19.01.17, 08:00

Jacek Kurski: TVP stanęła dziś pod ścianą. Zarząd TVP podsumował rok działalności

Logo TVP
Fot.: materiały prasowe

Na specjalnej konferencji prasowej 18 stycznia br. Zarząd w osobach Jacka Kurskiego i Macieja Staneckiego, podsumował działalność TVP.

W konferencji udział wzięli, m.in. Paweł Lewandowski, podsekretarz Stanu w ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Elżbieta Kruk, wiceprzewodnicząca Rady Mediów Narodowych, przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski, prof. Janusz Kawecki, członek KRRiT, Andrzej Sabatowski - członek KRRiT oraz ks. Paweł Rytel-Andrianik - rzecznik Konferencji Episkopatu Polski. Obecni byli także prowadzący prezenterzy i dziennikarze TVP.

Telewizja Polska, mimo braku realnego wsparcia finansowego z abonamentu, w 2016 r. dała radę, jeśli chodzi o wypełnienie misji publicznej” - powiedział Jacek Kurski. Prezes TVP podkreślał jednak, że potrzebne jest uszczelnienie abonamentu, bo bez tego sytuacja będzie trudna.

Jak podsumował Zarząd, TVP towarzyszyła Polakom we wszystkich wielkich chwilach i doniosłych wydarzeniach 2016 roku. W niektórych formatach udało się również poprawić oglądalność i udziały. TVP jako grupa była liderem rynku ze średnimi udziałami rocznymi na poziomie 29,4 proc. (dane: NAM). Wśród kanałów tematycznych rekordowym wzrostem, aż o 41 proc. wśród kanałów NTC może pochwalić się TVP ABC. Z kolei dzięki zakupowi w ostatniej chwili praw do meczów EURO 2016, sport przyciągał widzów do telewizji publicznej - ponad 24 mln odbiorców śledziło w TVP transmisje 11 meczów EURO 2016.

Prezes Jacek Kurski zaznaczył jednocześnie, że ze względu na niewydolność systemu finansowania mediów publicznych TVP stanęła „dziś pod ścianą”.Nie może trwać dłużej sytuacja, w której nasi konkurenci, TVN i Polsat, dysponują przychodami rzędu 6 mld zł z reklam komercyjnych oraz abonamentu komercyjnego i nie mają żadnych obowiązków publicznych. Tymczasem telewizja publiczna dysponuje przychodem 1 mld 400 mln zł i ma mnóstwo obowiązków publicznych, które są kosztochłonne a nie przynoszą dochodów” – mówił Kurski. Jak podkreślał Prezes TVP, „albo będziemy mieli telewizję publiczną z prawdziwego zdarzenia, albo jej nie będzie”. Dodał jednak, że jest też „scenariusz nadziei", w którym zostaną zagwarantowane środki z uszczelnionego abonamentu.

Maciej Stanecki, Członek Zarządu podsumował osiągnięcia Telewizji Polskiej w obszarze internetu. Strategiczną decyzją nowych władz telewizji była konsolidacja kontentu online. Nastąpił znaczący wzrost przychodów aż 32 proc. z tej działalności, a suma wszystkich odsłon VOD wyniosła 97 552 688. Powodzeniem cieszyła się m.in. oferta na sport.tvp.pl., która w sierpniu 2016 r. wygenerowała ponad 25 mln odtworzeń treści wideo. Ponadto TVP przygotowała na potrzeby internetu webizody serialu „Komisja Morderstw”, specjalne aplikacje, czy second screeny .

Wśród osiągnięć programowych nowego Zarządu TVP, wymieniono takie propozycje jak: „Bake - off! Ale ciacho”, „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”, „Sonda2” na antenie Dwójki oraz „Hit, Hit, Hurra!” w Jedynce. Jak twierdzi Zarząd TVP, wszystkie te pozycje z sukcesem zdołały połączyć misję z atrakcyjnością dla szerokiej widowni. Zarząd chwalił się również m.in. organizacją nocy sylwestrowej w Zakopanem.

W 2017 r. Telewizja Polska zamierza realizować nową wizję programową, której bardzo ważną częścią mają być wielkie produkcje historyczne. Jedna z nich serial „Wojenne dziewczyny” Jedynka zaprezentuje 5 marca. Kolejne seriale historyczne to: „Żelazna kurtyna” – opowieść o Żołnierzach Wyklętych, oraz „Korona królowej”, którego akcja rozpoczyna się po śmierci Władysława Łokietka. W planach są takie produkcje jak „Paderewski”, „Drogi wolności”, czy po latach przerwy uruchomienie dwugodzinnego bloku porannego w TVP1. Zarząd chce także odbudować produkcję filmów animowanych i realizować projekty dokumentalne: „Dzieje Polski, dzieje Polaków”, „Z zapartym tchem”. Ponadto planowane jest poszerzenie oferty transmisji sportowych o mecze piłkarskie z najwyższej półki, rozbudowa oferty VOD i uruchomienie nowej platformy TVP.pl. Zarząd TVP zdecydował o powrocie do produkcji spektakli Sceny Faktu.

Prezes TVP Jacek Kurski zaznaczył, że tylko wówczas, gdy uda się zapewnić odpowiednie środki finansowe, to możliwy będzie dalszy rozwój technologiczny i inwestycyjny spółki, m.in. zakup wozów transmisyjnych HD: dużego i średniego, wozu z kamerami Super Slow, zakup ścian diodowych, modernizacja studiów tv przy Woronicza, budowa dużej, wielofunkcyjnej hali zdjęciowej, nowoczesnej siedziby programów informacyjnych Telewizji Polskiej, czy też inwestycja w nowy system telemetryczny.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.