06.04.12, 21:04
Smartfony coraz popularniejsze wśród internautów
Smartfony stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów - wynika z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu na panelu badawczym Ariadna prowadzonym przez GG Network SA w ramach projektu GG Opinion Detector.
Smartfony stają się coraz popularniejsze wśród polskich internautów - wynika z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu na panelu badawczym Ariadna prowadzonym przez GG Network SA w ramach projektu GG Opinion Detector. W lutym 2011 r. jedynie 20 proc. internautów deklarowała posiadanie na własność takiego urządzenia. Obecnie smartfony ma już 40 proc. respondentów. Znaczy to, że w przeciągu roku liczba użytkowników smartfonów podwoiła się.
Respondenci najczęściej wykorzystują smartfony do wysłania smsów (93 proc.) oraz robienia zdjęć (89 proc.). Respondenci równie często deklarowali wykorzystywanie smartfonów do przeglądania Internetu, jak do dzwonienia do innych osób (85 proc.). Z innych funkcji, takich jak: słuchanie muzyki, wysyłanie MMS-ów, maili, czy nawiązywanie połączeń video w tym roku korzystało znacznie mniej respondentów niż w roku ubiegłym.
Kobiety najczęściej wysyłają sms-y i dzwonią (97 proc.), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjne telefony. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84 proc.) oraz jako urządzenie do korzystania z Internetu (83 proc.). Dla mężczyzn natomiast smartfon przede wszystkim służy do robienia zdjęć (92 proc.), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89 proc.). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie smartfonów wśród mężczyzn to przeglądanie Internetu (87 proc.), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują smartfony jak tradycyjny telefon - do dzwonienia (77 proc.).
Respondenci korzystający na swoich smartfonach z Internetu wskazali jakich informacji poszukują najczęściej. W stosunku do roku ubiegłego znacznie wzrosła popularność map i serwisów lokalizacyjnych – obecnie 63 proc. respondentów zadeklarowało korzystanie z nich, w zeszłym roku było to zaś jedynie 40 proc. respondentów. Respondenci rzadziej niż w 2011 roku deklarowali sprawdzanie wiadomości z kraju i ze świata, pogody, korzystanie z serwisów społecznościowych oraz randkowych. Możliwe więc, że Internet w smartfonach częściej zaczął być wykorzystywany w sytuacjach, kiedy nie mamy dostępu do innego rodzaju informacji (sprawdzenie dojazdu, lokalizacji miejsca do którego chcemy się dostać).
Kobiety korzystają z Internetu pełniej niż mężczyźni – częściej deklarowały wykorzystywanie internetu w proponowanych kategoriach. Za pomocą smartfonów odwiedzają portal społecznościowy Facebook (77 proc.), korzystają z pomocy map i serwisów lokalizacyjnych (70 proc.), sprawdzają prognozę pogody (67 proc.), wiadomości z kraju i ze świata (66 proc.) a także biznesowe i gospodarcze (56 proc.). Nieco rzadziej odwiedzają serwisy plotkarskie (54 proc.), sprawdzają repertuar kin (51 proc.) i wiadomości sportowe (45 proc.). Mężczyźni, natomiast, częściej niż kobiety, odwiedzają za pomocą smartfonów portal nk.pl. Można też powiedzieć, że zarówno kobiety (6 proc.), jak i mężczyźni (5 proc.) tak samo rzadko odwiedzają, używając smartfonów, portale randkowe.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze