05.05.18, 12:00

Polska jest w początkowej fazie wzrostu e-commerce

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Raport firmy badawczej Nielsen dotyczący handlu online wykazał, że Polska znajduje się w początkowej fazie wzrostu e-commerce. Jak podkreśla Ewa Rybołowicz – Retailer Services Director z firmy Nielsen Polska, nie oznacza to jednak, że e-commerce nie wpływa na decyzje zakupowe Polaków w offline – jest wręcz przeciwnie.

Całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi obecnie około 6 proc., zaś sprzedaż online kategorii FMCG około 1 proc. „Na e-commerce powinniśmy patrzeć z dwóch stron. Pierwsza to oczywiście wartość sprzedaży wygenerowana w koszyku online, ale druga strona to szukanie informacji o produkcie w online i nabywanie go w sklepie stacjonarnym. O tym trendzie nie możemy zapominać. Wśród powodów odwiedzania stron internetowych detalistów konsument wskazuje m.in. monitorowanie promocji, jak i szukanie informacji, ale również i opinii o produkcie. Zignorowanie kanałów internetowych może spowodować, że w pewnych obszarach pozostaniemy w tyle za konkurencją” – komentuje Ewa Rybołowicz, Retailer Services Director w Nielsen Polska.

Obecnie znaczna część sieci detalicznych funkcjonujących na rynku polskim jest już obecna w sieci. Na rodzimym rynku mamy wiele specjalizujących się w kategoriach FMCG sklepów działających tylko i wyłącznie w online. W sieci obecni są także producenci. A co najważniejsze – w online jest ogromna i wciąż rosnąca grupa polskich shopperów, którzy w Internecie poszukują, np.  produktów FMCG.

Dzisiejsi shopperzy żyją w świecie bardzo wielu przekazów, gdzie komunikaty online i offline nawzajem się przenikają. Wiedzę na temat produktów FMCG i ich cen czerpią ze sklepów, które regularnie odwiedzają, ale także ze sklepów internetowych, porównywarek cen, TV, radia czy portali społecznościach. 

„Dodatkowym bodźcem dla rozwoju e-commerce w Polsce jest także z całą pewnością nowa ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę. Dzięki tej ustawie sklepy internetowe otrzymają łącznie w 2018 r. 31 ponadprogramowych dni handlowych, zaś w kolejnych dwóch latach będzie to odpowiednio 48 i 54 dni. Jeśli sklepy internetowe będą w stanie spełnić rosnące oczekiwania polskich shopperów w zakresie konkurencyjnych cen produktów czy dogodnych terminów dostaw kanał ten może wyraźnie zyskać na znaczeniu” – dodaje Ewa Rybołowicz. 

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.