek 11 lipca br. Program prowadzi Maciej Miłosz.
11.07.24, 07:30
| radio » informacje
Polskie Radio Dzieciom z nowymi audycjami na wakacje
Polskie Radio Dzieciom zaprasza na nowe audycje w okresie wakacyjnym. W godzinach porannych przewidziano treści dla najmłodszych. Wieczorem pojawią się odcinki z audycji "Strefa Rodzica".
10.07.24, 10:00
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Lato z Radiem i Telewizją Polską. Ponad 60 artystów wystąpi na koncertach kultowej audycji
Wspólna akcja Polskiego Radia i Telewizji Polskiej „Lato z Radiem i Telewizją Polską” rozpocznie się 13 lipca br. Inaugurujący trasę koncert odbędzie się w Zakopanem.
10.07.24, 06:30
| radio » badania rynku
Eska nadal najchętniej słuchaną siecią radiową. RMF MAXX w górę
Na podium najchętniej słuchanych sieci radiowych bez zmian - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 kwietnia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. (sieci radiowe).
09.07.24, 14:58
| radio » badania rynku
Radio Zet znów w górę. RMF FM dalej liderem
Radio Zet zanotowało największy wzrost tzw. słuchalności - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 kwietnia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
08.07.24, 12:30
| radio » informacje | internet » informacje
Maria Skłodowska-Curie bohaterką nowego serwisu specjalnego Polskiego Radia
Z okazji 90. rocznicy śmierci polskiej noblistki, Polskie Radio przygotowało serwis specjalny, który skupia się na historii polskiej uczonej. 
08.07.24, 09:06
| radio » informacje
Wielka Wyprawa Maluchów. Polskie Radio Kierowców relacjonuje charytatywny rajd
80 Fiatów pojawi się na trasie Warszawa - Monte Cassino. Wydarzenie „Wielka Wyprawa Maluchów” rozpoczęło się 5 lipca br., a uczestnikom w trasie towarzyszyć będą dziennikarze Polskiego Radia Kierowców.
08.07.24, 08:30
| radio » informacje
Fundusz Wczasów Pogodowych powraca do Radia Pogoda
Startuje wakacyjna ramówka Radia Pogoda. Tegoroczne lato stacja powitała 28 czerwca potańcówką w Krakowie, którą poprowadził poranny duet stacji - Joanna Kruk i Zygmunt Chajzer.
08.07.24, 07:30
| radio » informacje
Lato w RMF MAXX. Wakacyjny konkurs i nowe audycje
W te wakacje RMF MAXX będzie towarzyszyć słuchaczom na festiwalach muzycznych, a w ramówce znajdą się m.in. „Głosówki z wakacji” i codzienne sety DJ’skie.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.