19.06.07, 21:56
YouTube po polsku
YouTube, LLC, firma obsługująca najpopularniejszy na świecie serwis umożliwiający internautom publikację i dzielenie się swoimi filmami, ogłosiła dzisiaj rozszerzenie swojej działalności na kolejne kraje.
Lokalne wersje YouTube są dostępne w Brazylii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Japonii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Jest to pierwszy krok do stworzenia w pełni zlokalizowanych serwisów w każdym z tych krajów.
Każdy serwis jest przetłumaczony w całości, zawiera lokalne strony domowe oraz funkcję wyszukiwania. W miarę upływu czasu zyska on „lokalny” smak, oferując dostosowane do danego kraju rankingi i komentarze, jak również sekcje Wideo, Kanały, Kategorie oraz Społeczność.
„Wideo jest międzynarodową usługą i pozwala ludziom na całym świecie komunikować się i wymieniać pomysły. Dziś ogłaszamy, że nasza globalna platforma będzie dostępna również dla lokalnych społeczności” – powiedział Chad Hurley współzałożyciel i szef YouTube. “YouTube będzie dostępne dla szerszego grona odbiorców, bardziej interesujące dla społeczności globalnych. Czekamy na kolejne serwisy, które otworzymy w lokalnych językach w najbliższej przyszłości”.
„Od samego początku koncentrowaliśmy się na tworzeniu świetnego produktu dla naszych użytkowników i zapewnieniu im niezwykłych przeżyć”- powiedział Steve Chen, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w firmie YouTube - „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy teraz ten sam produkt zaoferować międzynarodowej społeczności a to dzięki stworzeniu serwisów lokalnych, które nie tylko promują społeczności poszczególnych krajów, ale są również dostępne w lokalnych językach”.
Otwarcie serwisów YouTube w dziewięciu różnych krajach, pozwala użytkownikom z tych krajów na tworzenie i udostępnianie filmów wideo w językach lokalnych, wyszukiwanie najpopularniejszych filmów na poszczególnych rynkach i nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami serwisów lokalnych.
W ramach przygotowań do otwarcia serwisów, firma YouTube podpisała ponad 20 dużych międzynarodowych umów partnerskich ze stacjami telewizyjnymi takimi jak BBC, France 24, hiszpańskie stacje Antena 3 oraz Cuatro TV, portugalska RTP, holenderskie VPRO oraz NPO, a także klubami piłkarskimi: Chelsea FC, AC Milan, Barcelona FC oraz Real Madrid; jak również organizacjami non-profit takimi jak Greenpeace, Friends of the Earth, UNHCER oraz Medicins du Monde.
Nowe serwisy posiadają następujące domeny lokalne: www.youtube.br, www.youtube.fr, www.youtube.ir, www.youtube.jp, www.youtube.nl, www.youtube.pl, www.youtube.es oraz www.youtube.uk.
O YouTube YouTube jest najpopularniejszym na świecie internetowym serwisem umożliwiającym publikację filmów wideo, dzięki któremu miliony ludzi mogą poznawać nowe filmy i udostępniać filmy własnego autorstwa innym użytkownikom. YouTube jest forum, na którym ludzie spotykają się, przekazują sobie informacje i inspirują innych użytkowników na całym świecie, stanowiąc również platformę dystrybucji dla twórców filmów i reklamodawców. Siedziba firmy YouTube, LLC mieści się w San Bruno w Kalifornii, a sama firma jest spółką zależną Google Inc.
Partnerzy YouTube w Polsce
TVP
www.youtube.com/itvp
Telewizja Polska będzie pierwszą telewizją, która udostępni treści w specjalnie stworzonym kanale w polskiej wersji YouTube. Pod adresem youtube.com/itvp widzowie zobaczą najciekawsze propozycje TVP. Pojawią się tam także materiały przygotowane specjalnie dla tego kanału.
Marcin Bochenek, członek Zarządu TVP ds. technologii i rozwoju: „Telewizja Polska jest nie tylko liderem rynku telewizyjnego w dziedzinie nowych mediów, ale także uważnym obserwatorem zmieniających się zachowań i oczekiwań widzów. Jako jedyni w Polsce udostępniamy na tak szeroką skalę programy telewizyjne w internecie - w telewizji interaktywnej iTVP. Podjęliśmy współpracę z z YouTube, bo chcemy budować kolejną, interaktywną platformę komunikacji z naszymi widzami.”
