19.02.21, 07:00

Tydzień w TV: TVP1 liderem, spadki kanałów biorących udział w proteście

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Na ubiegłotygodniowe wyniki tzw. oglądalności stacji TV miała wpływ akcja mediów, kiedy na jeden dzień większość stacji komercyjnych zawiesiła emisję swoich programów. Liderem w grupie 4+ był kanał TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl za okres od 8 do 14 lutego 2021 r.

W grupie 4+ liderem w ubiegłym tygodniu była tradycyjnie Jedynka, która zwiększyła swój udział o 0,58 p.p. Drugie miejsce obroniła Dwójka i zwiększyła swój udział o 0,61 p.p. Trzecie miejsce należy do Polsatu (strata 0,89 p.p.), a czwarta lokata przypadła stacji TVN , która straciła aż 1,17 p.p. Co ciekawe, mimo dnia przerwy w nadawaniu, to kanał TVN24 ponownie był najchętniej wybieraną stacją informacyjną. Różnica między kanałem TVN24 a TVP INFO wyniosła 0,16 p.p. Dużo słabsze niż zwykle wyniki miały też kanały TVN7, TV Puls czy TV4.

W grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat (mimo straty 0,66 p.p.), a na drugie spadł kanał TVN (strata 1,44 p.p.). Trzecie miejsce zajęła Dwójka (wzrost 0,37 p.p.).

W grupie 4+ najchętniej oglądana propozycją tygodnia były "Wiadomości" wyemitowane w dniu protestu mediów. W TVP1 serwis obejrzało aż 4,57 mln widzów (34,97 proc. udziału w rynku). Drugie miejsce zajął serial "M jak miłość" (TVP2), który obejrzało 4,2 mln widzów. 3,9 mln widzów 14 lutego obejrzało "Teleexpress" (28,53 proc. udziału w ryku), a niedzielną transmisję Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanym śledziło 3,7 mln widzów. Hitem okazał się "Walentynkowy Koncert Życzeń" emitowany przez Dwójkę. Jego drugą część obejrzało 2,83 mln widzów. Z kolei ostatni odcinek „Osieckiej" obejrzało 2,46 mln widzów. Coraz większą popularnością cieszy się "Kozacka miłość", którą 10 lutego obejrzało w TVP2 aż 2,4 mln widzów.

W targecie komercyjnym największą widownię zdobył serial "M jak miłość" (1,4 mln widzów). Drugie miejsce zajęły "Fakty" (1,25 mln widzów), a trzecie "Teleexpress" (1,06 mln widzów). W zestawieniu 20 produkcji z największą widownią znalazła się jedna animacja - "Shrek Foverer", który w Polsacie zobaczyło (645 tys. widzów).

Udział stacji TV w rynku, target 4+

  01-02-2021 - 07-02-2021 08-02-2021 - 14-02-2021
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVP1 713 797 10,38% 762 392 10,96%
TVP2 606 372 8,82% 656 115 9,43%
Polsat 565 172 8,22% 509 536 7,33%
TVN 499 721 7,27% 423 977 6,10%
TVN24 324 686 4,72% 294 582 4,24%
TVP INFO  241 679 3,51% 283 897 4,08%
TVN7  265 293 3,86% 207 261 2,98%
TV PULS  221 154 3,22% 205 920 2,96%
TV4 202 460 2,94% 180 588 2,60%
TTV - Twoja Telewizja 134 406 1,95% 119 466 1,72%
Polsat News 121 755 1,77% 109 014 1,57%
Puls 2 98 757 1,44% 104 638 1,50%
TVP Seriale 84 092 1,22% 98 692 1,42%
Stopklatka 93 466 1,36% 88 185 1,27%
TVP Sport 58 532 0,85% 88 034 1,27%
TVP3  71 263 1,04% 86 855 1,25%
Fokus TV 100 590 1,46% 85 114 1,22%
Polsat2 92 181 1,34% 84 610 1,22%
TV6 89 862 1,31% 81 838 1,18%
Eurosport 1  52 883 0,77% 78 287 1,13%

Udział stacji TV w rynku, target 16-49

  01-02-2021 - 07-02-2021 08-02-2021 - 14-02-2021
stacja AMR SHR % AMR SHR %
Polsat 216 189 9,28% 202 809 8,62%
TVN 223 705 9,60% 191 989 8,16%
TVP2 152 762 6,56% 163 188 6,93%
TVP1 139 391 5,98% 149 605 6,36%
TVN7  107 137 4,60% 85 752 3,64%
TV PULS  87 984 3,78% 83 287 3,54%
TTV - Twoja Telewizja 68 971 2,96% 63 288 2,69%
TVN24 73 404 3,15% 60 883 2,59%
TV4 62 115 2,67% 60 869 2,59%
TVP INFO  40 083 1,72% 47 296 2,01%
Puls 2 38 717 1,66% 41 837 1,78%
TVP Seriale 30 896 1,33% 36 810 1,56%
TV6 37 537 1,61% 32 573 1,38%
Polsat News 35 829 1,54% 30 586 1,30%
Fokus TV 34 226 1,47% 29 364 1,25%
Polsat2 28 053 1,20% 28 053 1,19%
TVP Sport 19 613 0,84% 27 026 1,15%
Stopklatka 31 049 1,33% 26 812 1,14%
TVP ABC 25 547 1,10% 26 136 1,11%
ATM Rozrywka 17 101 0,73% 25 358 1,08%

TOP 20 NAJCHĘTNIEJ OGLĄDANYCH PROGRAMÓW, TARGET 4+ 

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
WIADOMOŚCI   TVP1 10.02.2021 19:30 - 20:05 4 568 185 34,97%
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 09.02.2021 20:57 - 21:42 4 213 505 28,48%
TELEEXPRESS   TVP1 14.02.2021 17:08 - 17:12 3 900 960 28,53%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH /SKOKI NARCIARSKIE/ ZAKOPANE TVP1 14.02.2021 16:08 - 18:02 3 703 577 27,12%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 10.02.2021 20:52 - 21:41 3 391 963 26,40%
FAKTY   TVN 08.02.2021 19:00 - 19:26 3 183 080 21,32%
SANATORIUM MIŁOŚCI /REALITY SHOW POL./  TVP1 14.02.2021 21:19 - 22:06 3 121 714 21,20%
WALENTYNKOWY KONCERT ŻYCZEŃ /KONCERT/   TVP2 13.02.2021 21:00 - 21:49 2 826 799 19,95%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 09.02.2021 20:10 - 20:35 2 567 975 16,95%
JAKA TO MELODIA? /TELETURNIEJ/  TVP1 10.02.2021 17:16 - 17:44 2 518 044 23,96%
ALARM! /MAG.INTERW.POL./   TVP1 10.02.2021 20:15 - 20:24 2 513 498 18,57%
UWAGA! KORONAWIRUS /MAG.INFO.POL./   TVN 09.02.2021 19:28 - 19:33 2 513 062 17,05%
JEDEN Z DZIESIĘCIU /TELETURNIEJ/  TVP1 10.02.2021 18:55 - 19:22 2 491 909 20,16%
OSIECKA /SER.BIOG.POL./  TVP1 14.02.2021 20:19 - 21:05 2 464 357 15,40%
PROGNOZA POGODY   TVP1 09.02.2021 20:09 - 20:12 2 455 129 16,40%
KOZACKA MIŁOŚĆ /SER.KOSTIUM.ROS./   TVP2 10.02.2021 18:46 - 19:30 2 399 571 19,44%
KOŁO FORTUNY /TELETURNIEJ/  TVP2 14.02.2021 14:35 - 15:04 2 348 434 20,47%
LEŚNICZÓWKA /SER.OBYCZ.POL./  TVP1 10.02.2021 20:30 - 20:52 2 278 277 17,33%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2 10.02.2021 16:35 - 17:00 2 244 776 24,18%
PROGNOZA POGODY TVN 08.02.2021 19:46 - 19:50 2 203 274 14,59%

TOP 20 NAJCHĘTNIEJ OGLĄDANYCH PROGRAMÓW, TARGET 16-49  

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 09.02.2021 20:57 - 21:42 1 404 978 26,24%
FAKTY   TVN 08.02.2021 19:00 - 19:26 1 246 101 24,06%
TELEEXPRESS   TVP1 14.02.2021 17:08 - 17:12 1 063 629 22,07%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 10.02.2021 20:52 - 21:41 1 040 042 23,30%
WIADOMOŚCI   TVP1 10.02.2021 19:30 - 20:05 1 037 492 24,81%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH /SKOKI NARCIARSKIE/ ZAKOPANE TVP1 14.02.2021 16:08 - 18:02 1 036 752 21,34%
UWAGA! KORONAWIRUS /MAG.INFO.POL./   TVN 09.02.2021 19:28 - 19:33 955 956 19,86%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 14.02.2021 19:29 - 19:32 880 771 15,43%
KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ    TVP2 09.02.2021 20:45 - 20:49 837 510 16,33%
PROGNOZA POGODY   TVN 14.02.2021 19:38 - 19:41 791 592 13,96%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 10.02.2021 20:05 - 20:30 771 872 17,19%
WYDARZENIA   Polsat 14.02.2021 18:50 - 19:16 753 672 13,63%
SANATORIUM MIŁOŚCI /REALITY SHOW POL./  TVP1 14.02.2021 21:19 - 22:06 749 616 13,69%
UWAGA! /MAG.INTERW.POL./   TVN 09.02.2021 19:55 - 20:08 713 370 14,73%
LISTY DO M.4 - GWIAZDY O FILMIE /WYWIAD/   TVN 12.02.2021 19:27 - 19:34 711 220 16,33%
MILIONERZY /TELETURNIEJ/  TVN 11.02.2021 20:55 - 21:28 673 087 13,66%
NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./  TVN 08.02.2021 20:17 - 20:55 663 802 12,32%
KULISY SERIALU NA DOBRE I NA ZŁE I NA SYGNALE   TVP2 10.02.2021 20:39 - 20:43 657 911 14,79%
DORADCA SMAKU /MAG.KULIN.POL./   TVN 09.02.2021 20:08 - 20:14 649 426 13,24%
SHREK FOREVER /FILM ANIM.USA/   Polsat 12.02.2021 20:00 - 21:46 645 102 13,16%

Dane: NAM

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.