11.01.15, 14:04

Puchar Świata w Zakopanem i Wiśle przez sześć lat w TVP

Logo stacji
Fot.: materiały prasowe

Na sześć lat Telewizja Polska nabyła od Polskiego Związku Narciarskiego prawa medialne do konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich rozgrywanych w naszym kraju. Już za tydzień odbędą się zawody w Wiśle, dzień później – w Zakopanem. 

Wymiany podpisanej umowy dotyczącej praw do transmisji Pucharu Świata w Zakopanem i Wiśle w trakcie czwartkowej (8 stycznia br.) konferencji prasowej w siedzibie TVP dokonali Apoloniusz Tajner, prezes PZN i Bogusław Piwowar, członek Zarządu TVP.

"Zakopane i Wisła to szczególne miejsca dla polskich skoczków" – powiedział Bogusław Piwowar. "Atmosfera jest tam niepowtarzalna. Mimo nieco słabszej ostatnio postawy naszych reprezentantów oglądalność transmisji Pucharu Świata jest nadal ogromna. Ze względu na młody wiek polskich skoczków, należy oczekiwać ich sukcesów jeszcze przez wiele lat.
- Cieszę się, że skoki są tak popularne" – podkreślił Apoloniusz Tajner. "Biorąc pod uwagę ten fakt zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy właśnie z TVP, żeby Polacy mieli jak największy dostęp do transmisji. Nie bez znaczenia był także duży profesjonalizm komentatorów telewizji publicznej" - dodaje Tajner.

Umowa pomiędzy PZN a TVP została zawarta aż na sześć lat, bo Telewizja Polska chce zapewnić dostęp do relacji z zawodów w Wiśle i Zakopanem wszystkim widzom na ogólnodostępnym kanale TVP1. Transmisje z kwalifikacji i konkursów będzie można także śledzić w TVP Sport oraz na stronie sport.tvp.pl.

Ostatnie konkursy Pucharu Świata w skokach w Wiśle i Zakopanem (styczeń 2014 r.) miały znakomitą oglądalność. Pierwsza transmisja (rywalizacja drużynowa) ze stolicy polskich Tatr zgromadziła w TVP1 6,054 mln widzów (średnia; udziały 41,2 proc.; dodatkowo TVP Sport – 211 tys., udziały 1,43 proc.). Drugi konkurs z Zakopanego cieszył się także wielkim zainteresowaniem – podziwiało go aż 5,273 mln widzów (udziały 36,65 proc.; TVP Sport – 291 tys., 2,02 proc.). Konkurs w Wiśle natomiast obejrzało 5,067 mln (udziały 34,43 proc.; TVP Sport – 228 tys., 1,55 proc.) Dodajmy, że kwalifikacje do tych zawodów, transmitowane przez TVP SPORT, także zanotowały dobre wyniki oglądalności jak na kanał wyspecjalizowany: 118 tys. (udziały 2,31 proc.) i 366 tys. (3,52 proc.; wszystkie dane NAM, grupa 4+).

Komentarze

Powiązane

14.02.25, 06:00
| TV / VOD » informacje
CANAL+ kontroluje transmisje sportowe w pubach i restauracjach. Wykryto liczne nieprawidłowości
CANAL+ z początkiem roku rozpoczął kontrole w pubach i restauracjach na terenie całego kraju. Uprawnieni kontrolerzy sprawdzają, czy transmitowane w tych miejscach wydarzenia sportowe dostępne na antenach CANAL+ są odtwarzane zgodnie z obowiązującym prawem, tj. z posiadaniem odpowiedniej licencji uprawniającej do publicznego odtwarzania.
13.02.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Telewizja Puls inwestuje we własne studio. Format Taki jest świat zmieni formułę
Telewizja Puls wprowadza zmiany w segmencie infotainment oraz Dziale Produkcji własnej.
12.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
#DzielnicaBEZstrachu. Trzecia edycja kampanii społecznej Telewizji Puls i KGP
Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu”organizują trzecią edycję kampanii społeczną #DzielnicaBEZstrachu. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego2025.
11.02.25, 07:15
| TV / VOD » seriale
Działkowcy. Trzeci sezon w Fokus TV
Kanał Fokus TV rozpoczął emisję III sezonu serialu dokumentalnego „Działkowcy” opowiadającego o perypetiach właścicieli Rodzinnych Ogródków Działkowych, których w polskich miastach istnieje ponad milion.
06.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Witwicki i Szubartowicz zadają Najważniejsze pytania w Polsat News
Od 10 lutego br. w każdy poniedziałek o 18.00 na antenie Polsat News pojawi się cykl programów – „Najważniejsze pytania” prowadzony przez Piotra Witwickiego i Przemysława Szubartowicza.
03.02.25, 14:19
| TV / VOD » informacje
Fundacja TBN zrealizuje film o zrównoważonych rozwiązaniach realizowanych na terenie Gdańska
Fundacja TBN Polska rozpoczęła realizację projektu „Gdański kurs w kierunku zrównoważonego rozwoju”. Przedsięwzięcie zostało docenione w konkursie EcoFuture i dofinansowane ze środków Gdańskiej Fundacji Rozwoju Gospodarczego.
03.02.25, 11:46
| TV / VOD » ludzie
INEA rozwija dział marketingu
Na początku roku, INEA wprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej obejmujące Dział Marketingu i Produktu.
03.02.25, 07:30
| TV / VOD » informacje
Pytanie dnia codziennie w TVP1 i TVP Info
Przed startem wiosennej ramówki Telewizja Polska wprowadza zmiany w emisji audycji informacyjnych i publicystycznych.
31.01.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna 2025 w Polsacie. Dużo rozrywki w ofercie stacji
Wiosną w Polsacie wraca format „Must be the music” z nowym składem jury. Stacja wyemituje aż dwa formaty kabaretowe. Ramówkę wypełnią liczne kontynuacje znanych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.