08.05.15, 12:11

Co i jak sprzedawać z zyskiem w sklepie online?

Fot.: Fotolia

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie. Na krajowym rynku funkcjonuje około 12 tys. sklepów internetówych i ciągle ich przybywa. Według raportu „Wpływ internetu na gospodarkę w Polsce” (IAB Polska i PwC) w roku 2013 dokonano zakupów w internecie na łączną kwotę 42 mld zł. Stanowi to blisko 4% wszystkich zakupów. Obserwując trendy zakupowe należy się domyślać, że jest to tendencja wzrostowa.

Co cieszy się największym powodzeniem?

80% internautów deklaruje zakup odzieży, obuwia i akcesoriów (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014). 77% konsumentów online przyznaje się do kupowania książek, płyt oraz filmów. Na trzecim miejscu znajdują się urządzenia RTV i AGD. Na kolejnym telefony, smartfony i tablety. 58% osób kupuje bilety do kina i teatru, a 57% obuwie oraz sprzęt komputerowy. się urządzeneni elektroniczne. Najrzadziej kupuje się alkohole, artykuły spożywcze oraz środki czystości.

Na co wydajemy najwięcej?

Struktura zakupów pod względem kwot wydawanych w Internecie wygląda inaczej. Najwięcej pieniędzy wydajemy online na urządzenia RTV i AGD, na drugim miejscu są meble i artykuły wnętrzarskie. Średnio 133 zł wydajemy na obuwie, a 90 zł na obuwie i akcesoria. Najmniej internetowi konsumenci wydają na artykuły farmaceutyczne i kosmetyki (badanie Gemius, e-Commerce Polska, 2014).

Dobre wiadomości dla sklepów online

Rynek e-commerce posiada dobre perspektywy rozwoju. Internet staje się ważnym źródłem opinii o produktach dla konsumentów. Przedsiębiorcy deklarują także, że znaczenie handlu elektronicznego jest co raz większe w kanałach sprzedażowych. 46% prowadzących sprzedaż stacjonarną oraz online twierdzi, że kanał internetowy będzie zwiększał swój udział w sprzedaży (badanie IAB Polska i PwC).

Jak odnieść sukces?

Czynników, które przełożą się na zysk finansowy, jest sporo. Trochę łatwiej jest tym przedsiębiorcom, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną i postanawiają rozszerzyć sprzedaż o kanał internetowy. Jeśli natomiast stawiamy pierwsze kroki w handlu, warto zapoznać się z systemami, które ograniczają ryzyko porażki. Jednym z nich jest drop-shipping, czyli współpraca między sklepem internetowym oraz dostawcą towaru: hurtownią, producentem czy importerem. Polega ona na tym, że za realizację i wysyłkę zamówienia opowiada dostawca. Oznacza to, że właściciel sklepu nie ponosi kosztów związanych z zatowarowaniem oraz kosztów magazynowania. Oszczędza również czas, który w innym wypadku przeznaczyłby na realizację całego zamówienia. Jest to więc rozwiązanie bardzo ekonomiczne i bezpieczne.

Szczegółowe warunki współpracy zależą od umowy między partnerami. Warto poszukać takiej hurtowni, która realizuje wysyłkę nie pod własną marką, ale pod marką sklepu (np. bagexpress.pl). Niektóre oferują zniżki już na start dla sklepów, które wejdą we współpracę na zasadzie dropshippingu, np. http://bagexpress.pl/p/4/modele-sprzedazy/drop-shipping oferuje do 37% rabatu na produkty po podpisaniu umowy. Model ten zdominował rynek handlu elektronicznego w Stanach Zjednoczonych.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość.
Tytuł projektu: Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.