02.05.19, 12:00
Asystent Google pomoże w zakupach online. FlixBus i Pyszne.pl już oferują tę usługę w Polsce
Od 3 kwietnia br., użytkownicy Asystenta Google mogą głosowo dokonać zakupów online. Dwie pierwsze firmy, które zaoferowały możliwość voice-commerce w Polsce to FlixBus i Pyszne.pl.
Od startu Asystenta Google w Polsce, w styczniu br., Polacy mogą poprosić swój smartfon o pomoc w najwygodniejszy i naturalny sposób - używając głosu. Pomaga on w wykonywaniu codziennych zadań, dając łatwiejszy dostęp do technologii w każdym momencie naszego dnia, w takich chwilach jak jazda samochodem, rowerem, w trakcie zakupów, gotowania, czy zwiedzania. Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od 3 kwietnia br., dzięki FlixBusowi i Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić jedzenie online. Wystarczy, że klient powie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.
„Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju Internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę; voice commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu” - mówi Michał Długosz, Product Marketing Manager w Google. „Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce” – dodaje Długosz.
Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów, poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.
Podawanie prognozy pogody, wysłanie głosowo wiadomości w trakcie prowadzenia auta, sprawdzenie trasy dojazdu na Mapach Google, podyktowanie Asystentowi listy zakupów i poproszenie o ustawienie przypomnienia, żeby je zrobić w konkretnym dniu to tylko kilka przykładów tego, jak Asystent Google będzie mógł być wykorzystywany przez użytkowników.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze