06.04.12, 21:15

Gemius wprowadza fusion panel w Turcji

Gemius wprowadza nową metodologię badania gemiusAudience również w Turcji.

Gemius wprowadza nową metodologię badania gemiusAudience również w Turcji. Wykorzystanie rozwiązania łączącego zalety tzw. cookie i software panelu pozwoli na dalszy rozwój pomiaru lokalnego rynku internetowego. Międzynarodowa firma badawcza funkcjonuje w Turcji od 2009 roku, a współpracę rozpoczęła od wygranej w przetargu na analizę widowni online.

W Turcji – gdzie liczba użytkowników sieci wynosi 25 milionów (wyniki badania gemiusAudience za grudzień 2011) – większość internautów stanowią mężczyźni. Rezultaty badania gemiusAudience za styczeń 2012, przeprowadzonego po raz pierwszy z wykorzystaniem metodologii fusion panel, pokazują, że przedstawiciele tej płci stanowią 56% wszystkich użytkowników. Co więcej, mężczyźni korzystają z sieci znacznie częściej i aktywniej niż kobiety, które generują jedynie 37% całości odsłon internetowych i spędzają w sieci około 15 godzin miesięcznie mniej niż płeć przeciwna. Taka różnica zdaniem firmy jest charakterystyczna dla rynków rozwijających się, a poziom dysproporcji ma prawdopodobnie zrównoważyć się w przyszłości.

Turecka widownia internetowa jest bardzo młoda, ale daje możliwości rozwoju rynku online. Najsilniej reprezentowaną grupą wiekową w sieci stanowią osoby w wieku 25-34. Z kolei, biorąc pod uwagę sposób użytkowania, rozkład we wszystkich grupach wiekowych jest bardziej wyrównany. W tym przypadku najbardziej aktywną grupą internautów są osoby od 18 do 24 roku życia – generują one 30% wszystkich odsłon w tureckiej sieci. Użytkownicy w tym wieku spędzają najwięcej czasu w sieci. Co ciekawe, Turcy w przedziale wiekowym 45-54 spędzają w internecie taką samą ilość czasu jak nastolatkowie (15-17 lat) tj. ponad 52 godziny na użytkownika w ciągu miesiąca.

Z badania gemiusAudience za styczeń 2012 wynika również, że globalne marki, takie jak: Google, Facebook, Windows czy YouTube, są w Turcji bardzo silne. Serwisy te zajmują pierwsze pozycje w rankingu top20 witryn w kraju – według zasięgu oraz liczby realnych użytkowników. Do najpopularniejszych marek lokalnych należą serwisy z treściami informacyjnymi: MyNet, Blogcu, Milliyet.

Potencjał rynku tureckiego dostrzegają najwięksi międzynarodowi gracze. W celu zapewnienia najpełniejszej wiedzy na temat krajowej ‘przestrzeni wirtualnej’, w następnych miesiącach wraz z naszym partnerem Ipsos KPMG rozpoczniemy pomiar mobile i wideo. W przypadku tego drugiego skorzystamy z narzędzia gemiusStream. Dzięki takiemu rozwiązaniu, reklamodawcy będą mieli możliwość efektywnego planowania kampanii online oraz szansę dotarcia do grup celowych, niezależnie od sposobu, w jaki internauci łączą się z siecią” – podkreśla Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius SA.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.