30.03.21, 07:00

BBC chce zwiększyć przychody komercyjne

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

BBC przedstawiło swoje plany na zwiększenie dochodów komercyjnych - to jeden z czterech priorytetów wyznaczonych przez Tima Daviego w jego pierwszym tygodniu na stanowisku dyrektora generalnego, realizowanych w celu modernizacji BBC i przedstawienia lepszej jakościowo oferty każdemu płatnikowi abonamentu telewizyjnego. Oprócz dążenia do generowania dochodów komercyjnych, priorytety te obejmują też zobowiązanie BBC do bezstronności, skupienie się na poruszających i aktualnych treściach oraz skuteczniejsze wykorzystywanie możliwości jakie daje Internet.

Działalność komercyjna zawsze stanowiła istotny element funkcjonowania BBC na przestrzeni historii stacji, a obecnie obejmuje produkcję i zaplecze studyjne, kanały i usługi cyfrowe oraz sprzedaż treści. W 2019/20 roku zyski finansowe największej komercyjnej spółki zależnej BBC, BBC Studios, wyniosły 276 mln funtów, głównie dzięki inwestycjom w treści i dywidendom. Bazując na fundamencie tego sukcesu, BBC Studios potwierdza, że znajduje się na najlepszej drodze do realizacji swojego pięcioletniego celu zakładającego osiągnięcie zysków w wysokości 1,2 mld funtów do roku 2021/22, co stanowi wzrost o 18 proc. w stosunku do poprzednich pięciu lat, pomimo, iż w bieżącym roku daje się odczuć znaczny wpływ pandemii Covid-19. Pomimo zaciętej globalnej konkurencji BBC Studios zobowiązało się zwiększyć tę kwotę o kolejne 30 proc., osiągając nowy cel w wysokości 1,5 mld funtów w ciągu pięciu lat od 2022/23 r.

W ramach powyższych działań BBC ogłosiło, że BBC Children's Production, odpowiedzialne za takie produkcje jak „Blue Peter”,” JoJo & Gran Gran”, „My Mum Tracy Beaker”, „Something Special”, „Crackerjack” oraz „Ferne and Rory”, od kwietnia 2022 r. stanie się częścią BBC Studios.

Globalny rynek rozrywki dziecięcej przeżywa w ostatnich latach gwałtowny rozwój, co przekłada się na większą konkurencję pod względem pomysłów, talentów i treści ze strony największych graczy. Planowany transfer ma umożliwić współpracę zespołów producenckich BBC, wspieranych przez marki i zespoły marketingowe, w celu maksymalizacji wartości istniejących produkcji dla dzieci i budowania nowych globalnych marek dla wielu nadawców i platform, zapewniając lepszy zwrot z inwestycji w produkcję programów.

BBC Studios przejmie również odpowiedzialność za zarządzanie komercyjne BBC Global News Ltd, dzięki czemu wszystkie międzynarodowe działania komercyjne będą prowadzone pod jednym kierownictwem. Kontrola redakcyjna i obsługa kanału BBC World News zostaną przeniesione do działu wiadomości publicznych, a jego międzynarodową reklamę i dystrybucję zapewni GNL. Zmiany te zaplanowane zostały na ten rok.

BBC Studios odnotowało wzrost przychodów o 6 proc. w skali roku, zaś EBITDA o 31 proc. rocznie w latach 2017/18 - 2019/20. Główne czynniki, które napędzały wzrost to: udane przejęcie UKTV oraz brytyjskiej produkcji telewizyjnej BBC, twórcy takich programów jak „Strictly Come Dancing” (w Polsce „Taniec z gwiazdami”), „Siedem światów jedna planeta”, „EastEnders”, „Planety”, „Dobry omen”, dalsza transformacja i modernizacja globalnej działalności dystrybucyjnej BBC Studios, nawiązanie wieloletnich umów partnerskich z najważniejszymi klientami oraz stworzenie BritBox International JV z ITV, a także partnerstwo kapitałowe z czołowymi wytwórniami niezależnymi w Wielkiej Brytanii, opartymi na lokalnych talentach i pomysłach.

BBC Studios realizuje także plany zmierzające do uzyskania nowych źródeł przychodów cyfrowych w perspektywie średnio- i długoterminowej poza Wielką Brytanią poprzez wprowadzenie dodatkowych, ukierunkowanych usług cyfrowych opartych na treściach brytyjskich.

Bieżące cyfrowe plany biznesowe obejmują dalszą ekspansję BritBox International JV na 25 rynkach, zgodnie z zapowiedziami z ubiegłego roku, z których cztery już działają lub wkrótce rozpoczną działalność poza Wielką Brytanią, oraz nowy kanał SVOD BBC Select, poświęcony kulturze, polityce i ideom, który został udostępniony w ubiegłym miesiącu w USA i Kanadzie.

Komentarze

Powiązane

28.02.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Dom Dobry. Wystartowały zdjęcia do nowego filmu Wojciecha Smarzowskiego
Ruszyły zdjęcia do najnowszego filmu Wojciecha Smarzowskiego „DOM DOBRY”. W rolach głównych grają, m.in.: Tomasz Schuchardt, Agata Turkot, Agata Kulesza, Arkadiusz Jakubik.
27.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
IV seria Niezwykłych Stanów Prokopa od marca na antenie TVN
W marcu br. na antenie TVN zadebiutuje nowy sezon formatu „Niezwykłych Stanów Prokopa”. Dziennikarz wyruszy w kolejną podróż za Ocean.
26.02.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Prawie 550 tys. zł za spot podczas meczu Polska - Francja. Biuro Reklamy TVP ogłosiło ofertę na UEFA EURO 2024
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
26.02.24, 10:52
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Ponad 80 stacji radiowych w ofercie platformy IPTV AVIOS
Wzrasta liczba stacji radiowych dostępnych na platformie IPTV AVIOS. Pod koniec stycznia br. było ich 30, obecnie jest już przeszło 80. Wszystkie stacje dostępne są bezpłatnie dla abonentów usługi.
26.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Columbo hitem kanału Antena HD. Duży wzrost w grupie 16-59
Kanał Antena HD znajdujący się Naziemnej Telewizji Cyfrowej, zanotował w styczniu br. rekordowy udział w grupie 16-59.
25.02.24, 20:00
| telewizja / VOD » seriale
I sezon serialu Odwilż w Playerze i na antenie TVN na początku marca
Serial HBO Max „Odwilż” 1 marca br. zadebiutuje na platformie Player. 4 marca premierowy odcinek serialu zostanie wyemitowany także na antenie TVN. Produkcja śledzi losy policjantki, która nie jest w stanie pogodzić się z okolicznościami śmierci męża i obsesyjnie angażuje się w pracę.
25.02.24, 19:24
| telewizja / VOD » informacje
Bez retuszu. Marek Czyż powraca na antenę TVP Info z programem na żywo
W niedzielę, 3 marca br. o godz. 20:40 na antenie TVP INFO pojawi się program „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie.
Format będzie emitowany na żywo i ma wykorzystywać siłę mediów społecznościowych. Oprócz zaproszonych gości, na widowni zasiądzie 80 osób.
25.02.24, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Sympatyk w połowie kwietnia w HBO Max
Siedmioodcinkowy serial HBO Original "Sympatyk" będzie miał swoją premierę 15 kwietnia br. w HBO i HBO Max.
23.02.24, 15:09
| telewizja / VOD » informacje
Specjalne propozycje programowe kanału TVP Kobieta w drugą rocznicę wybuchu wojny na Ukrainie
W drugą rocznicę wybuchu wojny na Ukrainie, TVP Kobieta w cyklu „Matki wojny” oraz w specjalnych odcinkach programu „Kobiety w drodze”, przypomni sylwetki ukraińskich kobiet zaangażowanych w działania wspierające rodaków. Na antenie pojawią się także wywiady z Tetianą Kovalchuk i Mery Akopian.
23.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Jakubiak rozgryzie Maltę w nowej serii programów w Canal+ Kuchnia
Tomasz Jakubiak w nowej serii programu „Jakubiak rozgryza” tym razem odwiedzi Maltę. Emisja ruszy pod koniec lutego br. w CANAL+ Kuchnia.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.