14.12.14, 22:16
Badanie: Badanie: wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną
W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane w telewizji? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI na zlecenie portalmedialny.pl, Polacy chcą by najważniejsze transmisje sportowe realizowała telewizja publiczna jednak przy zwiększonej opłacie abonamentowej.
Aż 39 proc. badanych internautów wskazuje, że najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną. Pada jednak przy tym ważna deklaracja dla publicznego nadawcy – w zamian Polacy wyrażają chęć płacenia większej opłaty abonamentowej. 18 proc. badanych chce wydarzeń sportowych transmitowanych przez płatne, komercyjne telewizje sportowe. Bardzo mało zwolenników ma z kolei system PPV, za którym optuje zaledwie 13 proc. badanych. 21 proc. badanych wskazuje na odpowiedź, że transmisje sportowe powinny być ogólnie dostępne za darmo w telewizji publicznej, 5 proc. internautów, że ogólnie za darmo.
Większa opłata abonamentowa ma 38 proc. zwolenników wśród badanych kobiet, 18 proc. internautek wskazuje na płatne, komercyjne telewizje sportowe, a tylko 14 proc. system PPV. Z kolei mężczyźni (40 proc.) optują za zwiększoną opłatą abonamentową. 19 proc. badanych internautów wskazuje na płatne i komercyjne telewizje sportowe, a tylko 12 proc. wybrało system PPV.
Co ważne dla telewizji publicznej, największa ilość zwolenników większej opłaty abonamentowej jest wśród osób w wieku 18-24 lat (aż 45 proc.!). Płatne kanały sportowe mają największe grono zwolenników wśród osób w wieku 35-44 lat (24 proc. osób z tej grupy). Także system PPV w tej grupie ma dużo najwięcej zwolenników niż w innych grupach wiekowych (19 proc.).
Duże poparcie dla zwiększonej opłaty jest wśród studentów (aż 50 proc. z nich wskazuje na to rozwiązanie). Większa opłata abonamentowa znajduje uznanie także w grupie osób mieszkających w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców (aż 45 proc. z nich wskazuje na takie rozwiązanie). System PPV zyskuje znacząco z kolei jedynie wśród mieszkańców miast powyżej 500 tys. osób (16 proc. internautów).
Z badań wysuwa się jednoznaczny wniosek, że Polacy zaczynają rozumieć, że transmisje sportowe ciągną za sobą koszty. Co istotne, znacząca częśc internautów chce transmisji sportowych w telewizji publicznej. To istotna informacja, zwłaszcza przy definiowaniu na nowo mediów publicznych i ich sposobu finansowania.
Badanie ARC Rynek i Opinia - Omnius CAWI na zlecenie portalmedialny.pl; próba ogólnopolska, reprezentatywna dla internautów N=1014).
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze