24.05.17, 12:00

Krzysztof Koczorowski o nazwach nowych stacji NTC

Krzysztof Koczorowski, właściciel / dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e
Fot.: archiwum autora

Krzysztof Koczorowski, właściciel / dyrektor kreatywny Studia Brandingowego KARAT-e ocenia nazwy nowych stacji, które pojawiły się w ostatnich miesiącach w ofercie Naziemnej Telewizji Cyfrowej.

Super Polsat wcale nie jest taki super. Powtórki powtórek audycji i seriali, które na okrągło emitowane są również w pozostałych kanałach z portfolio grupy: Polsat, Polsat 2, ATM Rozrywka, TV4, TV6 czy Polsat Romans. Obietnica czegoś wyjątkowego, która nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Nowa TV – nowa stara telewizja, w której to znajdziemy znane z innych anten seriale i programy, a także przygarniętych (głównie z TVP) dziennikarzy. W Czechach funkcjonuje Nova TV, my mamy swoją wersję. Miało być coś nowego. Nie jest.

8TV czyli nowy projekt w miejsce Eska TV w NTC – sporo muzyki, jeszcze więcej znanych z innych anten programów lifestyle’owych. Na rynku funkcjonuje TVP 1, 2 i na powrót 3, jest TV4, TV6, TVN 7, no więc i na ósemkę znajdzie się miejsce. Nazwa nie ma żadnego związku z ramówką. Jakby przez przypadek, na szybko, bez zastanowienia.

Telewizja WP / WP1 – są seriale trzeciej kategorii, a do porannego programu zaprasza się kuzynów ekspertów znanych z głównych stacji telewizyjnych. Kanał tworzony i firmowany przez portal WP.pl nie mógł się nazywać inaczej. Wiadomo kto za tym stoi. Zdecydowanie bardziej, ciekawiej i przyjemniej jest w Internecie.

METRO – również i tu bez zaskoczenia. Cała gama programów o tym jak sprzedać, kupić i wyremontować dom. Jest też oczywiście coś o gotowaniu, odchudzaniu, podróżowaniu. Wagonik metra, w którym upchnięto wszystko, wystartowano, a on jedzie i jedzie…

Zoom TV czyli trafiamy w punkt – spora część programów traktuje o lokalnych problemach zwykłych ludzi. Zoom, a więc przybliżenie, a także pogłębienie tematów. Zdecydowanie numer jeden w zestawieniu. Interesująca, nowoczesna i niebanalna nazwa. Bliskie spotkania z prawdą. Tak trzymać!

Patrząc na nowe stacje, które od niedawna dostępne są w ramach telewizji naziemnej można śmiało zapytać: quo vadis telewizjo? Obawiam się, że nie doczekamy się odpowiedzi. Jedenasta muza zwana telewizją obniża loty coraz bardziej. Zdecydowanie częściej wydaje się być pasmem reklam, które od czasu do czasu przerywane są ciekawym filmem czy dającym do myślenia reportażem. Nazwy wszystkich stacji dostępnych naziemnie mieszają się ze sobą, a serwowany repertuar wydaje się być kopią ramówek wielu innych, dostępnych na rynku kanałów.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.