23.12.17, 15:00

Gemius: które produkty najbardziej kuszą e-konsumentów? (raport)

Fot.: Gemius

W internecie Polacy najchętniej kupują ubrania, książki i AGD. Jednak przed zakupem sprzętu elektronicznego lubią sprawdzić go najpierw w tradycyjnych sklepach. W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia Gemius przyjrzał się zakupowym zwyczajom Polaków.

W 2017 r. polscy e-konsumenci najczęściej kupowali odzież, dodatki i akcesoria ─ 73 proc. badanych deklaruje dokonanie takiego zakupu w przeszłości (źródło: raport „E-commerce Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska). Dużą popularnością cieszyły się książki, płyty i filmy (70 proc.). Na trzecim miejscu zestawienia najczęściej wybieranych produktów znalazł się sprzęt RTV/AGD (58 proc.). Do zakupu produktów z każdej z tych kategorii przyznało się więcej osób niż w 2016 r. W przyszłości internauci zamierzają kupić w sieci książki i płyty – o ich zakupie myśli 42 proc. e-konsumentów. W planach zakupowych online Polaków są też podróże (40 proc.) i bilety do kina i teatru (36 proc.).

Kobiety o wiele częściej niż mężczyźni sięgają po takie produkty, jak odzież (82 proc. w porównaniu z 63 proc. mężczyzn), obuwie (60 proc. kobiet, 44 proc. mężczyzn) oraz kosmetyki (63 proc. kobiet, 39 proc. mężczyzn). Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety są zainteresowani kupowaniem sprzętu komputerowego (66 proc. w porównaniu z 39 proc. kobiet), gier komputerowych (53 proc. mężczyzn, 27 proc. kobiet) oraz samochodów i części do nich (48 proc. mężczyzn, 28 proc. kobiet). Domeną zakupową najmłodszych badanych (15–24 lata) są gry komputerowe (50 proc.). Natomiast najstarsi badani (50+) częściej niż inni kupują online produkty spożywcze (30 proc.), a także farmaceutyczne (44 proc.). E-konsumenci z wyższym wykształceniem chętniej niż pozostali sięgają po książki, płyty, filmy (87 proc.), sprzęt RTV/AGD (72 proc.) czy rezerwacje podróży (61 proc.).

Efekt ROPO (ang. research online, purchase offline) polegający na wyszukiwaniu pożądanych produktów w sieci, a dokonywaniu zakupu w sklepie tradycyjnym jest szczególnie wyraźny przy wyborze sprzętu RTV/AGD (48 proc.), farmaceutyków (48 proc.) i materiałów budowlanych (45 proc.). 

Co ciekawe, istnieje duża grupa e-konsumentów, która przy wyborze elektroniki użytkowej kieruje się odwrotną zasadą – 41 proc. kupujących online najpierw znajduje produkt w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. W podobny sposób postępują przy zakupie obuwia (42 proc.) oraz kosmetyków i perfum (37 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 r.

Komentarze

Powiązane

23.10.24, 08:30
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Cybe(r)ewolucja. Wyborcza.biz uruchamia podcast o sztucznej inteligencji
Wyborcza.biz uruchomiła podcast “Cybe(r)ewolucja”. Jego prowadzący, Bolesław Breczko postara się zrozumieć i wyjaśnić najbardziej skomplikowane zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją.
21.10.24, 10:47
| internet » ludzie
Szybki powrót. Mateusz Baczyński ponownie w zespole Onetu
Mateusz Baczyński 1 listopada br. ponownie dołączy do zespołu Onet Wiadomości. W swojej pracy ma koncentrować się przede wszystkim na tematyce kryminalnej oraz śledczej.
21.10.24, 09:47
| radio » informacje | internet » informacje
Radosław Gruca przechodzi z Eurozetu do Gońca (Iberion)
Radosław Gruca (Eurozet), dziennikarz śledczy, z początkiem listopada br. dołączy do zespołu redakcyjnego Gońca, serwisu informacyjnego Grupy Iberion.
21.10.24, 07:30
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Magazyn Kryminalny Newsweeka. Tym razem jako podcast audio
W każdą środę od godz. 7:00 w Onet Audio, w Onecie oraz na wybranych platformach podcastowych będzie udostępniany nowy podcast, który jest wydaniem audio treści z „Magazynu Kryminalnego Newsweeka”.
18.10.24, 06:30
| internet » informacje
Wieczny Las Wirtualnej Polski na Podlasiu. 3,5 hektara lasów pod ochroną WP
Wirtualna Polska wzięła pod ochronę 1 hektar lasu w rejonie doliny Biebrzy. Las ten jest naturalnym przedłużeniem Biebrzańskiego Parku Narodowego. To kolejna akcja realizowana przez Wirtualną Polskę wspólnie z Fundacją Dziedzictwo. W sumie WP ma pod ochroną już 3,5 hektara lasów.
17.10.24, 17:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Treści z dziennika The New York Times w Onet Premium
Od połowy października br. dla subskrybentów Onet Premium w ramach pakietu dostępne są wybrane artykuły z amerykańskiego dziennika "The New York Times”.
17.10.24, 13:58
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Małgorzata Masłowska szefową serwisu gazetaprawna.pl
15 października br., Małgorzata Masłowska stanęła na czele serwisu gazetaprawna.pl. Nowa szefowa serwisu posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sektorze prawno-finansowym, które od 2017 r. wykorzystuje i rozwija w pracy dla Grupy DGP Infor.
16.10.24, 14:59
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
PB BRIEF. Codzienny podcast Pulsu Biznesu
W czwartek, 17 października br., zadebiutuje audio podcast „PB BRIEF”, przygotowany przez zespół „Pulsu Biznesu”. Audycję poprowadzi Marcin Dobrowolski, gospodarz programu. Podcast będzie słuchaczy udostępniany od poniedziałku do piątku od godz. 7.00.
16.10.24, 13:32
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborcza wysyła Macieja Czarneckiego do USA. Dziennikarz przygotuje informacje na temat wyborów w USA
“Wyborcza” przygotowała dla swoich odbiorców szeroki wachlarz treści na temat wyborów prezydenckich w USA, które odbędą się 5 listopada br. Wydarzenia na bieżąco ze Stanów Zjednoczonych będzie relacjonował dziennikarz “Wyborczej” Maciej Czarnecki.
14.10.24, 13:45
| internet » ludzie | reklama & PR » ludzie
Filip Cieśliński przeszedł do Gońca
Filip Cieśliński od początku października br. pełni funkcję head of sales Goniec.pl (Grupa Iberion). Poprzednio to samo stanowisko piastował w agencji Arskom reprezentującej, m.in. Kanał Zero, Grupę Weszło oraz dziennikarzy i twórców sportowych.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds.promocji

Instytut Dziedzictwa Solidarności | Gdańsk

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie

Urząd Gminy Filipów | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 29.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.11.24

Do zdobycia jeden zestaw gry.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.