20.01.22, 07:00
Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski twarzami kampanii TVP o zmianach w standardzie nadawania
Pod hasłem „Telewizja Polska przypomina, nowy standard się zaczyna” ruszyła ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna TVP dla widzów Naziemnej Telewizji Cyfrowej, których już od marca br. czeka zmiana standardu nadawania. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.
Kampania ma przygotować widzów do odbioru NTC w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC. Dzięki kampanii TVP widzowie mają się dowiedzieć jak sprawdzić parametry użytkowanego telewizora.
Telewizja Polska, ze względu na dużą liczbę modeli telewizorów, przygotowała kilka narzędzi pomocnych widzom. Pierwszym z nich jest uruchomiony w grudniu na multipleksie trzecim (MUX-3) specjalny kanał „Sprawdzam TV”, który pozwala zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do odbioru sygnału w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Sprzęt spełniający wymagania nowego standardu posiadają tylko ci widzowie, którzy po wyszukaniu kanału widzą obraz i słyszą dźwięk. Kolejnym sposobem jest wyszukanie w NTC kanałów TVP Dokument HEVC i TVP Rozrywka HEVC, nadawanych naziemnie tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Jeżeli telewizor odbiera te kanały, użytkownik ma pewność, że nie musi wymieniać odbiornika ani kupować tunera DVB-T2/HEVC. Szybkiej weryfikacji posiadanego urządzenia można dokonać też za pomocą wyszukiwarki telewizorów na stronie internetowej telewizjanaziemna.pl. Tam można wpisać model posiadanego odbiornika, by otrzymać informację dotyczącą jego parametrów.
Zmiany w NTC również w serialu Klan
Telewizja Polska chce wesprzeć widzów w przygotowaniach do nadchodzącej zmiany. W ramach kampanii informacyjnej wymienione narzędzia będą omawiane w programach publicystycznych i popularnych serialach. W styczniu, lutym i marcu, raz w miesiącu w piątkowych wydaniach „Alarmu!” TVP1 w felietonach wystąpią gwiazdy Telewizji Polskiej. Krok po kroku opowiedzą, na czym będą polegały zmiany i co trzeba zrobić, by łatwo zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do nowego standardu. Czekające widzów NTC zmiany pojawią się również jako jeden z wątków odcinka serialu „Klan”, który zostanie wyemitowany 31 stycznia.
W wydaniach „Magazynu Expressu Reporterów” i „Sprawy dla reportera” pojawiają się informacje o zmianie standardu nadawania i odesłania do internetowe i kanału Sprawdzam TV. Kampania prowadzona jest także w mediach społecznościowych Telewizji Polskiej na Facebooku Bądźmy Razem TVP oraz TVP Włącz się. W ramach kampanii informacyjno – edukacyjnej zostanie wykorzystany outdoor i reklama w prasie ogólnopolskiej.
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze