30.08.21, 10:00
SAR chce przesunięcie przez Polsat Media wdrożenia nowej metody pomiarowej
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przekazało do Polsat Media Biuro Reklamy stanowisko agencji mediowych zrzeszonych w SAR w sprawie wprowadzenia do rozliczeń nowej metody pomiaru oglądalności reklam.
Agencje zwracają uwagę, że tryb i termin wprowadzenia „Zasad Prowadzenia Sprzedaży w Programach Telewizyjnych Polsat Media” w praktyce nowej waluty do rozliczenia kampanii w mediach Polsatu jest niezgodny z przyjętymi standardami. Jak podkreśla Stowarzyszenie w przekazanym oświadczeniu, wprowadzenie zmiany we wrześniu, z zaledwie kilkutygodniowym wyprzedzeniem, wymusza korekty w zaplanowanych już kampaniach reklamowych i utrudnia budżetowanie kolejnych. „Brak kompleksowych i szczegółowych analiz (zarówno bieżących jak i historycznych) uniemożliwia rzetelne oszacowanie, jakie poziomy GRP mogą być realnie osiągnięte we wrześniu 2021 r. przy zastosowaniu nowej metody pomiaru” – podkreśla SAR.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wnosi o przełożenie przez Polsat Media wdrożenia nowej metody pomiarowej aż do momentu wprowadzenia zewnętrznego, profesjonalnego audytu tej metody.
Stowarzyszenie sugeruje skoordynowanie wdrożenia takiej zmiany wraz z innymi stacjami TV, zachowując jednocześnie ramy pełnej transparentności, aby wykluczyć zarzuty działań antykonkurencyjnych, w szczególności tworzenia narzędzia, którego założenia i parametry naruszają uzasadnione interesy reklamodawców.
Stanowisko agencji został przekazane uczestnikom koalicji „Marketerzy dla Lepszych badań”.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze