19.06.07, 21:56

YouTube po polsku

YouTube uruchamia lokalne serwisy w Brazylii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Japonii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech.
YouTube uruchamia lokalne serwisy w Brazylii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Japonii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

YouTube, LLC, firma obsługująca najpopularniejszy na świecie serwis umożliwiający internautom publikację i dzielenie się swoimi filmami, ogłosiła dzisiaj rozszerzenie swojej działalności na kolejne kraje.

Lokalne wersje YouTube są dostępne w Brazylii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Japonii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Jest to pierwszy krok do stworzenia w pełni zlokalizowanych serwisów w każdym z tych krajów.

Każdy serwis jest przetłumaczony w całości, zawiera lokalne strony domowe oraz funkcję wyszukiwania. W miarę upływu czasu zyska on „lokalny” smak, oferując dostosowane do danego kraju rankingi i komentarze, jak również sekcje Wideo, Kanały, Kategorie oraz Społeczność.

„Wideo jest międzynarodową usługą i pozwala ludziom na całym świecie komunikować się i wymieniać pomysły. Dziś ogłaszamy, że nasza globalna platforma będzie dostępna również dla lokalnych społeczności” – powiedział Chad Hurley współzałożyciel i szef YouTube. “YouTube będzie dostępne dla szerszego grona odbiorców, bardziej interesujące dla społeczności globalnych. Czekamy na kolejne serwisy, które otworzymy w lokalnych językach w najbliższej przyszłości”.

„Od samego początku koncentrowaliśmy się na tworzeniu świetnego produktu dla naszych użytkowników i zapewnieniu im niezwykłych przeżyć”- powiedział Steve Chen, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w firmie YouTube - „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy teraz ten sam produkt zaoferować międzynarodowej społeczności a to dzięki stworzeniu serwisów lokalnych, które nie tylko promują społeczności poszczególnych krajów, ale są również dostępne w lokalnych językach”.

Otwarcie serwisów YouTube w dziewięciu różnych krajach, pozwala użytkownikom z tych krajów na tworzenie i udostępnianie filmów wideo w językach lokalnych, wyszukiwanie najpopularniejszych filmów na poszczególnych rynkach i nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami serwisów lokalnych.

W ramach przygotowań do otwarcia serwisów, firma YouTube podpisała ponad 20 dużych międzynarodowych umów partnerskich ze stacjami telewizyjnymi takimi jak BBC, France 24, hiszpańskie stacje Antena 3 oraz Cuatro TV, portugalska RTP, holenderskie VPRO oraz NPO, a także klubami piłkarskimi: Chelsea FC, AC Milan, Barcelona FC oraz Real Madrid; jak również organizacjami non-profit takimi jak Greenpeace, Friends of the Earth, UNHCER oraz Medicins du Monde.

Nowe serwisy posiadają następujące domeny lokalne: www.youtube.br, www.youtube.fr, www.youtube.ir, www.youtube.jp, www.youtube.nl, www.youtube.pl, www.youtube.es oraz www.youtube.uk.

O YouTube YouTube jest najpopularniejszym na świecie internetowym serwisem umożliwiającym publikację filmów wideo, dzięki któremu miliony ludzi mogą poznawać nowe filmy i udostępniać filmy własnego autorstwa innym użytkownikom. YouTube jest forum, na którym ludzie spotykają się, przekazują sobie informacje i inspirują innych użytkowników na całym świecie, stanowiąc również platformę dystrybucji dla twórców filmów i reklamodawców. Siedziba firmy YouTube, LLC mieści się w San Bruno w Kalifornii, a sama firma jest spółką zależną Google Inc.

Partnerzy YouTube w Polsce

TVP
www.youtube.com/itvp
Telewizja Polska będzie pierwszą telewizją, która udostępni treści w specjalnie stworzonym kanale w polskiej wersji YouTube. Pod adresem youtube.com/itvp widzowie zobaczą najciekawsze propozycje TVP. Pojawią się tam także materiały przygotowane specjalnie dla tego kanału.
Marcin Bochenek, członek Zarządu TVP ds. technologii i rozwoju: „Telewizja Polska jest nie tylko liderem rynku telewizyjnego w dziedzinie nowych mediów, ale także uważnym obserwatorem zmieniających się zachowań i oczekiwań widzów. Jako jedyni w Polsce udostępniamy na tak szeroką skalę programy telewizyjne w internecie - w telewizji interaktywnej iTVP. Podjęliśmy współpracę z z YouTube, bo chcemy budować kolejną, interaktywną platformę komunikacji z naszymi widzami.”
Leszek Bogdanowicz, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych: „Kanał iTVP na YouTube będzie narzędziem, które przede wszystkim pozwoli na dotarcie do nowej grupy widzów, która nie ogląda tradycyjnej telewizji, za to często korzysta z internetu. Oprócz promocji telewizji interaktywnej iTVP i treści TVP dostępnych w Internecie będziemy go także wykorzystywać do programowych działań crossmedialnych. Nie ukrywam, że zależy nam również na swoistym włączeniu się do świata treści tworzonych przez widzów, których chcemy do tworzenia takich treści i dialogu z nami zaprosić – m.in. poprzez konkursy.”
WOŚP
www.youtube.com/orkiestra

