20.03.18, 10:00

Bauer uruchamia Zasięgowy Model Planowania Magazynów

Logo firmy
Fot.: materiały prasowe

Wydawnictwo Bauer uruchamia projekt badawczy pod nazwą: Zasięgowy Model Planowania Magazynów. To nowe narzędzie plannerskie, uzupełniające w stosunku do Polskich Badań Czytelnictwa.

Powodem wprowadzenia na rynek nowych narzędzi jest konieczność dostarczenia nowej jakości danych o zasięgu prasy jako medium reklamowego. „Przygotowanie Zasięgowego Modelu Planowania Magazynów (ZMPM) zostało poprzedzone licznymi konsultacjami z domami mediowymi oraz klientami reklamowymi. Diagnozowaliśmy przyczyny redukcji udziału magazynów w budżetach reklamodawców, a także pytaliśmy o potrzeby oraz o oczekiwania wobec wydawnictw prasowych” – mówi Izabela Sarnecka, szefowa Biura Reklamy Bauera. „Naszym obowiązkiem, jako największego wydawcy magazynów, jest komunikowanie ich mocnych stron (takich jak zasięg, sprzedaż egzemplarzowa, efektywna częstotliwość kontaktu z reklamą, procent przeczytanego wydania), jak i wskazanie policzalnej pozycji oraz kierunku, w którym zmierzają” – dodaje Sarnecka.

Wydawnictwo Bauer, opracowując oryginalną metodologię badań służących bardziej skutecznemu mierzeniu magazynów chciałoby wzmocnić tworzenie nastawionych na maksymalizację zasięgu dotarcia mediaplanów prasowych, aby tytuły prasowe wszystkich wydawców działających w Polsce były częściej i chętniej planowane przez reklamodawców.

Celem Zasięgowego Modelu Planowania Magazynów jest: stworzenie nowego standardu zasięgu magazynów, wskazania na efektywność kampanii prasowych; urealnienie wskaźników zasięgowych poprzez powiązanie ich ze sprzedażą; ujęcie zwyczajów czytelniczych w badaniu oraz w konstrukcji wskaźników ; stworzenie GRP opartego na kontakcie z reklamą, a nie tylko na zasięgu nośnika oraz pokazanie prasy jako medium zapewniającego częstotliwość efektywną, generowaną również przez kolejne odsłony jednej emisji reklamy.

Przygotowany przez Wydawnictwo Bauer Zasięgowy Model Planowania Magazynów jest realizowany przy wsparciu: Group M - grupy negocjacyjnej oraz Kantar Millward Brown - instytucji badawczej.

Wynik badań, realizowanych metodą kwestionariuszową oraz za pomocą Eyetracker, składa się z dwóch nowych wskaźników: ReachNet (mierzący zasięg magazynu poprzez przemnożenie sprzedaży egzemplarzowej i liczbę czytelników na egzemplarz; uwzględnia także parametr przejrzenia magazynu) oraz adGRP (wskazujący na liczbę odsłon reklamy w kampanii).
Badanie przeprowadzono własnym staraniem i kosztem dla 100 tytułów prasowych, nie zawężając badania do pism wydawanych przez Bauera. Inicjatywa badawcza Wydawnictwa Bauer ma charakter otwarty.

Komentarze

Powiązane

22.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
21.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
20.06.24, 21:30
| prasa » informacje
Nowe wydanie Pani Domu "Tarczyca"
19 czerwca br. ukazało się kolejne wydanie magazynu "Pani Domu poradnik" - „Tarczyca” (Wydawnictwo Bauer.) W magazynie czytelnicy mogą znaleźć obszerne kompendium wiedzy na temat choroby Hashimoto wraz z dietą, która łagodzi jej objawy. 
20.06.24, 18:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z własnym projektem mediowym podczas EURO 2024
Adam Pawlukiewicz na okres UEFA EURO 2024 rozszerza współpracę z „Przeglądem Sportowym”. Jego analizy ukazują się we wszystkich papierowych wydaniach dziennika w poniedziałki i piątki. Pawlukiewicz relacjonuje także Mistrzostwa Europy za pośrednictwem vlogów i materiałów wideo publikowanych na założonym przez siebie kanale Total Sport.
20.06.24, 14:30
| prasa » informacje
Wyborcza powołała zespół do spraw wzrostu, który odpowiada za strategiczne projekty dla rozwoju serwisu
Od czerwca br. w strukturach spółki Wyborcza działa zespół ds. wzrostu – multidyscyplinarna grupa, która zajmuje się projektami związanymi z rozwojem treści cyfrowych wszystkich serwisów „Wyborczej”. Zespół ds. wzrostu odpowiada za projekty dotyczące treści, które są strategicznie ważne dla rozwoju i wizerunku „Wyborczej”.  
20.06.24, 12:30
| prasa » informacje
Wydawnictwo Bauer inauguruje Świat Wiedzy Extra SMART
Na rynku prasowym ukazał się adresowany głównie do młodzieży „Świat Wiedzy Extra SMART” (Wydawnictwo Bauer).
20.06.24, 10:30
| prasa » informacje
Gazeta Uchodźców po raz trzeci. Gazeta Wyborcza ochodzi Światowy Dzień Uchodźców
W czwartek, 20 czerwca br. po raz trzeci ukazała się „Gazeta Uchodźców”. W ten sposób dziennik chce obchodzić przypadający tego dnia Światowy Dzień Uchodźców. Specjalne wydanie gazety zostanie przygotowane przez dziennikarzy i ich partnerów: osoby z doświadczeniem uchodźczym oraz imigrantów żyjących w naszym kraju.
20.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
19.06.24, 07:30
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Raport Reuters Institute: RMF FM siódmy raz wygrywa ranking mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków
Radio RMF FM już po raz siódmy rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Co istotne, RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
19.06.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 czerwca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 czerwca? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 24.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.