20.01.22, 07:00

Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski twarzami kampanii TVP o zmianach w standardzie nadawania

KV kampanii, fot.: materiały prasowe

Pod hasłem „Telewizja Polska przypomina, nowy standard się zaczyna” ruszyła ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna TVP dla widzów Naziemnej Telewizji Cyfrowej, których już od marca br. czeka zmiana standardu nadawania. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

Kampania ma przygotować widzów do odbioru NTC w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC. Dzięki  kampanii TVP widzowie mają się dowiedzieć jak sprawdzić parametry użytkowanego telewizora.

Telewizja Polska, ze względu na dużą liczbę modeli telewizorów, przygotowała kilka narzędzi pomocnych widzom. Pierwszym z nich jest uruchomiony w grudniu na multipleksie trzecim (MUX-3) specjalny kanał „Sprawdzam TV”, który pozwala zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do odbioru sygnału w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Sprzęt spełniający wymagania nowego standardu posiadają tylko ci widzowie, którzy po wyszukaniu kanału widzą obraz i słyszą dźwięk. Kolejnym sposobem jest wyszukanie w NTC kanałów TVP Dokument HEVC i TVP Rozrywka HEVC, nadawanych naziemnie tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Jeżeli telewizor odbiera te kanały, użytkownik ma pewność, że nie musi wymieniać odbiornika ani kupować tunera DVB-T2/HEVC. Szybkiej weryfikacji posiadanego urządzenia można dokonać też za pomocą wyszukiwarki telewizorów na stronie internetowej telewizjanaziemna.pl. Tam można wpisać model posiadanego odbiornika, by otrzymać informację dotyczącą jego parametrów.

Zmiany w NTC również w serialu Klan

Telewizja Polska chce wesprzeć widzów w przygotowaniach do nadchodzącej zmiany. W ramach kampanii informacyjnej wymienione narzędzia będą omawiane w programach publicystycznych i popularnych serialach. W styczniu, lutym i marcu, raz w miesiącu w piątkowych wydaniach „Alarmu!” TVP1 w felietonach wystąpią gwiazdy Telewizji Polskiej. Krok po kroku opowiedzą, na czym będą polegały zmiany i co trzeba zrobić, by łatwo zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do nowego standardu. Czekające widzów NTC zmiany pojawią się również jako jeden z wątków odcinka serialu „Klan”, który zostanie wyemitowany 31 stycznia.

W wydaniach „Magazynu Expressu Reporterów” i „Sprawy dla reportera” pojawiają się informacje o zmianie standardu nadawania i odesłania do internetowe i kanału Sprawdzam TV. Kampania prowadzona jest także w mediach społecznościowych Telewizji Polskiej na Facebooku Bądźmy Razem TVP oraz TVP Włącz się. W ramach kampanii informacyjno – edukacyjnej zostanie wykorzystany outdoor i reklama w prasie ogólnopolskiej.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.