22.02.22, 07:00

KIM: nie zwiększa się świadomość nadchodzącej zmiany standardu DVBT2/HEVC

Mniej niż połowa Polaków nie jest przygotowana do zmiany standardu DVBT2/HEVC, fot.: materiały prasowe KIM

56 proc. gospodarstw domowych korzystających z Naziemnej Telewizji Cyfrowej posiada odpowiedni sprzęt do odbioru sygnału w standardzie DVBT2/HEVC – wynika z pomiarów przeprowadzonych przez Krajowy Instytut Mediów na przełomie miesięcy listopad-grudzień 2021 r. To oznacza wzrost o 6 p.p. względem danych z października ubiegłego roku. Jednocześnie realizowane przez KIM badania wskazują, że nie zwiększa się świadomość nadchodzącej zmiany standardu, na co odpowiedzią ma być nowa kampania informacyjna.

KIM od jesieni 2021 roku prowadzi badanie świadomości wokół wdrożenia nowego standardu nadawania NTC śledząc, w jakim stopniu społeczeństwo jest na nie przygotowane. Z naszych danych wynika, że istotnie zwiększyła się gotowość do zmiany standardu wśród gospodarstw domowych odbierających wyłącznie telewizję naziemną, niemniej nadal 1,81 mln z nich jest zagrożonych utratą sygnału telewizyjnego. Badania pokazują też, że choć pod względem posiadanego sprzętu obsługującego DVBT2/HEVC sytuacja wygląda coraz lepiej, nie idzie to w parze ze świadomością zbliżającej się zmiany. To świadczy o konieczności kontynuowania działań informacyjnych kierowanych do widzów i szerzenia wiedzy na temat wdrożenia nowego standardu, szczególnie że pierwsze przyłączenia sygnału nastąpią już w marcu 2022 roku” – mówi Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.

Nowy standard nadawania NTC będzie wprowadzany na terenie całego kraju sukcesywnie, od 28 marca do 27 czerwca 2022 r. W pierwszej kolejności zmiany obejmą województwa dolnośląskie i lubuskie.

Najnowsze dane opublikowane przez Krajowy Instytut Mediów, dotyczące gotowości gospodarstw domowych na zmianę standardu naziemnej telewizji cyfrowej ukazują, że działania realizowane przez KPRM, KIM, ZIPSEE i MOC TV przynoszą oczekiwane rezultaty. Reprezentacje tych organizacji regularnie wymieniają się kluczowymi danymi, podejmują wspólne działania i planują zintegrowane kampanie informacyjne. MOC TV jest inicjatorem tego badania, a eksperci ze strony nadawców telewizyjnych są włączeni w merytoryczne prace od kwietnia ubiegłego roku. W rezultacie do KPRM przekazano pakiety istotnych wskazówek i danych, co chociażby przyczyniło się do stworzenia nowych, rewelacyjnych spotów telewizyjnych, w prosty i skuteczny sposób ukazujących najważniejsze zagadnienia dla widzów. Działania koordynowane są całościowo, dotyczą nie tylko komunikacji zmiany standardu, ale też problematyki dystrybucji urządzeń przez sieci handlowe oraz sposobów zabezpieczenia praw konsumentów. To jest bardzo satysfakcjonujące, że w ciągu niecałego półrocza udało się stworzyć grupę roboczą składającą się z ekspertów różnych organizacji i urzędów, która działa niezwykle szybko i skutecznie” – mówi Przemysław Broniszewski, Członek Zarządu MOC TV.

KIM we współpracy z MOC TV (Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów) oraz KPRM prowadzi działania mające na celu zwiększenie świadomości zmiany standardu nadawania telewizji naziemnej i sposobów przygotowania się na nią. Aktualnie finalizowane są prace nad nową odsłoną kampanii informacyjnej.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.