04.05.22, 12:53
Jak stworzyć skuteczny newsletter SMS zgodnie z regułą 4C?
Wszyscy wiemy, że reguły są po to, żeby je łamać. Ale te marketingowe znacznie ułatwiają pracę i tworzenie efektywnych komunikatów do odbiorców. Jest to szczególnie przydatne w marketingu SMS - w końcu jedna wiadomość może mieć tylko 160 znaków. Jak więc wykorzystać zasadę 4C do stworzenia urzekającego newslettera SMS?
Czym jest zasada 4C?
Zasada 4C w marketingu wskazuje nam kroki do tworzenia skutecznej, angażującej klientów komunikacji sprzedażowej. Wdrażając ją do swojej kampanii SMS, jeszcze bardziej zwiększasz świadomość istnienia swojej marki, generujesz sprzedaż oraz budujesz relacje z klientami.
Opiera się ona na 4 zasadach pisania treści, w tym na:
- jasności przekazu (clear),
- zwięzłości (consice),
- angażowaniu odbiorców (compelling),
- wiarygodności (credible).
Wśród reguł często wymieniana jest również piąta - zaraźliwość (contagiousness), która powoduje, że newsletter SMS staje się zabójczo skuteczny, niezależnie od tego, jakiej marki dotyczy.
Jasność tworzonych treści
Powiemy wprost - nie każ swoim odbiorcom myśleć o tym, co miałeś na myśli. Niech Twój przekaz będzie najprostszy, jak się da. Używaj popularnego języka, nie korzystaj ze skrótów, których Twoi odbiorcy mogą nie rozumieć. Jednocześnie unikaj upiększaczy językowych, pisz konkretnie i na temat.
Zwięzłość
W 160 znakach jest to wręcz konieczne. Nie rozpisuj się za bardzo, przekazuj swoim odbiorcom tylko najważniejsze informacje. SMS ma ich zachęcić do dalszego obcowania z marką. Jeśli jednak masz więcej do przekazania, możesz użyć linków w wiadomościach. Ich użycie możliwe jest np. w aplikacji od SMS Center.
Angażowanie odbiorców
Zanim zaczniesz pisać wiadomość, określ jej cel. I kurczowo się go trzymaj. Każde słowo w SMS-ie powinno pomagać Ci go osiągnąć. Jednocześnie kieruj uwagę czytelników na określone wyrazy w treści, np. te związane z wysokością promocji czy jej unikatowością, aby jeszcze bardziej przekonać odbiorców do skorzystania z oferty.
Krótko mówiąc, musisz urzec swoich odbiorców.
Wiarygodność
Zrób wszystko, aby Twoja wiadomość nie wyglądała jak spam. Przeczytaj ją, zanim wyślesz. Prześledź, czy nie ma w niej błędów językowych lub interpunkcyjnych. Jednocześnie zadbaj, aby zamiast numeru wyświetlała się nazwa Twojej firmy - to jeszcze bardziej zwiększy Twoją wiarygodność.
Zaraźliwość
Twórz treści, którymi użytkownicy chcą się dzielić. Oferując atrakcyjne promocje lub treści tylko dla osób zapisanych do newslettera, zwiększasz swoje zasięgi. Ludzie chętnie opowiedzą innym o tym, co od Ciebie dostają, a Ty za darmo zwiększysz bazę swoich subskrybentów.
Co jeszcze warto wiedzieć o newsletterze SMS?
Do tworzenia skutecznego newslettera SMS potrzebujesz tylko jednej rzeczy - zaangażowanej grupy odbiorców. Bazę subskrybentów zbierzesz:
- w trakcie realizowania zamówienia w sklepie;
- umieszczając formularz rejestracji do newslettera na stronie;
- przy podpisywaniu umowy;
- w trakcie przeprowadzania konkursu.
Jednocześnie pamiętaj, aby na samym początku zawsze informować swoich odbiorców o tym, jak często i co będziesz wysyłał w wiadomościach SMS. I nie nadużywaj zaufania, które od nich otrzymałeś.
Komentarze