06.04.12, 20:55

Prawie połowa mężczyzn słucha radia w samochodzie

Każdego dnia ponad 82 proc. mężczyzn słucha radia, średnio przez 261 minut. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn, pracujących na kierowniczych stanowiskach, właścicieli firm, pracowników umysłowych.

Każdego dnia ponad 82 proc. mężczyzn słucha radia, średnio przez 261 minut. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych mężczyzn, pracujących na kierowniczych stanowiskach, właścicieli firm, pracowników umysłowych. Blisko połowa słuchaczy-mężczyzn włącza radio w samochodzie (dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-XII 2011 r.).

Pomimo, że mężczyźni rzadziej niż kobiety robią codzienne zakupy, to w dalszym ciągu mają decydujące zdanie przy kupnie samochodów, sprzętu RTV i AGD, produktów finansowych. Mężczyzn do zakupu trzeba przekonać, bo ich wybory według specjalistów są racjonalne i poprzedzone analizami produktu. Znajomość marki, m.in. z przekazów reklamowych, jest ważna, bo najczęściej ufają znanym produktom. Mężczyźni chcą być wyjątkowi, cenią ekskluzywność, lubią nowinki technologiczne i gadżety, którymi mogą się podzielić z innymi. Według analizy portalu SalesNews.pl, proces zakupowy mężczyzny następuje w sposób liniowy - pojawia się potrzeba nabycia produktu, następnie dokonywany jest wybór najistotniejszych cech, wybór sklepu, wizyta w sklepie i zakup produktu.

Radio jest jednym ze skutecznych środków dotarcia do mężczyzn z komunikatem. Codziennie radio w 2011 roku włączało 82,3 proc., czyli 12,1 mln mężczyzn w wieku 15-75 lat. Co najmniej raz w tygodniu radia słucha już 96 proc. mężczyzn. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród młodych dorosłych – 84,9 proc. w wieku 25-39 lat słucha radia codziennie.

Mężczyźni dużo częściej niż kobiety słuchają radia w samochodach, co jest o tyle zrozumiałe, że częściej siadają za kierownicą. 43,1 proc. mężczyzn deklarowało słuchanie radia w samochodzie przynajmniej raz dziennie. Słuchania radia w aucie daje możliwość zrelaksowania się, odstresowania i – co najważniejsze – odizolowania od zewnętrznego świata (tzw. cocooning, polegający na odcinaniu się od zbyt dużej ilości bodźców i tworzeniu własnej strefy bezpieczeństwa i komfortu). Dzięki temu kierowca może skupić się na muzyce, wiadomościach, ulubionych audycjach, a także przekazie reklamowym. Bardzo wyraźne dwa drive time’y wśród mężczyzn widać w dni powszednie – w godz. 7-9 i 15-17.

Najwyższe zasięgi radio notuje wśród mężczyzn, którzy są właścicielami firm, przedstawicielami wolnych zawodów i pracują na kierowniczych stanowiskach.

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
03.04.25, 23:10
| radio / audio » informacje
RMF FM po latach przerwy poszerza program o lokalne treści
Od 1 kwietnia br., Radio RMF FM wprowadziło emisje lokalnych treści w sześciu miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście.
03.04.25, 18:24
| radio / audio » informacje
Nowy septet Marka Pospieszalskiego na żywo w Dwójce
Program 2 Polskiego Radia przygotował koncert w wykonaniu multiinstrumentalistów i improwizatorów - nowego septetu Marka Pospieszalskiego. W piątek, 4 kwietnia br. o godz. 18.00 w cyklu „Jazzowy Klub Polskiego Radia” muzycy zaprezentują premierowe utwory znanego saksofonisty. 
02.04.25, 18:15
| radio / audio » informacje
270 km na rowerach. Charytatywna wyprawa rowerowa dziennikarzy Radia VOX FM
Radio VOX FM organizuje charytatywną wyprawę rowerową, w której prezenterzy porannego programu „Pierwsza zmiana”: Julina Chren, Konrad Piwowarski i Paweł Pawelec pokonają w sumie aż 270 km na trasie Białystok-Lublin.
01.04.25, 15:30
| radio / audio » informacje
Nowy wymiar radia. RMF ON w odświeżonej odsłonie
Internetowa platforma audio RMF ON pojawiła się w odświeżonej odsłonie. Serwis ma wyróżniać się intuicyjnym layoutem oraz rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi komfort użytkowników. Nową wersję platformy promuje hasło „Nowy wymiar radia”. 
31.03.25, 13:00
| radio / audio » informacje
Marcin Wojciechowski przechodzi z Radia Zet do Jedynki. Zmiany w ramówce
1 kwietnia br. do zespołu Programu Pierwszego Polskiego Radia dołączy dziennikarz Marcin Wojciechowski, który wspólnie z Ulą Kaczyńską poprowadzi w nowej formule audycję „Folder Ulubione”. Zmienia się także wieczorne pasmo publicystyki i informacji.
31.03.25, 10:11
| radio / audio » ludzie
Awanse w redakcji Radia TOK FM
Tomasz Krzemiński awansuje na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego Radia TOK FM, Olga Tanajewska zostanie sekretarzem redakcji, a z kolei Krzysztof Woźniak szefem anteny.
31.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Żądza pieniądza powraca do Radia ZET. Zmiany w ramówce stacji
31 marca br. rozpoczyna się antenowa zabawa, którą Radio ZET przygotowało na wiosnę dla swoich słuchaczy. Pula nagród wynosi 1,5 mln zł, a finał każdej rozgrywki będzie odbywał się w nowym popołudniowym paśmie – „Razem lepiej”.
30.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny i Pomiędzy w Radiu Nowy Świat
„Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny” i „Pomiędzy” to dwie nowe propozycje programowe, które zadebiutują na antenie Radia Nowy Świat.
27.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Antyradio zamiast Rock Radia w Opolu
Od 30 marca br. mieszkańcy Opola i części województwa na częstotliwości 106,6 FM będą mogli słuchać Antyradia z portfolio Grupy Eurozet.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.