23.12.17, 15:00

Gemius: które produkty najbardziej kuszą e-konsumentów? (raport)

Fot.: Gemius

W internecie Polacy najchętniej kupują ubrania, książki i AGD. Jednak przed zakupem sprzętu elektronicznego lubią sprawdzić go najpierw w tradycyjnych sklepach. W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia Gemius przyjrzał się zakupowym zwyczajom Polaków.

W 2017 r. polscy e-konsumenci najczęściej kupowali odzież, dodatki i akcesoria ─ 73 proc. badanych deklaruje dokonanie takiego zakupu w przeszłości (źródło: raport „E-commerce Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska). Dużą popularnością cieszyły się książki, płyty i filmy (70 proc.). Na trzecim miejscu zestawienia najczęściej wybieranych produktów znalazł się sprzęt RTV/AGD (58 proc.). Do zakupu produktów z każdej z tych kategorii przyznało się więcej osób niż w 2016 r. W przyszłości internauci zamierzają kupić w sieci książki i płyty – o ich zakupie myśli 42 proc. e-konsumentów. W planach zakupowych online Polaków są też podróże (40 proc.) i bilety do kina i teatru (36 proc.).

Kobiety o wiele częściej niż mężczyźni sięgają po takie produkty, jak odzież (82 proc. w porównaniu z 63 proc. mężczyzn), obuwie (60 proc. kobiet, 44 proc. mężczyzn) oraz kosmetyki (63 proc. kobiet, 39 proc. mężczyzn). Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety są zainteresowani kupowaniem sprzętu komputerowego (66 proc. w porównaniu z 39 proc. kobiet), gier komputerowych (53 proc. mężczyzn, 27 proc. kobiet) oraz samochodów i części do nich (48 proc. mężczyzn, 28 proc. kobiet). Domeną zakupową najmłodszych badanych (15–24 lata) są gry komputerowe (50 proc.). Natomiast najstarsi badani (50+) częściej niż inni kupują online produkty spożywcze (30 proc.), a także farmaceutyczne (44 proc.). E-konsumenci z wyższym wykształceniem chętniej niż pozostali sięgają po książki, płyty, filmy (87 proc.), sprzęt RTV/AGD (72 proc.) czy rezerwacje podróży (61 proc.).

Efekt ROPO (ang. research online, purchase offline) polegający na wyszukiwaniu pożądanych produktów w sieci, a dokonywaniu zakupu w sklepie tradycyjnym jest szczególnie wyraźny przy wyborze sprzętu RTV/AGD (48 proc.), farmaceutyków (48 proc.) i materiałów budowlanych (45 proc.). 

Co ciekawe, istnieje duża grupa e-konsumentów, która przy wyborze elektroniki użytkowej kieruje się odwrotną zasadą – 41 proc. kupujących online najpierw znajduje produkt w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. W podobny sposób postępują przy zakupie obuwia (42 proc.) oraz kosmetyków i perfum (37 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 r.

Komentarze

Powiązane

03.07.24, 07:30
| radio » informacje | internet » informacje
IV edycja Konkursu Podcast Roku imienia redaktora Janusza Majki. Zgłoszono ponad 320 podcastów
Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski Konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs ma upamiętniać redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie – zmarłego w lutym 2021 r. Najlepsze podcasty wyłoni 45-osobowe jury.
02.07.24, 09:55
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Bielak redaktorem naczelnym wszystkich serwisów Grupy INFOR
Na początku lipca br. Łukasz Bielak stanął na czele wszystkich serwisów internetowych należących do Grupy INFOR.
01.07.24, 16:30
| internet » ludzie
Dariusz Dziduch redaktorem naczelnym BiznesInfo
Dariusz Dziduch objął funkcję naczelnego serwisu BiznesInfo (Iberion) w połowie czerwca br.
27.06.24, 14:15
| radio » informacje | internet » informacje
Mamy, tak jak jest. Anna Dereszowska gospodynią podcastu w Onet Audio i na Ofeminin.pl
W każdy piątek o godz. 20:00 w Onet Audio, na Ofeminin.pl oraz na popularnych platformach podcastowych można słuchać nowego podcastu Anny Dereszowskiej „Mamy, tak jak jest”. Podcast porusza tematy macierzyństwa i rodzicielstwa.
27.06.24, 13:36
| internet » informacje
Yola Czaderska-Hayek felietonistką Interii. Będzie opowiadała nie tylko o Hollywood
Interia wzmacnia segment premium. 28 czerwca br. portal uruchomi cykl „Hollywood według Yoli”, w ramach którego Yola Czaderska-Hayek będzie opowiadała o najważniejszych zjawiskach i wydarzeniach w amerykańskiej branży filmowej i hollywoodzkich gwiazdach. 
27.06.24, 10:39
| prasa » informacje | internet » informacje
Wydawcy apelują do posłów w sprawie ustawy implementującej dyrektywę UE o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Projekt jest niekorzystny dla polskich mediów
Najwięksi wydawcy cyfrowi w Polsce przesłali do posłów i posłanek apel w sprawie ustawy implementującej dyrektywę UE o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 
26.06.24, 10:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Akcje PTWP już na głównym rynku GPW
Akcje spółki Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA zadebiutowały 26 czerwca br. na Rynku Głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
24.06.24, 18:30
| prasa » informacje | internet » informacje
PTWP zadebiutuje na głównym rynku GPW 26 czerwca
Giełda Papierów Wartościowych wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji PTWP S.A, podmiotu dominującego w Grupie PTWP. Do obrotu na głównym rynku GPW zostaną dopuszczone akcje serii A i B. Debiut na rynku regulowanym odbędzie się 26 czerwca 2024 r.
21.06.24, 07:30
| internet » ludzie
Kamila Glińska szefową serwisu Plejada. Grzegorz Dobek odchodzi z firmy
Z początkiem lipca br. Kamila Glińska obejmie stanowisko szefowej serwisu Plejada. Dotychczas pełniący tę funkcję Grzegorz Dobek podjął decyzję o odejściu z firmy.
20.06.24, 18:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z własnym projektem mediowym podczas EURO 2024
Adam Pawlukiewicz na okres UEFA EURO 2024 rozszerza współpracę z „Przeglądem Sportowym”. Jego analizy ukazują się we wszystkich papierowych wydaniach dziennika w poniedziałki i piątki. Pawlukiewicz relacjonuje także Mistrzostwa Europy za pośrednictwem vlogów i materiałów wideo publikowanych na założonym przez siebie kanale Total Sport.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.