06.04.12, 21:04

Smartfony coraz popularniejsze wśród internautów

Smartfony stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów - wynika z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu na panelu badawczym Ariadna prowadzonym przez GG Network SA w ramach projektu GG Opinion Detector.

Smartfony stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów - wynika z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu na panelu badawczym Ariadna prowadzonym przez GG Network SA w ramach projektu GG Opinion Detector. W lutym 2011 r. jedynie 20 proc. internautów deklarowała posiadanie na własność takiego urządzenia. Obecnie smartfony ma już 40 proc. respondentów. Znaczy to, że w przeciągu roku liczba użytkowników smartfonów podwoiła się.

Respondenci najczęściej wykorzystują smartfony do wysłania smsów (93 proc.) oraz robienia zdjęć (89 proc.). Respondenci równie często deklarowali wykorzystywanie smartfonów do przeglądania Internetu, jak do dzwonienia do innych osób (85 proc.). Z innych funkcji, takich jak: słuchanie muzyki, wysyłanie MMS-ów, maili, czy nawiązywanie połączeń video w tym roku korzystało znacznie mniej respondentów niż w roku ubiegłym.

Kobiety najczęściej  wysyłają sms-y i dzwonią (97 proc.), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjne telefony. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84 proc.) oraz jako urządzenie do korzystania z Internetu (83 proc.). Dla  mężczyzn natomiast smartfon przede wszystkim służy do robienia zdjęć (92 proc.), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89 proc.). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie smartfonów wśród mężczyzn to przeglądanie Internetu (87 proc.), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują smartfony jak tradycyjny telefon - do dzwonienia (77 proc.).

Respondenci korzystający na swoich smartfonach z Internetu wskazali jakich informacji poszukują najczęściej. W stosunku do roku ubiegłego znacznie wzrosła popularność map i serwisów lokalizacyjnych – obecnie 63 proc. respondentów zadeklarowało korzystanie z nich, w zeszłym roku było to zaś jedynie 40 proc. respondentów. Respondenci rzadziej niż w 2011 roku deklarowali sprawdzanie wiadomości z kraju i ze świata, pogody, korzystanie z serwisów społecznościowych oraz randkowych. Możliwe więc, że Internet w smartfonach częściej zaczął być wykorzystywany w sytuacjach, kiedy nie mamy dostępu do innego rodzaju informacji (sprawdzenie dojazdu, lokalizacji miejsca do którego chcemy się dostać).

Kobiety korzystają z Internetu pełniej niż mężczyźni – częściej deklarowały wykorzystywanie internetu w proponowanych kategoriach. Za pomocą smartfonów odwiedzają portal społecznościowy Facebook (77 proc.), korzystają z pomocy map i serwisów lokalizacyjnych (70 proc.), sprawdzają prognozę pogody (67 proc.), wiadomości z kraju i ze świata (66 proc.) a także biznesowe i gospodarcze (56 proc.). Nieco rzadziej odwiedzają serwisy plotkarskie (54 proc.), sprawdzają repertuar kin (51 proc.) i wiadomości sportowe (45 proc.). Mężczyźni, natomiast, częściej niż kobiety, odwiedzają za pomocą smartfonów portal nk.pl. Można też powiedzieć, że zarówno kobiety (6 proc.), jak i mężczyźni (5 proc.) tak samo rzadko odwiedzają, używając smartfonów, portale randkowe.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.