05.05.18, 12:00

Polska jest w początkowej fazie wzrostu e-commerce

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Raport firmy badawczej Nielsen dotyczący handlu online wykazał, że Polska znajduje się w początkowej fazie wzrostu e-commerce. Jak podkreśla Ewa Rybołowicz – Retailer Services Director z firmy Nielsen Polska, nie oznacza to jednak, że e-commerce nie wpływa na decyzje zakupowe Polaków w offline – jest wręcz przeciwnie.

Całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi obecnie około 6 proc., zaś sprzedaż online kategorii FMCG około 1 proc. „Na e-commerce powinniśmy patrzeć z dwóch stron. Pierwsza to oczywiście wartość sprzedaży wygenerowana w koszyku online, ale druga strona to szukanie informacji o produkcie w online i nabywanie go w sklepie stacjonarnym. O tym trendzie nie możemy zapominać. Wśród powodów odwiedzania stron internetowych detalistów konsument wskazuje m.in. monitorowanie promocji, jak i szukanie informacji, ale również i opinii o produkcie. Zignorowanie kanałów internetowych może spowodować, że w pewnych obszarach pozostaniemy w tyle za konkurencją” – komentuje Ewa Rybołowicz, Retailer Services Director w Nielsen Polska.

Obecnie znaczna część sieci detalicznych funkcjonujących na rynku polskim jest już obecna w sieci. Na rodzimym rynku mamy wiele specjalizujących się w kategoriach FMCG sklepów działających tylko i wyłącznie w online. W sieci obecni są także producenci. A co najważniejsze – w online jest ogromna i wciąż rosnąca grupa polskich shopperów, którzy w Internecie poszukują, np.  produktów FMCG.

Dzisiejsi shopperzy żyją w świecie bardzo wielu przekazów, gdzie komunikaty online i offline nawzajem się przenikają. Wiedzę na temat produktów FMCG i ich cen czerpią ze sklepów, które regularnie odwiedzają, ale także ze sklepów internetowych, porównywarek cen, TV, radia czy portali społecznościach. 

„Dodatkowym bodźcem dla rozwoju e-commerce w Polsce jest także z całą pewnością nowa ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę. Dzięki tej ustawie sklepy internetowe otrzymają łącznie w 2018 r. 31 ponadprogramowych dni handlowych, zaś w kolejnych dwóch latach będzie to odpowiednio 48 i 54 dni. Jeśli sklepy internetowe będą w stanie spełnić rosnące oczekiwania polskich shopperów w zakresie konkurencyjnych cen produktów czy dogodnych terminów dostaw kanał ten może wyraźnie zyskać na znaczeniu” – dodaje Ewa Rybołowicz. 

Komentarze

Powiązane

13.07.24, 16:00
| internet » informacje
Podcast „WojewódzkiKędzierski” w wakacyjnej odsłonie
Wakacyjne wydanie podcastu „WojewódzkiKędzierski” rusza w poniedziałek, 15 lipca br. Kuba Wojewódzki i Piotr Kędzierski będą rozmawiać z artystami muzycznymi.
09.07.24, 23:41
| internet » informacje
Karoliną Walczowska gospodynią formatu Onet Wakacje
Od lipca br. na stronie głównej Onetu pojawia się nowy program „Onet Wakacje” z Karoliną Walczowską w roli prowadzącej. Program jest emitowany w każdy piątek o godz. 12.00 na Onet.pl i jest częścią cyklu redakcyjnego „Onet Wakacje”, który przez całe wakacje pojawia się na stronie głównej Onetu.
09.07.24, 16:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Złap urlop od codzienności czyli Wyborcza na wakacje
Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl rozpoczęły kampanię pod hasłem “Złap urlop od codzienności”. Specjalnej ofercie prenumeraty na wakacje towarzyszą działania redakcyjne: cykle artykułów, podcasty, a dla podróżujących z przygodami czekać będzie Biuro Interwencji Turystycznej.
08.07.24, 12:30
| radio » informacje | internet » informacje
Maria Skłodowska-Curie bohaterką nowego serwisu specjalnego Polskiego Radia
Z okazji 90. rocznicy śmierci polskiej noblistki, Polskie Radio przygotowało serwis specjalny, który skupia się na historii polskiej uczonej. 
06.07.24, 23:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem. II sezon formatu w Onecie
W niedzielę, 30 czerwca br. o godz. 10:00 na stronie głównej Onet.pl i na kanale YouTube Onet On Tour pojawił się premierowy odcinek II sezonu programu „Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem”. Dziennikarz pokaże internautom Dalmację.
03.07.24, 19:00
| internet » informacje
Żyjemy tenisem! Interia relacjonuje Wimbledon
Interia na bieżąco będzie relacjonować Wimbledonem. Artur Gac, wysłannik portalu, przekazywać będzie informacje prosto z Londynu. Ofensywę medialną Interii ma wzmocnić kolejna odsłona kampanii „Żyjemy sportem”.
03.07.24, 07:30
| radio » informacje | internet » informacje
IV edycja Konkursu Podcast Roku imienia redaktora Janusza Majki. Zgłoszono ponad 320 podcastów
Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski Konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych w mediach cyfrowych. Konkurs ma upamiętniać redaktora Janusza Majkę, związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie – zmarłego w lutym 2021 r. Najlepsze podcasty wyłoni 45-osobowe jury.
02.07.24, 09:55
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Bielak redaktorem naczelnym wszystkich serwisów Grupy INFOR
Na początku lipca br. Łukasz Bielak stanął na czele wszystkich serwisów internetowych należących do Grupy INFOR.
01.07.24, 16:30
| internet » ludzie
Dariusz Dziduch redaktorem naczelnym BiznesInfo
Dariusz Dziduch objął funkcję naczelnego serwisu BiznesInfo (Iberion) w połowie czerwca br.
27.06.24, 14:15
| radio » informacje | internet » informacje
Mamy, tak jak jest. Anna Dereszowska gospodynią podcastu w Onet Audio i na Ofeminin.pl
W każdy piątek o godz. 20:00 w Onet Audio, na Ofeminin.pl oraz na popularnych platformach podcastowych można słuchać nowego podcastu Anny Dereszowskiej „Mamy, tak jak jest”. Podcast porusza tematy macierzyństwa i rodzicielstwa.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.