14.12.14, 22:16

Badanie: Badanie: wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną

Fot.: portalmedialny.pl

W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane w telewizji? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI na zlecenie portalmedialny.pl, Polacy chcą by najważniejsze transmisje sportowe realizowała telewizja publiczna jednak przy zwiększonej opłacie abonamentowej.

Aż 39 proc. badanych internautów wskazuje, że najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną. Pada jednak przy tym ważna deklaracja dla publicznego nadawcy – w zamian Polacy wyrażają chęć płacenia większej opłaty abonamentowej. 18 proc. badanych chce wydarzeń sportowych transmitowanych przez płatne, komercyjne telewizje sportowe. Bardzo mało zwolenników ma z kolei system PPV, za którym optuje zaledwie 13 proc. badanych. 21 proc. badanych wskazuje na odpowiedź, że transmisje sportowe powinny być ogólnie dostępne za darmo w telewizji publicznej, 5 proc. internautów, że ogólnie za darmo.

Większa opłata abonamentowa ma 38 proc. zwolenników wśród badanych kobiet, 18 proc. internautek wskazuje na płatne, komercyjne telewizje sportowe, a tylko 14 proc. system PPV. Z kolei mężczyźni (40 proc.) optują za zwiększoną opłatą abonamentową. 19 proc. badanych internautów wskazuje na płatne i komercyjne telewizje sportowe, a tylko 12 proc. wybrało system PPV. 

Co ważne dla telewizji publicznej, największa ilość zwolenników większej opłaty abonamentowej jest wśród osób w wieku 18-24 lat (aż 45 proc.!). Płatne kanały sportowe mają największe grono zwolenników wśród osób w wieku 35-44 lat (24 proc. osób z tej grupy). Także system PPV w tej grupie ma dużo najwięcej zwolenników niż w innych grupach wiekowych (19 proc.). 
Duże poparcie dla zwiększonej opłaty jest wśród studentów (aż 50 proc. z nich wskazuje na to rozwiązanie). Większa opłata abonamentowa znajduje uznanie także w grupie osób mieszkających w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców (aż 45 proc. z nich wskazuje na takie rozwiązanie). System PPV zyskuje znacząco z kolei jedynie wśród mieszkańców miast powyżej 500 tys. osób (16 proc. internautów).

Z badań wysuwa się jednoznaczny wniosek, że Polacy zaczynają rozumieć, że transmisje sportowe ciągną za sobą koszty. Co istotne, znacząca częśc internautów chce transmisji sportowych w telewizji publicznej. To istotna informacja, zwłaszcza przy definiowaniu na nowo mediów publicznych i ich sposobu finansowania. 

Badanie ARC Rynek i Opinia - Omnius CAWI na zlecenie portalmedialny.pl; próba ogólnopolska, reprezentatywna dla internautów N=1014).

Komentarze

Powiązane

18.09.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Fundacja TVN organizuje pomoc dla szpitala w Nysie. Będzie charytatywny blok reklamowy
17 września br. rozpoczęła się akcja „Fundacja TVN dla szpitala w Nysie”. Na start akcji Fundacja przekaże Szpitalowi Powiatowemu pół miliona zł. Równolegle uruchomi zbiórkę charytatywną, która ma wspomóc remont i zakup sprzętu.
18.09.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Reklama na ratunek. Wspólnie dla powodzian! Polsat i Fundacja Polsat organizują specjalny blok reklamowy
Telewizja Polsat i Fundacja Polsat zaplanowały na sobotę o godz. 18:40 tuż przed „Wydarzeniami” emisję specjalnego bloku reklamowego, z którego cały dochód zostanie przekazany na pomoc poszkodowanym w powodzi.
17.09.24, 14:17
| telewizja / VOD » informacje
30 lat formatu Familiada na polskim rynku. Wkrótce odcinek numer 3000
Dokładnie 30 lat temu wyemitowano pierwszy odcinek „Familiady” w Telewizji Polskiej. Gospodarzem programu od samego początku jest Karol Strasburger.
17.09.24, 10:41
| telewizja / VOD » badania rynku
Stacje informacyjne z ogromnym zainteresowaniem wśród widzów. Liderem TVN24. Bardzo duży wzrost TVP INFO
Polacy masowo oglądali stacje informacyjne w weekend 14 i 15 września 2024 r. W te dni kanały rozpoczęły emisję programu poświęconego prawie wyłącznie sytuacji powodziowej.
17.09.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Razem dla Was. Telewizja Polska uruchamia pomocą dla ofiar powodzi. Partnerem Polska Press Grupa
Telewizja Polska uruchomiła szeroką akcję charytatywną „Razem dla Was”, której celem jest pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Partnerem akcji została Polska Press Grupa.
17.09.24, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Serial Ranczo od października w TV Puls
7 października br. Telewizja Puls rozpocznie emisję polskiego, kultowego serialu „Ranczo”.
16.09.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje
Z gwiazdą przez świat. Nowy format w TVP Polonia
W niedzielę, 15 września br. o godz. 21:15 na antenie TVP Polonia zadebiutował nowy program na żywo „Z gwiazdą przez świat”, w którym artyści opowiadają o najciekawszych momentach swojej kariery, trasach koncertowych i spotkaniach z polonijną widownią.
16.09.24, 10:56
| telewizja / VOD » informacje
Będzie II edycja MasterChef Nastolatki. Ruszyły castingi do programu
Na 2025 r. zaplanowano drugą edycję formatu "MasterChef Nastolatki" (TVN). Do programu ruszyły castingu.
15.09.24, 23:23
| telewizja / VOD » informacje
MEGOGO współpracuje z PLAY
Serwis streamingowy MEGOGO został udostępnionyw ofercie kolejnego operatora – PLAY.
13.09.24, 21:00
| telewizja / VOD » seriale
I Zlot Fanów serialu Policjantki i Policjanci odbył się we Wrocławiu
31 sierpnia br., we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty odbył się I Zlot Fanów serialu „Policjantki i Policjanci” emitowanego przez Czwórkę.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.