Analiza: 15 lat serialu M jak Miłość
Wśród widzów kultowego serialu „M jak Miłość” 70 proc. stanowią kobiety, co drugi ma 50 lub więcej lat, a 65 proc. mieszka na wsi lub w małym mieście. Choć po 15 latach emisji minęły „złote czasy” serialu, to z całą pewnością można mówić o jego ugruntowanej pozycji – wynika z analizy mediowej domu mediowego MullenLowe MediaHub.
4 listopada 2015 r. przypadła 15 rocznica pierwszej emisji serialu TVP2 „M jak Miłość”. Z tej okazji dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował jego wyniki pod względem: oglądalności, liczby emisji oraz profilu widza.
Z analizy wynika, że najwyższe wyniki oglądalności przeszły do historii, ale biorąc pod uwagę jego główne wydania, serial ustabilizował swoją pozycję - średnia oglądalność w prime time’ie wynosi dziś między 18-19 proc., co po 15 latach emisji jest wynikiem doskonałym. „Tak naprawdę ta oglądalność spadła nieznacznie. Musimy bowiem mówić o niej w kontekście odcinków premierowych lub emisji w prime time’ie. Z tej perspektywy średnia oglądalność w pierwszych latach wynosiła około 21 proc. Dziś ustabilizowała się na poziomie 18,5 proc. Biorąc pod uwagę spadek oglądalności telewizyjnej dwójki ten wynik trzeba docenić“ – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert telewizyjny z MullenLowe MediaHub.
Porównując ze średnią z pierwych lat to 21 a teraz 18, proc. to niewiele biorąc pod uwagę spadek oglądalności samej dwójki.
Format oglądany jest przede wszystkim przez mieszkańców małych miast (do 50 tys. mieszkańców) oraz wsi. Wśród jego widzów największą grupę stanowią osoby ze średnim i niższym wykształceniem.
Warto jednak zauważyć, że w ostatnich pięciu latach wzmocniła się pozycja grupy 30-49 co świadczy o subtelnym odmłodzeniu widza tego serialu.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze