31.08.20, 08:00

Vectra inwestuje w jakościowe usługi 4K Ultra HD i testuje nowe urządzenie

Logo marki Vectra
Fot.: materiały prasowe

Vectra rozwija usługi związane z technologią 4K. Do oferty dołącza Insight TV, czwarty kanał w rozdzielczości Ultra HD. Równolegle operator zbiera doświadczenia użytkowników w komercyjnych testach nowego urządzenia STB, łączącego zalety telewizji cyfrowej, TV online oraz multimedialnych urządzeń Android TV. Będzie to już trzeci STB oparty o protokół IP w Grupie Vectra, z tym że pierwszy z wykorzystaniem Android TV.

Vectra, jako pierwszy operator na rynku wprowadził w lutym 2019 r. technologię 4K na swoich obydwu platformach – TV Online oraz usłudze telewizji cyfrowej. W ciągu najbliższych dni, do oferty kanałów 4K dołączy kolejna pozycja – Insight TV, kanał dla miłośników sportu, niespotykanych wrażeń i dobrej rozrywki. Produkcje Insight TV to także dokumenty i zdjęcia z najbardziej niedostępnych zakątków świata oraz bohaterowie, którzy codziennie przekraczają bariery ludzkich możliwości. Kanał dostępny będzie w ofercie Vectry na początku września br.

Wprowadzona w ubiegłym roku oferta 4K spotkała się ze sporym uznaniem nie tylko rynku, ale przede wszystkim naszych klientów. Jestem głęboko przekonany, że przyszłość usług multimedialnych leży w telewizji wysokiej jakości pod względem technicznym jak i jej zawartości. W praktyce oznacza to, w coraz większym stopniu łączenie świata tradycyjnej telewizji ze światem szeroko rozumianego Internetu. Do nas należy udostępnienie klientom takich rozwiązań technologicznych, żeby uzyskali wolność wyboru tego co oglądają, gdziekolwiek są i kiedy chcą” – mówi Tomasz Żurański, Prezes Zarządu Vectra S.A.

Od dłuższego czasu Vectra udostępnia w swojej cyfrowej ofercie trzy programy w najwyższej jakości obrazu 4K: Eleven Sports 1 4K oraz Ultra TV 4K i FunBox UHD. Poza dostępem do kanałów linearnych, dekoder 4K umożliwia korzystanie z biblioteki w usłudze Vectra VOD, zawierającej treści w ultra wysokiej rozdzielczości. Oprócz tego, użytkownicy mobilnej telewizji od Vectry mają możliwość oglądania 143 kanałów w domu i 129 poza nim, w ramach usługi TV Everywhere.

W maju br. operator zaprosił część swoich klientów do testów zupełnie nowej usługi, łączącej najlepsze cechy telewizji cyfrowej, TV Online oraz multimedialnych urządzeń Android TV. Niebawem Vectra uruchomi elastyczną platformę pozwalającą na dostęp do tysięcy usług wideo w najwyższej jakości 4K, gier, które mogą być pokazywane na wszystkich telewizorach i innych urządzeniach wyposażonych w ekrany oraz możliwość korzystania z największych platform strumieniujących media.

Urządzenie, które testują klienci operatora jest certyfikowanym przez Google set-top-boksem, oferującym użytkownikowi wszystkie możliwości ekosystemu Android. Użytkownicy otrzymają dostęp do wszystkich dodatkowych usług, z których korzystać mogą na smartfonie – mowa tu np. o asystencie głosowym czy obsłudze zaawansowanych gier i aplikacji.
Nowa platforma ma pozwolić na korzystanie z wszystkich dotychczas oferowanych i nowych usług Vectry, w tym: oglądanie kanałów linearnych i korzystania z zaawansowanego EPG, wraz z możliwością wyszukiwania wideo w oparciu o preferencje i indywidualny gust; funkcji CATCH UP – pozwalającej na powrót do programów; funkcji START OVER – oglądanie od początku programu, który już się rozpoczął; biblioteki VOD, MULTISCREEN – dostępu do treści na różnych urządzeniach.

Nowe rozwiązanie oparte jest w całości o transmisję IP. Obecnie operator zbiera informacje zwrotne od użytkowników z Poznania, Trójmiasta i Lublina

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.