06.04.12, 20:59

Co drugi student jest wierny swojej stacji radiowej

Codziennie 80 proc. studentów włącza radio – każdego dnia jest to średnio 1,2 mln młodych osób uczęszczających do szkół wyższych.

Codziennie 80 proc. studentów włącza radio – każdego dnia jest to średnio 1,2 mln młodych osób uczęszczających do szkół wyższych (dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-XII 2011, target: uczniowie/studenci, 19-26 lat). Z roku na rok rośnie grono osób, które mają swoją ulubioną rozgłośnię i nie przełączają stacji w ciągu dnia.

Zdaniem specjalistów, studenci są atrakcyjną grupą docelową dla wielu marketerów – to oni bowiem właśnie wkraczają w dorosłe życie i stają się konsumentami wielu dóbr, których zakupem zajmowali się dotychczas ich rodzice. Jednocześnie to wciąż młodzi ludzie, którzy chcą czerpać jak najwięcej z życia, są otwarci na nowości, bardziej skłonni do podejmowania ryzyka, optymistyczni i ciekawi świata. Imprezy, spotkania ze znajomymi i inne rozrywki stanowią ważną część ich życia.

Działania reklamowe prowadzone są często w rozgłośniach, których dużą część audytorium stanowią studenci, jak Eska Rock, RMF Maxxx, Roxy FM czy Planeta FM. Radio pozwala na przeprowadzenie bardzo szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, niekoniecznie w oparciu wyłącznie o klasyczne spoty. Wszystkie duże rozgłośnie komercyjne oferują całą paletę ofert niestandardowych, przygotowywanych razem z klientem i skrojonych na jego indywidualne potrzeby. Często - w połączeniu z działaniami na stronach internetowych stacji.

Taka akcja radiowa ma szansę trafić do dużego grona studentów, bo codziennie 80,4 proc. z nich słucha radia. Co najmniej raz w tygodniu radio włącza 95,1 proc. osób z tego targetu. Od kilku lat rośnie liczba studentów, którzy słuchają tylko jednej stacji dziennie – świadczy to o coraz lepszym dopasowywaniu się rozgłośni do potrzeb tej właśnie grupy, bardzo dobrym dobieraniu muzyki, konstrukcji programu. Obecnie ponad połowa studentów słucha tylko jednej stacji dziennie. Jeszcze pięć lat było ich 44 proc.
 
Najwięcej studentów słucha radia wczesnym popołudniem. W dni powszednie największy szczyt słuchalności przypada na godz. 15, kiedy co piąty student ma włączone radio. Podobnie jak wśród wszystkich młodych targetów, relatywnie wysoki zasieg utrzymuje się bardzo długo – nawet po godz. 22 wynosi ponad 10 proc. W weekendy tymczasem studenci bardzo chętnie słuchają radia w zasadzie przez cały dzień – od 10 do 18 zasieg utrzymuje się w granicy 20 proc.
 
Studenci, jako osoby nowoczesne i mobilne, dwa razy chętniej niż wszyscy respondenci korzystają do odbioru radia z telefonów komórkowych. Ponad połowa z nich (54,9 proc.) deklaruje, że zdarza im się słuchać radia przez komórkę. W 2009 roku było to o ponad 5 punktów proc. mniej (49,7 proc.).

Komentarze

Powiązane

27.09.23, 07:30
| radio » informacje
Świat wyborów. Rusza podcast TOK FM i kolektywu Outriders
TOK FM i kolektyw Outriders przygotowują wspólny podcast „Świat wyborów”. Prowadzący - Anna i Jakub Górniccy - w każdym odcinku przyjrzą się wybranym kampaniom wyborczym na świecie.
27.09.23, 06:30
| radio » ludzie
Katarzyna Piecuch dyrektorką marketingu Grupy Eurozet
Katarzyna Piecuch objęła stanowisko dyrektorki marketingu w Grupie Eurozet . Odpowiada za działania marketingowe i realizację strategii komunikacji połączonej Grupy Radiowej Agory i Eurozetu.
25.09.23, 09:00
| radio » ludzie
Piotr Sworakowski przechodzi z Meloradia do Radia Pogoda
Piotr Sworakowski dołączył do zespołu Radia Pogoda. Poprowadzi codzienne pasmo od 10.00 do 15.00.
23.09.23, 15:25
| radio » informacje
Cugowski Akustycznie. Koncert Piotra Cugowskiego w Trójce
W niedzielę, 24 września br. o godz. 20.05 w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej odbędzie się koncert Piotra Cugowskiego, który zagra m.in. przedpremierowe utwory. Transmisja koncertu została zaplanowana na antenie Programu 3 Polskiego Radia.
22.09.23, 07:30
| radio » informacje
Jazz dla ciebie. Cykl koncertów wraca na antenę RDC
W poniedziałek, 25 września br., po godz. 19:00 w Studiu Radia dla Ciebie odbędzie się koncert pt. "Cały świat". Zaśpiewa Iza Połońska, a towarzyszył jej będzie pianista Marcel Baliński. Będzie to pierwszy koncert z powracającego cyklu „Jazz dla Ciebie”.
19.09.23, 13:01
| radio » badania rynku
Radio Eska najchętniej słuchaną siecią radiową. Spadek RMF MAXX
Najpopularniejszą siecią radiowa pozostaje Radio Eska - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r. (sieci radiowe).
19.09.23, 10:48
| radio » informacje
Dzień po wyborach. Nowy podcast TOK FM i Polityki Insight
Radio TOK FM i Polityka Insight uruchomiły wspólnie nowy podcast polityczny "Dzień po wyborach" . Maciej Głogowski wraz z ekspertami rozmawia o możliwych scenariuszach powyborczych.
18.09.23, 14:43
| radio » informacje | internet » informacje
Onet uruchomił Radio Onet na wybory
Ruszyło Radio Onet z codzienną ramówką przygotowaną specjalnie z okazji nadchodzących wyborów parlamentarnych. Portal przygotował również serwis wyborczy, a także codzienny newsletter wyborczy.
18.09.23, 11:01
| radio » informacje
Urodzinowa trasa Radia ZET. Stacja spełni wybrane życzenia słuchaczy
Radio ZET rusza w swoją urodzinową trasę po Polsce. 28 września br. stacja skończy 33 lata.
17.09.23, 13:00
| radio » informacje
48. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni na antenach Jedynki i Trójki
W dniach 18 – 23 września br. odbędzie 48. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, którego patronem medialnym jest Polskie Radio. Jedynka i Trójka zaplanowały rozmowy, audycje plenerowe i relacje dziennikarskie z wydarzenia.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 28.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 26.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.