06.04.12, 21:15

Tablica.pl już rok na rynku

Właśnie minął rok od kiedy serwis Tablica.pl przeszedł rebranding i funkcjonuje pod obecną nazwą. W tym czasie liczba użytkowników serwisu wzrosła ponad pięciokrotnie – z 1,6 mln do 9 mln, przez co Tablica.pl zyskała miano lidera polskiego rynku kategorii serwisów ogłoszeń lokalnych.

Właśnie minął rok od kiedy serwis Tablica.pl przeszedł rebranding i funkcjonuje pod obecną nazwą. W tym czasie liczba użytkowników serwisu wzrosła ponad pięciokrotnie – z 1,6 mln do 9 mln, przez co Tablica.pl zyskała miano lidera polskiego rynku kategorii serwisów ogłoszeń lokalnych.

"Kiedy rok temu Szerlok.pl zmieniał nazwę na Tablica.pl, wielu pytało czy taka metamorfoza jest konieczna. W praktyce okazało się, że nikomu ta zmiana nie sprawiła większych problemów, a użytkownicy szybko przyzwyczaili się do nowej, łatwiejszej" – mówi Tomasz Drożdżyński, dyrektor zarządzający Tablica.pl. "Dzisiaj o pozytywnych efektach rebrandingu mówią też same liczby: obecnie mamy 9 mln unikalnych użytkowników, którzy w ciągu roku dodali 6,1 mln ogłoszeń, a w samym tylko marcu zanotowaliśmy 350 mln odsłon" – dodaje Drożdżyński.

Tablica.pl to serwis ogłoszeniowy prezentujący lokalne oferty handlowe. Jego zadaniem jest ułatwianie wymiany rzeczy i usług pomiędzy mieszkańcami lokalnych społeczności, którzy po spotkaniu w Internecie finalizują transakcję osobiście. Serwis w swojej pierwotnej wersji istnieje od 2009 roku, od początku 2010 roku funkcjonuje w ramach Grupy Allegro, uzupełniając ofertę największego w Polsce gracza branży e-commerce.

Tablica.pl szerszemu gronu dała się poznać za sprawą kampanii reklamowej, której głównym hasłem było „Uwolnij się od zbędnych rzeczy”. Poza spotami telewizyjnymi, radiowymi i kampanią internetową zorganizowana została również akcja oczyszczania miasta, w której Wiszące Gdzie Popadnie Ogłoszenia zostały przeniesione na Tablica.pl, a zaśmiecone do tej pory miejsca, uprzątnięte. Serwis angażuje się też w akcje społeczne. W ramach akcji „Nakarm psa z Tablicą” udało się pomóc ponad 260 psom z dziesięciu schronisk, do których trafiło blisko 7 ton karmy.

Serwis może liczyć na zaangażowanie użytkowników także w ramach fan page’a – obecnie Tablica.pl posiada  ponad 76 tys. fanów na Facebooku. Z okazji swojej rocznicy serwis zaprosił użytkowników do stworzenia specjalnej grafiki, złożonej ze zdjęć fanów korzystających z Tablica.pl. W ten sposób powstało coś na kształt urodzinowego tortu. 

Pierwsza rocznica stała się pretekstem nie tylko do podsumowań. Na bazie dotychczasowych doświadczeń, w oparciu o analizy i opinie użytkowników wprowadzono zmiany, wskutek których korzystanie z serwisu jest jeszcze wygodniejsze. Zmianie uległ m.in. layout i wygląd ogłoszenia. Teraz oprócz mapy, na stronie głównej znajduje się wyszukiwarka, a poszczególne kategorie zostały wyodrębnione. Przypisano im także odpowiednie avatary. Z kolei na stronie z ogłoszeniem miniaturki zdjęć zastąpiła galeria w dużych rozmiarach, łatwiej znaleźć też dane kontaktowe wystawiającego oraz pomocne narzędzia. Ponadto, przy dodawaniu ogłoszenia formularz samodzielnie sugeruje odpowiednią kategorię. Dzięki zmianom serwis zyskał na przejrzystości i intuicyjności.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.