06.04.12, 20:59

Co drugi student jest wierny swojej stacji radiowej

Codziennie 80 proc. studentów włącza radio – każdego dnia jest to średnio 1,2 mln młodych osób uczęszczających do szkół wyższych.

Codziennie 80 proc. studentów włącza radio – każdego dnia jest to średnio 1,2 mln młodych osób uczęszczających do szkół wyższych (dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-XII 2011, target: uczniowie/studenci, 19-26 lat). Z roku na rok rośnie grono osób, które mają swoją ulubioną rozgłośnię i nie przełączają stacji w ciągu dnia.

Zdaniem specjalistów, studenci są atrakcyjną grupą docelową dla wielu marketerów – to oni bowiem właśnie wkraczają w dorosłe życie i stają się konsumentami wielu dóbr, których zakupem zajmowali się dotychczas ich rodzice. Jednocześnie to wciąż młodzi ludzie, którzy chcą czerpać jak najwięcej z życia, są otwarci na nowości, bardziej skłonni do podejmowania ryzyka, optymistyczni i ciekawi świata. Imprezy, spotkania ze znajomymi i inne rozrywki stanowią ważną część ich życia.

Działania reklamowe prowadzone są często w rozgłośniach, których dużą część audytorium stanowią studenci, jak Eska Rock, RMF Maxxx, Roxy FM czy Planeta FM. Radio pozwala na przeprowadzenie bardzo szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, niekoniecznie w oparciu wyłącznie o klasyczne spoty. Wszystkie duże rozgłośnie komercyjne oferują całą paletę ofert niestandardowych, przygotowywanych razem z klientem i skrojonych na jego indywidualne potrzeby. Często - w połączeniu z działaniami na stronach internetowych stacji.

Taka akcja radiowa ma szansę trafić do dużego grona studentów, bo codziennie 80,4 proc. z nich słucha radia. Co najmniej raz w tygodniu radio włącza 95,1 proc. osób z tego targetu. Od kilku lat rośnie liczba studentów, którzy słuchają tylko jednej stacji dziennie – świadczy to o coraz lepszym dopasowywaniu się rozgłośni do potrzeb tej właśnie grupy, bardzo dobrym dobieraniu muzyki, konstrukcji programu. Obecnie ponad połowa studentów słucha tylko jednej stacji dziennie. Jeszcze pięć lat było ich 44 proc.
 
Najwięcej studentów słucha radia wczesnym popołudniem. W dni powszednie największy szczyt słuchalności przypada na godz. 15, kiedy co piąty student ma włączone radio. Podobnie jak wśród wszystkich młodych targetów, relatywnie wysoki zasieg utrzymuje się bardzo długo – nawet po godz. 22 wynosi ponad 10 proc. W weekendy tymczasem studenci bardzo chętnie słuchają radia w zasadzie przez cały dzień – od 10 do 18 zasieg utrzymuje się w granicy 20 proc.
 
Studenci, jako osoby nowoczesne i mobilne, dwa razy chętniej niż wszyscy respondenci korzystają do odbioru radia z telefonów komórkowych. Ponad połowa z nich (54,9 proc.) deklaruje, że zdarza im się słuchać radia przez komórkę. W 2009 roku było to o ponad 5 punktów proc. mniej (49,7 proc.).

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
03.04.25, 23:10
| radio / audio » informacje
RMF FM po latach przerwy poszerza program o lokalne treści
Od 1 kwietnia br., Radio RMF FM wprowadziło emisje lokalnych treści w sześciu miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście.
03.04.25, 18:24
| radio / audio » informacje
Nowy septet Marka Pospieszalskiego na żywo w Dwójce
Program 2 Polskiego Radia przygotował koncert w wykonaniu multiinstrumentalistów i improwizatorów - nowego septetu Marka Pospieszalskiego. W piątek, 4 kwietnia br. o godz. 18.00 w cyklu „Jazzowy Klub Polskiego Radia” muzycy zaprezentują premierowe utwory znanego saksofonisty. 
02.04.25, 18:15
| radio / audio » informacje
270 km na rowerach. Charytatywna wyprawa rowerowa dziennikarzy Radia VOX FM
Radio VOX FM organizuje charytatywną wyprawę rowerową, w której prezenterzy porannego programu „Pierwsza zmiana”: Julina Chren, Konrad Piwowarski i Paweł Pawelec pokonają w sumie aż 270 km na trasie Białystok-Lublin.
01.04.25, 15:30
| radio / audio » informacje
Nowy wymiar radia. RMF ON w odświeżonej odsłonie
Internetowa platforma audio RMF ON pojawiła się w odświeżonej odsłonie. Serwis ma wyróżniać się intuicyjnym layoutem oraz rozwiązaniami technologicznymi poprawiającymi komfort użytkowników. Nową wersję platformy promuje hasło „Nowy wymiar radia”. 
31.03.25, 13:00
| radio / audio » informacje
Marcin Wojciechowski przechodzi z Radia Zet do Jedynki. Zmiany w ramówce
1 kwietnia br. do zespołu Programu Pierwszego Polskiego Radia dołączy dziennikarz Marcin Wojciechowski, który wspólnie z Ulą Kaczyńską poprowadzi w nowej formule audycję „Folder Ulubione”. Zmienia się także wieczorne pasmo publicystyki i informacji.
31.03.25, 10:11
| radio / audio » ludzie
Awanse w redakcji Radia TOK FM
Tomasz Krzemiński awansuje na stanowisko zastępcy redaktora naczelnego Radia TOK FM, Olga Tanajewska zostanie sekretarzem redakcji, a z kolei Krzysztof Woźniak szefem anteny.
31.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Żądza pieniądza powraca do Radia ZET. Zmiany w ramówce stacji
31 marca br. rozpoczyna się antenowa zabawa, którą Radio ZET przygotowało na wiosnę dla swoich słuchaczy. Pula nagród wynosi 1,5 mln zł, a finał każdej rozgrywki będzie odbywał się w nowym popołudniowym paśmie – „Razem lepiej”.
30.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny i Pomiędzy w Radiu Nowy Świat
„Ćwierćnuta – nieregularnik muzyczny” i „Pomiędzy” to dwie nowe propozycje programowe, które zadebiutują na antenie Radia Nowy Świat.
27.03.25, 12:00
| radio / audio » informacje
Antyradio zamiast Rock Radia w Opolu
Od 30 marca br. mieszkańcy Opola i części województwa na częstotliwości 106,6 FM będą mogli słuchać Antyradia z portfolio Grupy Eurozet.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.