13.08.20, 10:45

Sieci radiowe: Rock Radio z dużym wzrostem, RMF MAXXX pokonało Trójkę

Rock Radio
Fot.: materiały prasowe

Radio Eska pozostaje liderem wśród sieci radiowych. Rock Radio bije rekordy popularności – wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2020 r. do 31 lipca 2020 r. (sieci radiowe).

Najchętniej słuchaną siecią pozostaje Eska, która w ostatniej fali uzyskała 7,3 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). Taki wynik w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku oznacza stratę 0,5 p.p. Drugie miejsce zajmuje Audytorium 17 (wzrost o 0,6 p.p.; zaznaczmy, że rok temu regionalne rozgłośnie miały wyjątkowo słaby wynik), RMF MAXXX (udziały bez zmian).

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują takie sieci i rozgłośnie ponadregionalne jak: Złote Przeboje (strata 0,2 p.p.). Radio Wawa (udziały bez zmian), Radio Plus (strata 0,4 p.p.), Meloradio (wzrost o 0,1 p.p.), Radio Pogoda (wzrost o 0,1 p.p.), Rock Radio (wzrost aż o 0,4 p.p.), Chillizet (wzrost o 0,1 p.p.).

Rock Radio podwoiło słuchalność

W ostatniej fali badania Radio Track Rock Radio osiągnęło najwyższy wynik w swojej historii. Udział rozgłośni w czasie słuchania w okresie czerwiec - lipiec 2020 r. wyniósł 0,8 proc. „Codziennie dla naszych słuchaczy tworzymy najbardziej rockowy program w polskim eterze. A przy tym jesteśmy z nimi w nieustannym kontakcie i potrafimy zaangażować odbiorców do wspólnego działania - najlepszym przykładem są nagrywane przez nas i słuchaczy nowe wersje przebojów polskiego rocka. Swoje nagrania do klipów m.in. do piosenek "Kryzysowa Narzeczona" Lady Pank i "Cykady na Cykladach" Maanamu przesłało za każdym razem kilkaset osób. Cieszymy się, że - jak pokazują wyniki badania Radio Track - przybywa osób, z którymi dzielimy pasję do rocka” – mówi Piotr Jaroszewski, dyrektor stacji muzycznych Grupy Radiowej Agory.

Rock Radia nadaje swój program w czterech miastach w Polsce - w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Opolu.

RMF MAXXX pokonało Trójkę

Radio RMF MAXXX (sieć 22 stacji lokalnych i ponadregionalnych) zanotowało kolejny rekord słuchalności – 4,25 proc. udziału w czasie słuchania. Po raz pierwszy w historii stacja prześcignęła pod względem udziału Program 3 Polskiego Radia. Sieć po raz pierwszy od momentu powstania pokonała ogólnopolską Trójkę, której udział spadł do 4,14 proc. RMF MAXXX zajmuje już piąte miejsce w rankingu wszystkich stacji ogólnopolskich oraz sieci radiowych pod względem udziału. Dzienna liczba słuchaczy RMF MAXXX wynosi 1,732 mln osób, co jest najwyższym wynikiem sieci w tym roku i jednym z najwyższych w historii. Dzienny średni czas słuchania wynosi 2 godz. i 15 minut. Również w internecie Radio RMF MAXXX jest coraz popularniejsze. W lipcu liczba użytkowników strony rmfmaxxx.pl wyniosła 3,7 mln, a liczba odsłon – 11,4 mln. W obu przypadkach to historycznie najwyższe wyniki.

Strasznie się cieszę, że słuchacze byli z RMF MAXXX zarówno w czasie lockdownu, bezpośrednio po nim, jak i teraz. Dostosowaliśmy nasz program do nowej sytuacji. Uważam, że na tak rewelacyjne wyniki miały wpływ przede wszystkim specjalne akcje, przygotowane na najtrudniejszy, początkowy czas walki z koronawirusem oraz na czas wakacji” – mówi Jarosław Pioterczak, dyrektor programowy RMF MAXXX. „Dużą popularnością cieszyły się też transmisje dwóch wielkich imprez. W lipcu przez trzy dni transmitowaliśmy na żywo Sunrise Festival, zarówno na antenie radiowej jak i w internecie, w radiu emitując dodatkowo historyczne sety połączone z setami granymi na żywo na terenie festiwalu. A wcześniej, bo pod koniec maja, po raz pierwszy w historii zorganizowaliśmy największą radiową imprezę na świecie – RadioRave, w ramach której zagrali najlepsi DJ’e z całego świata. To było wydarzenie nadawane jednocześnie w siedmiu rozgłośniach, w siedmiu krajach Europy – w Polsce oczywiście w RMF MAXXX. Projekt RadioRave planujemy kontynuować jesienią” –dodaje Pioterczak.

Udział sieci radiowych w rynku

  maj 2019 : lipiec 2019 sierpień 2019 : październik 2019 listopad 2019 : styczeń 2020 luty 2020 : kwiecień 2020 maj 2020 : lipiec 2020
ESKA  7,8% 8,0% 7,9% 7,2% 7,3%
A 17 [27] 4,0% 4,5% 4,7% 4,8% 4,6%
RMF MAXXX  4,2% 3,7% 3,7% 3,7% 4,2%
Złote Przeboje  3,0% 2,8% 2,6% 3,0% 2,8%
Radio WAWA  1,9% 2,0% 1,4% 1,3% 1,9%
Radio PLUS  2,3% 2,5% 2,1% 2,2% 1,9%
Meloradio  1,1% 1,0% 1,1% 1,0% 1,2%
Radio Pogoda  0,9% 1,1% 0,8% 0,9% 1,0%
Rock Radio  0,4% 0,4% 0,4% 0,5% 0,8%
Chillizet  0,2% 0,2% 0,2% 0,2% 0,3%

Fale:
maj 2019 : lipiec 2019 (wielkość: 21 013)
sierpień 2019 : październik 2019 (wielkość: 20 978)
listopad 2019 : styczeń 2020 (wielkość: 21 055)
luty 2020 : kwiecień 2020 (wielkość: 21 011)
maj 2020 : lipiec 2020 (wielkość: 21 052)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 30 009 997 (1 732 384 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

28.11.23, 17:00
| radio » informacje | prasa » informacje
Ruszyła II edycja Forum Dziennikarskiego Nagrody Woyciechowskiego
Forum Dziennikarskie Nagrody Woyciechowskiego to projekt stworzony w 2022 r. przez Radio ZET realizowany we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Jego uczestnikami są studenci i studentki - stażyści, którzy tworzą Forum Dziennikarskie, korzystając ze wsparcia Rady Programowej oraz opiekunów stażu.
28.11.23, 14:38
| radio » informacje
Mrozu kolejnym gospodarzem formatu RMF FM w trasie
Mrozu będzie kolejnym po Agnieszce Chylińskiej i Darii Zawiałow gospodarzem audycji „RMF FM w trasie”. Artysta poprowadzi format od 2 grudnia br. w cztery kolejne soboty w godz. 15.00-17.00.
28.11.23, 09:51
| radio » informacje
BBC Studios z usługę BBC Podcasts Premium w Apple Podcasts także na polskim rynku
BBC Studios rozszerza dostępność subskrypcji BBC Podcasts Premium aż o 166 nowych krajów, w tym Polskę.Cena usługi wynosi 13,99 zł miesięcznie.
27.11.23, 06:30
| radio » informacje
Top Radia 357 na Kasprowym Wierchu. A w Warszawie koncert Midge Ure
Trzeci Top Radia 357 zostanie zrealizowany z Zakopanego - z finałem na Kasprowym Wierchu. Przed finałem audycji, w Warszawie odbędzie się koncert gwiazdy specjalnej - zagra Midge Ure, lider zespołu Ultravox i współtwórca Live Aid.
26.11.23, 16:49
| radio » informacje | kultura » muzyka
Marcin Del – M Jankowski zwycięzcą konkursu Wydaj płytę z Będzie Głośno!
Marcin Del – M Jankowski – młody wokalistka, autor tekstów, producent, zwyciężył w konkursie radiowej Czwórki „Wydaj płytę z Będzie Głośno!”. Główną nagrodą w konkursie jest wydanie cyfrowej płyty z radiową Czwórką i Agencją Muzyczną Polskiego Radia oraz koncert promujący płytę na antenie Czwórki w ramach audycji „Będzie głośno!”.
24.11.23, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF na styczeń i luty 2024 r. bez podwyżek
Cenniki reklamowe Grupy RMF obowiązujące w styczniu i lutym 2024 r. pozostaną na niezmienionym poziomie.
24.11.23, 10:30
| radio » informacje
Ogólnopolski Konkurs Reportażystów Melchiory 2023. Lista laureatów
23 listopada br. ogłoszono nazwiska nagrodzonych twórców reportaży i dokumentów. Nagrody zostały przyznane w kategoriach: Reportaż Roku, Dokument Roku, Inspiracja Roku oraz Realizator Roku. Ogłoszono także laureatów Ogólnopolskiego Konkursu Twórczości Radiowej w dziedzinie reportażu o Grand Prix KRRiT oraz XXVI Konkursu Stypendialnego im. Jacka Stwory. 
24.11.23, 08:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Od 11 grudnia br. Grupa Eurozet zmienia ceny swoich flagowych produktów: Radia ZET, pakietu Audio ZET (71 stacji) i Audio ZET Boost (136 stacji).
23.11.23, 10:55
| radio » informacje | kultura » muzyka
Zimowy Sen Niedźwiedzia. Nakład płyty winylowej wyczerpany
Zaledwie w kilka dni wyczerpał się nakład specjalnej płyty winylowej przygotowanej przez Radio 357. „Zimowy Sen Niedźwiedzia” to świąteczna selekcja muzyczna Marka Niedźwieckiego.
23.11.23, 09:34
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Blisko 30 wydawców w portfolio nowej sieci reklamy audioXi
Wystartowało audioXi – sieć cyfrowej reklamy audio. Za wprowadzenie platformy na nasz rynek odpowiada Grupa RMF. Produkt ten obecny jest już łącznie na czterech rynkach europejskich.