08.05.15, 12:11
Co i jak sprzedawać z zyskiem w sklepie online?
Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Na krajowym rynku funkcjonuje około 12 tys. sklepów internetówych i ciągle ich przybywa. Według raportu „Wpływ internetu na gospodarkę w Polsce” (IAB Polska i PwC) w roku 2013 dokonano zakupów w internecie na łączną kwotę 42 mld zł. Stanowi to blisko 4% wszystkich zakupów. Obserwując trendy zakupowe należy się domyślać, że jest to tendencja wzrostowa.
Co cieszy się największym powodzeniem?
80% internautów deklaruje zakup odzieży, obuwia i akcesoriów (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014). 77% konsumentów online przyznaje się do kupowania książek, płyt oraz filmów. Na trzecim miejscu znajdują się urządzenia RTV i AGD. Na kolejnym telefony, smartfony i tablety. 58% osób kupuje bilety do kina i teatru, a 57% obuwie oraz sprzęt komputerowy. się urządzeneni elektroniczne. Najrzadziej kupuje się alkohole, artykuły spożywcze oraz środki czystości.
Na co wydajemy najwięcej?
Struktura zakupów pod względem kwot wydawanych w Internecie wygląda inaczej. Najwięcej pieniędzy wydajemy online na urządzenia RTV i AGD, na drugim miejscu są meble i artykuły wnętrzarskie. Średnio 133 zł wydajemy na obuwie, a 90 zł na obuwie i akcesoria. Najmniej internetowi konsumenci wydają na artykuły farmaceutyczne i kosmetyki (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014).
Dobre wiadomości dla sklepów online
Rynek e-commerce posiada dobre perspektywy rozwoju. Internet staje się ważnym źródłem opinii o produktach dla konsumentów. Przedsiębiorcy deklarują także, że znaczenie handlu elektronicznego jest co raz większe w kanałach sprzedażowych. 46% prowadzących sprzedaż stacjonarną oraz online twierdzi, że kanał internetowy będzie zwiększał swój udział w sprzedaży (badanie IAB Polska i PwC).
Jak odnieść sukces?
Czynników, które przełożą się na zysk finansowy, jest sporo. Trochę łatwiej jest tym przedsiębiorcom, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną i postanawiają rozszerzyć sprzedaż o kanał internetowy. Jeśli natomiast stawiamy pierwsze kroki w handlu, warto zapoznać się z systemami, które ograniczają ryzyko porażki. Jednym z nich jest drop-shipping, czyli współpraca między sklepem internetowym oraz dostawcą towaru: hurtownią, producentem czy importerem. Polega ona na tym, że za realizację i wysyłkę zamówienia opowiada dostawca. Oznacza to, że właściciel sklepu nie ponosi kosztów związanych z zatowarowaniem oraz kosztów magazynowania. Oszczędza również czas, który w innym wypadku przeznaczyłby na realizację całego zamówienia. Jest to więc rozwiązanie bardzo ekonomiczne i bezpieczne.
Szczegółowe warunki współpracy zależą od umowy między partnerami. Warto poszukać takiej hurtowni, która realizuje wysyłkę nie pod własną marką, ale pod marką sklepu (np. bagexpress.pl). Niektóre oferują zniżki już na start dla sklepów, które wejdą we współpracę na zasadzie dropshippingu, np. http://bagexpress.pl/p/4/modele-sprzedazy/drop-shipping oferuje do 37% rabatu na produkty po podpisaniu umowy. Model ten zdominował rynek handlu elektronicznego w Stanach Zjednoczonych.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość.
Tytuł projektu: Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze