10.08.21, 10:01

Toya i CDA z pierwszymi umowami na udostępnianie programów TVP objętych zasadą must carry must offer

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Telewizja Polska S.A. podpisała pierwsze umowy dotyczące udostępniania programów objętych zasadą must carry must offer w multimedialnych platformach internetowych. Dzięki temu operator kablowy TOYA oraz CDA SA, właściciel serwisu CDA Premium oferują swoim użytkownikom programy telewizyjne TVP1 HD, TVP2 HD oraz TVP3.

Od 9 sierpnia br. TOYA i CDA SA udostępniają programy Telewizji Polskiej, wykorzystując system dystrybucji treści opracowany przez nadawcę (CDN - Content Delivery Network). Jest to rozwiązanie gwarantujące jakość i bezpieczeństwo sygnału oraz respektowanie ograniczeń terytorialnych i praw licencyjnych do posiadanych treści. System jak podkreśla TVP, zapewnia także równy dostęp do sygnału wszystkim zainteresowanym podmiotom, a przede wszystkim ich użytkownikom, nie uzależniając jakości czy priorytetu w dostępie od uiszczenia opłaty. Programy TVP1 HD i TVP2 HD udostępniane są w najwyższej dostępnej technicznie rozdzielczości, a TVP3 w standardowej jakości obrazu (SD). Telewizja Polska nie pobiera od operatorów opłat z tytułu licencji, zapewnienia dostępu do sygnału, ani za transfer danych.

System dystrybucji treści Telewizji Polskiej to nowoczesne, bezpieczne i bardzo wydajne rozwiązanie technologiczne. Warto zaznaczyć, że w czasie UEFA EURO 2020, podczas meczu Polska – Szwecja, 910 tys. unikalnych użytkowników wygenerowało ruch na poziomie 1,9 Tbps. Tym samym Telewizja Polska ustanowiła kolejny rekord transmisji podczas jednego wydarzenia w polskim internecie. CDN działał przy tym bez zarzutu, a nie osiągnęliśmy jeszcze jego maksymalnej wydajności” – mówi Marcin Klepacki, Dyrektor Biura Dystrybucji TVP S.A.

Jak przypomina telewizja Polska, zgodnie z obowiązującym prawem, operatorzy udostępniający programy na mocy art. 43 Ustawy o radiofonii i telewizji muszą wcześniej zawrzeć umowę z nadawcą, na co zwracał uwagę Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nadawca publiczny podkreśla, że podmioty niewypełniające tego obowiązku, a powołujące się na zasadę must carry, łamią prawo. „TVP jest gotowa udostępnić sygnał programów TVP1 HD, TVP2 HD oraz TVP3 wszystkim polskim operatorom i przedstawiła projekty odpowiednich umów tym operatorom, którzy zwrócili się do nadawcy o zgodę na udostępnianie programów za pośrednictwem multimedialnych platform internetowych” – czytamy w informacji przesłanej do portalmedialny.pl.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.