Leszek Bogdanowicz, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych: „Kanał iTVP na YouTube będzie narzędziem, które przede wszystkim pozwoli na dotarcie do nowej grupy widzów, która nie ogląda tradycyjnej telewizji, za to często korzysta z internetu. Oprócz promocji telewizji interaktywnej iTVP i treści TVP dostępnych w Internecie będziemy go także wykorzystywać do programowych działań crossmedialnych. Nie ukrywam, że zależy nam również na swoistym włączeniu się do świata treści tworzonych przez widzów, których chcemy do tworzenia takich treści i dialogu z nami zaprosić – m.in. poprzez konkursy.”
WOŚP
www.youtube.com/orkiestra
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to największa organizacja charytatywna w Polsce, której głównym celem jest działalność w zakresie ochrony zdrowia polegająca na ratowaniu życia chorych osób, w szczególności dzieci, a także działanie na rzecz profilaktyki zdrowotnej. Fundacja WOŚP jest organizatorem jednego z największych na świecie otwartych festiwali rockowych – Przystanku Woodstock. Dziś, za pomocą platformy YouTube, Fundacja pragnie podzielić się swoimi wspomnieniami, których w ciągu kilkunastu lat jej działalności nazbierało się ogromne dużo na filmowych półkach. Są to wspomnienia wideo z koncertów, Finałów, obrazy z codziennego życia Fundacji i z miejsc, w których podopieczni Jurka Owsiaka pracują na co dzień.
Pomysł dotarcia do młodych ludzi poprzez YouTube zainteresował Jurka Owsiaka, założyciela Fundacji WOŚP, który w ten sposób skomentował uruchomienie kanału WOŚP
w serwisie: "Od teraz filmy o naszej Fundacji zagoszczą na YouTube. Oglądajcie, przesyłajcie nam swoje uwagi, bawcie się dobrze, a także podzielcie się z nami swoją filmową twórczością. Kolejność prosta – wrzucajcie swój film na YouTube i wysyłajcie link do nas. Jeśli jakość jest OK, to natychmiast linkujemy to w naszym kanale. I w ogóle dawajcie znać, jak nas odbieracie, komentujcie nasze filmy, piszcie jak najwięcej!"
T-Love
www.youtube.com/TLoveVideo
Zespół T Love i EMI Music Poland zapraszają do odwiedzania pierwszego oficjalnego kanału na YouTube poświęconemu polskiemu wykonawcy. "Na naszym kanale znajdą Państwo fragmenty materiałów z koncertów, promowane teledyski, fragmenty wywiadów i ujęcia "zza kulis" z prywatnego archiwum zespołu, których nigdy wcześniej nie publikowaliśmy.
Chcemy, aby nasi fani mieli dostęp do oficjalnych plików wideo z naszym udziałem.
Mamy nadzieję, że w ten sposób dotrzemy z naszą muzyką do jak najszerszego grona odbiorców. W Internecie pojawiają się wciąż nowe formy komunikowania się z fanami
i dawania im czegoś więcej od siebie. YouTube dał nam taką szansę, a my chętnie z niej skorzystaliśmy." - Zespół T. Love
Bankier.TV
http://www.youtube.com/bankierTV
Bankier.TV jest pierwszym w Polsce multimedialnym serwisem w pełni poświęconym tematyce biznesu, giełdy, inwestowania i finansów. Wchodzi w skład największego niezależnego portalu biznesowego Bankier.pl. Materiały nagrywane przez Bankier.TV są przygotowywane specjalnie na potrzeby serwisu przez redakcję portalu. Każdego miesiąca ze stron biznesowych Bankiera korzysta ponad 1,4 miliona użytkowników. Portal Bankier.pl oferuje użytkownikom bezpłatny dostęp do swoich treści za pomocą stron internetowych, podcastów audio, plików video, a także poprzez usługi mobilne: sms i mobilną wersję portalu.
Maciej Klepacki, marketing manager Bankier.pl: „Kanał Bankier.TV na YouTube będzie kolejnym miejscem dystrybucji treści naszego portalu. Jestem przekonany, że obecność Bankier.pl zapewni użytkownikom YouTube dostęp do atrakcyjnego merytorycznie kontentu biznesowego, a to przełoży się na większy zasięg i popularność portalu Bankier.pl wśród użytkowników Internetu.”
Pozostali partnerzy YouTube w Polsce:
Kayah - www.youtube.com/kayah
CD Projekt - www.youtube.com/cdprojekt
UIP - www.youtube.com/HityFilmowe
Wiadomości24 - www.youtube.com/wiadomosci24
Gram.pl - www.youtube.com/grampl
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze