Regionalny System Ostrzegania w całej Polsce

Fot.: Materiały prasowe

14 października br. Została podpisana umowa pomiędzy Telewizją Polsą S.A., a Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, dzięki której Regionalny System Ostrzeganie (RSO) obejmie cały kraj. Strony reprezentowali Prezes Zarządu Telewizji Polskiej S.A. Juliusz Braun oraz Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji Roman Dmowski.

RSO polega na wykorzystaniu dodatkowych usług dostępnych w telewizji cyfrowej do powiadamiania ludności o zdarzeniach ważnych dla bezpieczeństwa powszechnego, ochrony życia, zdrowia i mienia mieszkańców. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, komunikaty w ramach RSO będą rozpowszechniane za pomocą napisów wyświetlanych na ekranach telewizorów, w telegazecie i na Platformie Hybrydowej TVP, a także w serwisach internetowych, na smartfonach i tabletach oraz przez sms-y.

Pilotażowo RSO wdrożono już w województwie lubuskim, a teraz system etapowo będzie rozszerzany i testowany w skali całego kraju. Kolejne etapy obejmą:

  • I etap, w grudniu 2013: woj. mazowieckie, zachodnio-pomorskie, podlaskie, wielkopolskie i lubuskie (integracja i dostosowanie),
  • II etap, w marcu 2014: woj. lubelskie, podkarpackie, małopolskie i dolnośląskie,
  • III etap, w czerwcu 2014: woj. opolskie, śląskie, łódzkie i świętokrzyskie,
  • IV etap, w sierpniu 2014: woj. warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie i pomorskie.

Telewizja Polska traktuje Regionalny System Ostrzegania jako element szeroko rozumianej misji publicznej, której szczególnym elementem jest błyskawiczne reagowanie nadawcy publicznego na zagrożenia i informowanie o nich. Jest to system nie tylko nowatorski w skali europejskiej i światowej, ale również – co pokazuje pilotaż w Lubuskiem – wychodzący naprzeciw rzeczywistemu zapotrzebowaniu społecznemu.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.