18.02.21, 13:48
Rzeczpospolita uruchamia serwis poświęcony klimatowi
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) uruchomiła serwis klimat.rp.pl. Strona ma być uzupełnieniem dotychczasowych działań i wsparciem przy najważniejszych przedsięwzięciach proekologicznych, takich jak coroczny projekt „Walka o klimat”.
Motywacją do stworzenia dedykowanego ekologii, środowisku i kryzysowi klimatycznemu serwisu miała być szeroko pojęta edukacja i zachęcanie czytelników do proekologicznych działań. Klimat.rp.pl rozszerza tematykę, którą od kilku lat z sukcesem dzieli się serwis energia.rp.pl.
„Mamy świadomość, że walka z kryzysem klimatycznym to proces, którego efekt będzie sumą działań podejmowanych przez rządy, firmy oraz wszystkich obywateli, każdego dnia. Gremi Media SA chce być aktywnym uczestnikiem tych działań. Dlatego też, wykorzystując siłę profesjonalizmu i wiarygodności naszego medium, chcemy dostarczać użytkownikom serwisu rzetelne i pogłębione treści na temat tego w jaki sposób mogą realnie wpływać na poprawę kondycji środowiska” – mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media SA.
Treści skupiają się wokół pięciu głównych sekcji: planeta, ludzie, trendy, technologie oraz walka o klimat. W cyklicznych materiałach redakcja będzie analizować i opisywać procesy, które zmieniają klimatyczną rzeczywistość.
„Kryzys klimatyczny jest faktem i zostało nam niewiele czasu, aby uniknąć najgorszego scenariusza. Po drugie, walka o klimat będzie definiować coraz więcej decyzji podejmowanych, zarówno w polityce i gospodarce, jak i w biznesie oraz naszym życiu prywatnym. Dlatego, stworzyliśmy w przestrzeni „Rzeczpospolitej” miejsce dedykowane klimatowi i walce o uratowanie planety” – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.
Celem który postawiła przed sobą redakcja serwisu jest walka z fake newsami w sferze kryzysu klimatycznego. Ważnym projektem w ramach serwisu klimat.rp.pl ma być także „Rachunek sumienia”, w którym redakcja sprawdza jaką cenę płaci środowisko za produkcję i konsumpcję popularnych produktów. Nie zabraknie też debat i akcji społecznych, jak np.: „Polska bez smogu”, realizowana we współpracy z Polskim Alarmem Smogowym.
Redaktorem prowadzącym jest Łukasz Łachecki. Wraz z dziennikarzami „Rzeczpospolitej” oraz niezależnymi publicystami tworzy klimat.rp.pl
Startowi serwisu towarzyszy kampania, realizowana pod hasłem „Otwórz oczy na zmiany klimatyczne”. Działania marketingowe obejmują, m.in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”),w mediach: Ringier Axel Springer Polska, Burda International, Time SA oraz na nośnikach outdoorowych (Cityboard). Za koncepcję kreatywną, realizację oraz zakup i planowanie mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze