20.03.18, 10:00

Bauer uruchamia Zasięgowy Model Planowania Magazynów

Logo firmy
Fot.: materiały prasowe

Wydawnictwo Bauer uruchamia projekt badawczy pod nazwą: Zasięgowy Model Planowania Magazynów. To nowe narzędzie plannerskie, uzupełniające w stosunku do Polskich Badań Czytelnictwa.

Powodem wprowadzenia na rynek nowych narzędzi jest konieczność dostarczenia nowej jakości danych o zasięgu prasy jako medium reklamowego. „Przygotowanie Zasięgowego Modelu Planowania Magazynów (ZMPM) zostało poprzedzone licznymi konsultacjami z domami mediowymi oraz klientami reklamowymi. Diagnozowaliśmy przyczyny redukcji udziału magazynów w budżetach reklamodawców, a także pytaliśmy o potrzeby oraz o oczekiwania wobec wydawnictw prasowych” – mówi Izabela Sarnecka, szefowa Biura Reklamy Bauera. „Naszym obowiązkiem, jako największego wydawcy magazynów, jest komunikowanie ich mocnych stron (takich jak zasięg, sprzedaż egzemplarzowa, efektywna częstotliwość kontaktu z reklamą, procent przeczytanego wydania), jak i wskazanie policzalnej pozycji oraz kierunku, w którym zmierzają” – dodaje Sarnecka.

Wydawnictwo Bauer, opracowując oryginalną metodologię badań służących bardziej skutecznemu mierzeniu magazynów chciałoby wzmocnić tworzenie nastawionych na maksymalizację zasięgu dotarcia mediaplanów prasowych, aby tytuły prasowe wszystkich wydawców działających w Polsce były częściej i chętniej planowane przez reklamodawców.

Celem Zasięgowego Modelu Planowania Magazynów jest: stworzenie nowego standardu zasięgu magazynów, wskazania na efektywność kampanii prasowych; urealnienie wskaźników zasięgowych poprzez powiązanie ich ze sprzedażą; ujęcie zwyczajów czytelniczych w badaniu oraz w konstrukcji wskaźników ; stworzenie GRP opartego na kontakcie z reklamą, a nie tylko na zasięgu nośnika oraz pokazanie prasy jako medium zapewniającego częstotliwość efektywną, generowaną również przez kolejne odsłony jednej emisji reklamy.

Przygotowany przez Wydawnictwo Bauer Zasięgowy Model Planowania Magazynów jest realizowany przy wsparciu: Group M - grupy negocjacyjnej oraz Kantar Millward Brown - instytucji badawczej.

Wynik badań, realizowanych metodą kwestionariuszową oraz za pomocą Eyetracker, składa się z dwóch nowych wskaźników: ReachNet (mierzący zasięg magazynu poprzez przemnożenie sprzedaży egzemplarzowej i liczbę czytelników na egzemplarz; uwzględnia także parametr przejrzenia magazynu) oraz adGRP (wskazujący na liczbę odsłon reklamy w kampanii).
Badanie przeprowadzono własnym staraniem i kosztem dla 100 tytułów prasowych, nie zawężając badania do pism wydawanych przez Bauera. Inicjatywa badawcza Wydawnictwa Bauer ma charakter otwarty.

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny:5 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 kwietnia?
04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.
31.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 marca?