15.06.20, 07:00
100 lat Rzeczpospolitej. Dziennik z wydaniem jubileuszowym na 100. urodziny
„Rzeczpospolita” obchodzi setne urodziny. 15 czerwca br. - dokładnie po 100 latach od publikacji pierwszego numeru dziennika – ukaże się wydanie jubileuszowe, przypominające najważniejsze wydarzenia z historii „Rzeczpospolitej”. "Stulecie przydarza się niewielu, dlatego codziennie dokładamy starań, by tworzony przez nas dziennik był najlepszą szkołą myślenia obywatelskiego" - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny. Wydarzenie wspiera kampania wizerunkowa pod hasłem „Wszystkie strony w dyskusji”.
„Rzeczpospolita” zaczęła ukazywać się w czerwcu 1920 r. Ufundowane przez Ignacego Jana Paderewskiego pismo było pierwszym polskim nowoczesnym dziennikiem. Jego dziennikarze zabierali głos w najbardziej przełomowych i dramatycznych momentach historii Polski, m. in. podczas wojny polsko-bolszewickiej w 1920 r., walk na terenach plebiscytowych, przełomowych chwilach polskiej demokracji. Dziś dziennik wydawany jest przez Gremi Media SA, przygotowywany pod kierownictwem redaktora naczelnego Bogusława Chraboty.
Obchody stulecia dziennika są zaplanowane na cały rok. Symboliczną datą jest 15 czerwca. Tego dnia, czyli dokładnie 100 lat po ukazaniu się pierwszego numeru, zostanie opublikowane specjalne wydanie „Rzeczpospolitej”. Znajdują się w nim relacje z najważniejszych momentów w historii dziennika oraz teksty autorstwa wybitnych intelektualistów, m.in. Stefana Żeromskiego, Czesława Miłosza, Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. „Lektura publicystyki sprzed 100 lub 25 lat prowadzi do wniosków, że zmieniają się czasy, a Polacy próbują odpowiedzieć na bardzo podobne pytania: jak rządzić krajem, ile władzy oddać w czyje ręce, jak poradzić sobie z podziałami w społeczeństwie, jakie zagrożenia na nas czyhają i jak się do nich przygotować. Każda z tych dyskusji znalazła swoje odbicie na łamach „Rzeczpospolitej”. Niektóre z najbardziej aktualnych głosów przypomnimy w wydaniu jubileuszowym” – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny.
Na stronie 100lat.rp.pl, w części multimedialnej, zostały udostepnione materiały wideo przygotowane na stulecie oraz nagranie z udziałem redaktora naczelnego, Bogusława Chraboty. Inne jubileuszowe projekty to m.in. ranking „Najważniejsze firmy dla Polski”, cykle redakcyjne „Kobiety stulecia” oraz „Innowacje stulecia”. W ramach partnerstwa „Rzeczpospolitej” i Poczty Polskiej wyemitowano specjalny znaczek pocztowy honorujący stulecie. Projekt został wyłoniony w konkursie i będzie dostępny w limitowanej edycji od 15 czerwca. W Operze Krakowskiej planowane jest także wystawienie „Manru”, jedynej opery Ignacego Jana Paderewskiego.
Obchodom stulecia towarzyszyć będzie kampania wizerunkowa realizowana pod hasłem „Od 100 lat każda strona Rzeczpospolitej to strona w dyskusji o tym, co ważne”. „W ten sposób nawiązujemy do najważniejszych wartości, które towarzyszą dziennikarzom „Rzeczpospolitej” od samego początku: obiektywizmu i pokazywania rzeczywistości z wielu perspektyw” – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor działu marketingu.
W wizerunkowym spocie w symboliczny sposób główną rolę odgrywają strony „Rzeczpospolitej” - to na ich łamach od 100 lat toczy się dyskusja o najważniejszych tematach w kraju i na świecie. Spot rozpoczynają słowa Abp. Teodorowicza, wypowiedziane podczas poświęcenia redakcji 14 czerwca 1920 r.
Działania marketingowe obejmują m. in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”), telewizji (TVN, Polsat), radio (RMF FM, Radio Zet), VOD (Ipla, Player) na portalu Interia.pl oraz nośnikach outdoorowych (Cityboard). Za koncepcję, realizację oraz dobór mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze