18.02.21, 13:48

Rzeczpospolita uruchamia serwis poświęcony klimatowi

Wizualizacja serwisu Klimat
Fot.: materiały prasowe

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) uruchomiła serwis klimat.rp.pl. Strona ma być uzupełnieniem dotychczasowych działań i wsparciem przy najważniejszych przedsięwzięciach proekologicznych, takich jak coroczny projekt „Walka o klimat”.

Motywacją do stworzenia dedykowanego ekologii, środowisku i kryzysowi klimatycznemu serwisu miała być szeroko pojęta edukacja i zachęcanie czytelników do proekologicznych działań. Klimat.rp.pl rozszerza tematykę, którą od kilku lat z sukcesem dzieli się serwis energia.rp.pl.

Mamy świadomość, że walka z kryzysem klimatycznym to proces, którego efekt będzie sumą działań podejmowanych przez rządy, firmy oraz wszystkich obywateli, każdego dnia. Gremi Media SA chce być aktywnym uczestnikiem tych działań. Dlatego też, wykorzystując siłę profesjonalizmu i wiarygodności naszego medium, chcemy dostarczać użytkownikom serwisu rzetelne i pogłębione treści na temat tego w jaki sposób mogą realnie wpływać na poprawę kondycji środowiska” – mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media SA.

Treści skupiają się wokół pięciu głównych sekcji: planeta, ludzie, trendy, technologie oraz walka o klimat. W cyklicznych materiałach redakcja będzie analizować i opisywać procesy, które zmieniają klimatyczną rzeczywistość.

Kryzys klimatyczny jest faktem i zostało nam niewiele czasu, aby uniknąć najgorszego scenariusza. Po drugie, walka o klimat będzie definiować coraz więcej decyzji podejmowanych, zarówno w polityce i gospodarce, jak i w biznesie oraz naszym życiu prywatnym. Dlatego, stworzyliśmy w przestrzeni „Rzeczpospolitej” miejsce dedykowane klimatowi i walce o uratowanie planety” – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Celem który postawiła przed sobą redakcja serwisu jest walka z fake newsami w sferze kryzysu klimatycznego. Ważnym projektem w ramach serwisu klimat.rp.pl ma być także „Rachunek sumienia”, w którym redakcja sprawdza jaką cenę płaci środowisko za produkcję i konsumpcję popularnych produktów. Nie zabraknie też debat i akcji społecznych, jak np.: „Polska bez smogu”, realizowana we współpracy z Polskim Alarmem Smogowym.

Redaktorem prowadzącym jest Łukasz Łachecki. Wraz z dziennikarzami „Rzeczpospolitej” oraz niezależnymi publicystami tworzy klimat.rp.pl

Startowi serwisu towarzyszy kampania, realizowana pod hasłem „Otwórz oczy na zmiany klimatyczne”. Działania marketingowe obejmują, m.in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”),w mediach: Ringier Axel Springer Polska, Burda International, Time SA oraz na nośnikach outdoorowych (Cityboard). Za koncepcję kreatywną, realizację oraz zakup i planowanie mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny:5 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 kwietnia?
04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.
31.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 marca?