21.11.13, 09:59

Jolanta Borowiec: My, Polki jesteśmy indywidualistkami

Jolanta Borowiec
Fot.: Polsat Cafe

Z Jolantą Borowiec, Dyrektor Kanału Tematycznego Polsat Cafe, rozmawiał Jakub Wajdzik.

Kuba Wajdzik: Mija pięć lat od uruchomienia stacji. Czy ten okres można zaliczyć do udanych?
Jolanta Borowiec: Myślę, że tak. Kanał Polsat Cafe jest nieprzerwanie emitowany od pięciu lat, rozwija się programowo i osiąga coraz lepsze wyniki oglądalności. Utożsamiamy się z kobietą i jak każda z nas, tak i kanał, przez te pięć lat zmieniliśmy się wielokrotnie. Dziś trochę inaczej patrzymy na nasze życie niż pięć lat temu, nasze plany ciągle ewoluują, ale niezmiennie chcemy być sobą. W programowaniu staramy się być o krok przed nadchodzącymi zmianami w „świecie kobiet”. Zaspokajać i dbać o potrzeby nowoczesnej, aspirującej kobiety, takiej, która chce spełniać się na wszystkich polach życiowych: rodzinnym, zawodowym i towarzyskim, ale również chce mieć czas dla siebie.

KW: Mam wrażenie, że wielu nadawców do tej pory traktowało kobiety trochę po macoszemu. Odkąd na rynku pojawiły się dwa kanały – TVN Style i Polsat Cafe, zmieniło się podejście do kobiet jako odbiorców TV. Zgodzi się Pani z tą opinią?
JB: Uważam, że kobiety tak były traktowane nie tylko w branży mediów, ale także w reklamie czy w polityce. To się na szczęście zmienia i osobiście bardzo się z tego cieszę. 

KW: Sporo w Państwa ramówce znajduje się własnego kontentu. Polskie produkcje kosztują. Warto inwestować we własny kontent?
JB: Uważam, że mamy wielu bardzo zdolnych i kreatywnych producentów, którym warto dać szansę. Nie sposób tworzyć ciekawą, oryginalną telewizję, opierając się wyłącznie na zagranicznych formatach i programach. Poza tym nie każdy program, który sprawdził się za granicą, gwarantuje sukces w Polsce. My Polki jesteśmy indywidualistkami i tworząc programy, trzeba o tym pamiętać.

KW: Czy spośród propozycji programowych zaskoczyło Panią coś, co miało o wiele większą oglądalność niż zaplanowano? 
JB: Taką niespodzianką jest dla mnie ogromna popularność programu „Gwiazdy na dywaniku”. W tej chwili emitujemy już 10. sezon programu. Oczywiście przez ten czas program zmieniał się, pojawiali się nowi prowadzący, ale treść pozostawała ta sama. Do tej pory udało nam się ocenić już przeszło 1000 stylizacji. Równie dużym zaskoczeniem jest program „Dobrenocki”, którego 100. odcinek obejrzymy w tym sezonie. Wprowadzając ten program do ramówki sporo ryzykowaliśmy – jest kontrowersyjny, ale też nie ma w nim tematów tabu – zyskał on przychylność widzów i jest jednym z kilku, które najchętniej na naszym kanale oglądają nie tylko kobiety, ale też mężczyźni. Stałą grupę fanów ma także program Krzysztofa Ibisza „Zrozumieć kobietę”. Myślę, że widzowie cenią sobie w nim szczerość kobiet, które decydują się na bardzo osobiste i często trudne rozmowy o swoim życiu.

KW: Jestem ciekaw czy mężczyźni też oglądają kanał, a jeśli tak, to co najchętniej śledzą?
JB: Czasami jest to nawet 50 procent mężczyzn! Jednak faktem jest, że najczęściej oglądają programy, które wybierają ich partnerki. To potwierdza opinię, że kobiety rządzą nie tylko światem, ale także pilotem. Największą męską widownię ma program „Dobrenocki”.

KW: Podpatruje Pani zapewne zagraniczne kanały dla kobiet. Czym generalnie różnią się od polskich kanałów? 
JB: Rzeczywiście, chcę być na bieżąco więc podpatruję je, ale tak jak powiedziałam na początku naszej rozmowy – uważam, że propozycja programowa powinna być dostosowana przede wszystkim do potrzeb Polki.

KW: Zmienia się tradycyjna telewizja. Czy kanał tak sprofilowany ma szansę wygrywać na rynku nie tylko z innymi kanałami, ale również z internetem?
JB: Uważam, że w każdym aspekcie życia mieszamy różne źródła informacji i telewizja długo jeszcze będzie budziła zainteresowanie widzów.

