02.05.19, 12:00

Asystent Google pomoże w zakupach online. FlixBus i Pyszne.pl już oferują tę usługę w Polsce

Logo Asystenta Google
Fot.: materiały prasowe

Od 3 kwietnia br., użytkownicy Asystenta Google mogą głosowo dokonać zakupów online. Dwie pierwsze firmy, które zaoferowały możliwość voice-commerce w Polsce to FlixBus i Pyszne.pl.

Od startu Asystenta Google w Polsce, w styczniu br., Polacy mogą poprosić swój smartfon o pomoc w najwygodniejszy i naturalny sposób - używając głosu. Pomaga on w wykonywaniu codziennych zadań, dając łatwiejszy dostęp do technologii w każdym momencie naszego dnia, w takich chwilach jak jazda samochodem, rowerem, w trakcie zakupów, gotowania, czy zwiedzania. Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od 3 kwietnia br., dzięki FlixBusowi i Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić jedzenie online. Wystarczy, że klient powie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.

Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju Internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę; voice commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu” - mówi Michał Długosz, Product Marketing Manager w Google. „Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce” – dodaje Długosz.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów, poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.

Podawanie prognozy pogody, wysłanie głosowo wiadomości w trakcie prowadzenia auta, sprawdzenie trasy dojazdu na Mapach Google, podyktowanie Asystentowi listy zakupów i poproszenie o ustawienie przypomnienia, żeby je zrobić w konkretnym dniu to tylko kilka przykładów tego, jak Asystent Google będzie mógł być wykorzystywany przez użytkowników.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.