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to największa organizacja charytatywna w Polsce, której głównym celem jest działalność w zakresie ochrony zdrowia polegająca na ratowaniu życia chorych osób, w szczególności dzieci, a także działanie na rzecz profilaktyki zdrowotnej. Fundacja WOŚP jest organizatorem jednego z największych na świecie otwartych festiwali rockowych – Przystanku Woodstock. Dziś, za pomocą platformy YouTube, Fundacja pragnie podzielić się swoimi wspomnieniami, których w ciągu kilkunastu lat jej działalności nazbierało się ogromne dużo na filmowych półkach. Są to wspomnienia wideo z koncertów, Finałów, obrazy z codziennego życia Fundacji i z miejsc, w których podopieczni Jurka Owsiaka pracują na co dzień.

Pomysł dotarcia do młodych ludzi poprzez YouTube zainteresował Jurka Owsiaka, założyciela Fundacji WOŚP, który w ten sposób skomentował uruchomienie kanału WOŚP
w serwisie: "Od teraz filmy o naszej Fundacji zagoszczą na YouTube. Oglądajcie, przesyłajcie nam swoje uwagi, bawcie się dobrze, a także podzielcie się z nami swoją filmową twórczością. Kolejność prosta – wrzucajcie swój film na YouTube i wysyłajcie link do nas. Jeśli jakość jest OK, to natychmiast linkujemy to w naszym kanale. I w ogóle dawajcie znać, jak nas odbieracie, komentujcie nasze filmy, piszcie jak najwięcej!"

T-Love
www.youtube.com/TLoveVideo

Zespół T Love i EMI Music Poland zapraszają do odwiedzania pierwszego oficjalnego kanału na YouTube poświęconemu polskiemu wykonawcy. "Na naszym kanale znajdą Państwo fragmenty materiałów z koncertów, promowane teledyski, fragmenty wywiadów i ujęcia "zza kulis" z prywatnego archiwum zespołu, których nigdy wcześniej nie publikowaliśmy. 
Chcemy, aby nasi fani mieli dostęp do oficjalnych plików wideo z naszym udziałem.
Mamy nadzieję, że w ten sposób dotrzemy z naszą muzyką do jak najszerszego grona odbiorców. W Internecie pojawiają się wciąż nowe formy komunikowania się z fanami
i dawania im czegoś więcej od siebie. YouTube dał nam taką szansę, a my chętnie z niej skorzystaliśmy." - Zespół T. Love
Bankier.TV
http://www.youtube.com/bankierTV

Bankier.TV jest pierwszym w Polsce multimedialnym serwisem w pełni poświęconym tematyce biznesu, giełdy, inwestowania i finansów. Wchodzi w skład największego niezależnego portalu biznesowego Bankier.pl. Materiały nagrywane przez Bankier.TV są przygotowywane specjalnie na potrzeby serwisu przez redakcję portalu. Każdego miesiąca ze stron biznesowych Bankiera korzysta ponad 1,4 miliona użytkowników. Portal Bankier.pl oferuje użytkownikom bezpłatny dostęp do swoich treści za pomocą stron internetowych, podcastów audio, plików video, a także poprzez usługi mobilne: sms i mobilną wersję portalu.

Maciej Klepacki, marketing manager Bankier.pl: „Kanał Bankier.TV na YouTube będzie kolejnym miejscem dystrybucji treści naszego portalu. Jestem przekonany, że obecność Bankier.pl zapewni użytkownikom YouTube dostęp do atrakcyjnego merytorycznie kontentu biznesowego, a to przełoży się na większy zasięg i popularność portalu Bankier.pl wśród użytkowników Internetu.”


Pozostali partnerzy YouTube w Polsce:
Kayah - www.youtube.com/kayah
CD Projekt - www.youtube.com/cdprojekt
UIP - www.youtube.com/HityFilmowe
Wiadomości24 - www.youtube.com/wiadomosci24
Gram.pl - www.youtube.com/grampl

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.