KW: Jakie są plany stacji na najbliższe miesiące?
JB: Dalej zamierzamy ciężko pracować, aby kolejne lata przyniosły stacji wiele sukcesów. A jeśli chodzi o najbliższą przyszłość to będziemy świętować pięciolecie Polsat Cafe a w nowej ramówce pojawi się pięć polskich nowości: „Kolacja z szefem”, „Mały nie-poradnik”, „Mała czarna”, „Fabryka piękna”, „Tancerki” oraz wiele zagranicznych nowości. Zapraszam do oglądania Polsat Cafe.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Jolanta Borowiec Z branżą mediów związana od ponad 20 lat jako dziennikarka, reżyserka i producentka programów telewizyjnych. Przygodę z mediami rozpoczęła w Programie 3 Polskiego Radia. Przez następne siedem lat pracowała w Telewizji Polskiej, gdzie m.in. w „Panoramie” była reporterką działu krajowego, a w Jedynce łącząc pracę scenarzysty, reżysera i prowadzącej, tworzyła program „Tabu”. Pracowała także w TV Polonia, gdzie była autorką filmów dokumentalnych i inicjatorką akcji pomocy charytatywnej polskim sierotom na Litwie. Z Telewizją POLSAT związana jest niemalże od początku jej działalności. Była producentką nadzorującą i kreatywną głównych widowisk stacji. Dla TV4 reżyserowała programy reality-show. W kwietniu 2008 roku zajęła się tworzeniem kanału lifestylowego dla kobiet Polsat Cafe jako dyrektor tej stacji.

Komentarze

Powiązane

21.02.24, 11:29
| telewizja / VOD » informacje
Gość Regionów w ofercie TVP3. Zmiany w ramówce
TVP3 wprowadza zmiany w ogólnopolskiej ramówce. Od poniedziałku, 26 lutego br. pojawi się nowa audycja publicystyczna „Gość Regionów”. Niektóre programy zmienią godziny emisji w ramówce.
20.02.24, 19:54
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Electrolux głównym partnerem MasterChef Nastolatki. Uczestnicy będą korzystać ze sprzętu marki
Electrolux, producent sprzętu gospodarstwa domowego, jest głównym sponsorem programu „MasterChef Nastolatki” (TVN) – nowej wersji kulinarnego talent-show.
20.02.24, 10:50
| telewizja / VOD » informacje
Osiem nowych formatów trafi do europejskich kanałów z portfolio Warner Bros. Discovery. W Polsce nowe programy pojawią się m.in. w TTV i TVN Turbo
Warner Bros. Discovery rozszerza swoją europejską ofertę. Firma pozyskała osiem serii programów, które będą dostępne na kanałach darmowych i płatnych. Wśród programów, które trafią do oferty sieci linearnych WBD w Polsce i we Włoszech znalazły się takie tytuły, jak „The Grand Tour” czy „Clarkson’s Farm”.
20.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Niecały milion widzów obejrzało mecz Legii Warszawa z Molde FK
W czwartek, 15 lutego br. blisko milion widzów obejrzało na antenach Telewizji Polskiej mecz Legii Warszawa z norweskim Molde FK w ramach Ligi Konferencji Europy.
18.02.24, 16:10
| telewizja / VOD » informacje
Dom w cenie mieszkania. II sezon od marca w Zoom TV
Na antenie Zoom TV pojawi się drugi sezon polskiej produkcji „Dom w cenie mieszkania”. Gospodarzem formatu będzie Kuba Midel.
18.02.24, 08:00
| telewizja / VOD » ludzie
Bartosz Cebeńko gospodarzem Teleexpressu
Dziennikarz, reporter oraz prezenter telewizyjny, Bartosz Cebeńko, będzie trzecim, obok Macieja Orłosia i Aleksandry Kostrzewskiej gospodarzem „Telexpressu”. W nowej roli dziennikarz zadebiutował w sobotę, 17 lutego br.
17.02.24, 20:00
| telewizja / VOD » seriale
Nielegalni. Serial CANAL+ na antenie Kino TV
„Nielegalni”, polski serial produkcji CANAL+ pojawił się w ofercie Kino TV.
16.02.24, 23:55
| telewizja / VOD » seriale
Reżim z Kate Winslet. Serial HBO zadebiutuje w marcu
HBO zapowiada serial „Reżim” ze zdobywczynią Oscara Kate Winslet w roli głównej. Autorem scenariusza jest Will Tracy, reżyseruje Stephen Frears i Jessica Hobbs. Sześcioodcinkowa produkcja będzie miała swoją premierę 4 marca br. w HBO i HBO Max.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 16:22
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja Biznesowa w ofercie serwisu MEGOGO
Telewizja Biznesowa dołączyła do oferty platformy streamingowej MEGOGO.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty

Specjalista do spraw komunikacji i promocji

Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.03.24

Do zdobycia jeden zestaw.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.