11.01.15, 16:40

Regionalny System Ostrzegania już w całej Polsce

Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji oraz Juliusz Braun, prezes Zarządu TVP S.A.
Fot.: TVP

Od 1 stycznia br. każdy, kto ma dostęp do telewizji publicznej i posiada telefon komórkowy, może być powiadomiony o potencjalnych zagrożeniach czy klęskach żywiołowych. Umożliwia to Regionalny System Ostrzegania, opracowany wspólnie przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji i Telewizję Polską.

"Dzięki współpracy z Telewizją Polską uruchomiliśmy Regionalny System Ostrzegania. Już na początku roku mogliśmy się przekonać o jego przydatności i przetestować jego działanie przy okazji kryzysu w służbie zdrowia. Dzięki systemowi było łatwiej skoordynować akcję informacyjną. Komunikaty generowane przez system RSO odsyłały do m.in. do specjalnych infolinii, uruchomionych w poszczególnych województwach. Dzięki RSO mogliśmy objąć akcją wszystkie województwa, chociaż koncentrowaliśmy się na głównie na tych, gdzie odsetek zamkniętych gabinetów był największy" – powiedział Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji.

Minister Halicki zaprezentował również funkcjonowanie aplikacji RSO, dostępnej w telefonach komórkowych (smartfonach). - Aplikacja od kilku dni posiada opcję „push”, dzięki której można otrzymywać powiadomienie o nowych ostrzeżeniach bez konieczności „wchodzenia” w aplikację. Od 1 lipca br. planowane jest również wprowadzenie opcji informowania obywateli o zagrożeniach poprzez sms-y.

Szef MAC przypomniał też, że w aplikacji telefonicznej, poza ostrzeżeniami, można znaleźć także inne informacje, takie jak poradniki, czy informacje dla kierowców. Z kolei Marian Zalewski, członek Zarządu Telewizji Polskiej S.A. powiedział, że RSO jest przykładem konsekwentnej współpracy pomiędzy Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji a Telewizją Polską. Przypomniał, że jej początkiem było stworzenie Naziemnej Telewizji Cyfrowej, która umożliwiła wprowadzenie RSO. "System aktualnie funkcjonuje w naziemnej telewizji cyfrowej w TVP Regionalnej, a od 1 lipca br. działał będzie na całym MUX-3, czyli we wszystkich kanałach Telewizji Polskiej, w tym ogólnopolskich. Ponadto do dyspozycji mamy jeszcze telegazetę i aplikację mobilną w telefonie. Dzięki tym narzędziom możemy być dobrze informowani o zagrożeniach" - dodał Zalewski.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.