06.04.12, 20:57
Grupa Nokaut: dokonano przydziału w ofercie publicznej akcji
We wtorek, 28 lutego br. dokonano przydziału w ofercie publicznej akcji Grupy Nokaut SA – gracza e-commerce w Polsce, właściciela internetowych porównywarek cen. Wartość oferty wyniosła ponad 31 mln zł, w tym wartość akcji nowej emisji ponad 20 mln zł. Łącznie przydzielono 2.599.500 akcji, z czego 2.399.500 inwestorom instytucjonalnym, a 200.000 indywidualnym. W Transzy Detalicznej stopa alokacji dla osób uczestniczących w procesie book-buildingu wyniosła 60,1% (stopa redukcji 39,9%).
Spółka planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w marcu 2012 roku. Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW.
Oferta obejmowała łącznie 2.599.500 akcji, w tym 1.700.000 akcji nowej emisji serii C oraz 899.500 akcji istniejących serii A. Do obrotu wprowadzonych zostanie 5.764.000 akcji serii A, 100.000 akcji serii B, 1.700.000 akcji serii C oraz 1.700.000 PDA serii C. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez co najmniej 12 miesięcy. Oferującym akcje Grupy Nokaut był Dom Maklerski BZ WBK S.A.
„Mimo trudnego rynku odnotowaliśmy spore zainteresowanie akcjami naszej spółki. Z satysfakcją możemy też powiedzieć, że Grupa Nokaut jako pierwsza spółka od sześciu miesięcy - jak również jako pierwsza już w samym 2012 roku - zamknęła z sukcesem ofertę publiczną. Jednym z powodów udanego IPO było to, że inwestorzy pozytywnie ocenili nasze plany inwestycyjne i strategię rozwoju, a perspektywa szybkiego wzrostu przekonała ich do zainwestowania środków w akcje Grupy Nokaut. Silny akcjonariat – w połączeniu ze strategią rynkową, którą konsekwentnie realizujemy – stanowi mocny punkt wyjścia do dalszego rozwoju, zarówno na rynku kapitałowym, jak też w branży” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.
Strategia Grupy Nokaut zakłada budowę silnej marki, konsolidację rynku oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym - w tym akwizycje, rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, rozwój oferty o nowe innowacyjne i komplementarne serwisy e-commerce oraz rozszerzenie działalności o mobilny kanał dystrybucji.
„Planujemy mocno zawalczyć o polski rynek, docelowo przekształcając się w platformę handlową, umożliwiającą klientom wygodne i łatwe dokonywanie zakupów w internecie. Paradoksalnie – ale z korzyścią dla Grupy Nokaut – jesteśmy w stanie rosnąć niezależnie od koniunktury rynkowej. Z prostej przyczyny – to właśnie internet jest miejscem, do którego udają się klienci szukający oszczędności. My jesteśmy w stanie przedstawić im najlepszą i najtańszą ofertę” – dodaje Czernecki.
Grupa Nokaut zrealizowała prognozy finansowe na 2011 rok, zamieszczone w Aneksie nr 1 do prospektu emisyjnego. Spółka osiągnęła przychody na poziomie 8,1 mln zł, czyli o 3,8% więcej niż prognozowała. EBITDA miała wartość 3,5 mln zł. Grupa wypracowała jednocześnie 2,6 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 4,7% względem zapowiadanych prognoz. Zysk netto Grupy wyniósł 2,1 mln zł i był o 4,2% wyższy od zapowiadanego wyniku. Skonsolidowane przychody pro-forma Grupy Nokaut (tj. łącznie ze Skąpiec.pl oraz Opineo.pl) w 2011 roku wyniosły 17,4 mln zł, a zysk netto niemal 5 mln zł.
Jednocześnie Grupa Nokaut zakłada – zgodnie z prognozą zamieszczoną w Aneksie nr 5 do prospektu emisyjnego – że w 2012 roku osiągnie przychody na poziomie 22 mln zł i zysk netto w wysokości 7 mln zł. Ze względu na planowaną datę przejęcia (kwiecień 2012 roku) dane te nie obejmują wyników przejmowanych podmiotów – Skąpiec.pl i Opineo.pl – za 1 kwartał 2012 roku. Uwzględniając wyniki Skąpiec.pl i Opineo.pl za 1 kwartał 2012 roku, skonsolidowane przychody Grupy Nokaut w 2012 roku mogą wynieść 24,6 mln zł, a zysk netto 7,8 mln zł. Spółka od 2008 roku notuje wysoki poziom rentowności netto, który w roku 2009, 2010 i 2011 roku wynosił blisko 30%.
Grupa Nokaut działa w trzech segmentach e-commerce: porównywarka cen Nokaut.pl – kojarząca potencjalnych nabywców i sprzedawców on-line (a także: hotele.nokaut.pl, finanse.nokaut.pl, loty.nokaut.pl); zintegrowany pionowo kanał dystrybucji SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych, ułatwiające automatyczną integrację oferty produktowej z porównywarką Nokaut.pl; sprzedaż reklamy internetowej (kanał bezpośredni i pośredni).
Porównywarka cen Nokaut.pl ma ponad 3 mln realnych użytkowników (Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011), 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.
W skład Grupy Nokaut wchodzą:
• Nokaut.pl – jedna z dwóch najpopularniejszych w Polsce porównywarek cen
• Hotele.Nokaut.pl – porównywarka ofert noclegowych
• Finanse.Nokaut.pl – porównywarka produktów finansowych
• Loty.Nokaut.pl – porównywarka połączeń lotniczych
• SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych
• PrettyDeal.pl – porównywarka ofert zakupów grupowych dla kobiet
• Bazarek.pl – pasaż handlowy
• TaniePorownanie.pl – porównywarka cen
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze