24.05.22, 17:19

Grupa TVN podsumowała działania na rzecz walki z pandemią

Logo TVN, fot.: materiały prasowe

W związku ze zniesieniem stanu epidemii w Polsce, Grupa TVN podsumowała działania na rzecz walki z pandemią podjęte na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Przeznaczyła na ten cel łącznie ponad 22 złotych mln zł – wliczając bezpośrednie darowizny oraz wartość czasu reklamowego przekazanego na bezpłatne kampanie społecznie.

Mimo że Ministerstwo Zdrowia ogłosiło zakończenie epidemii w Polsce, cały czas obowiązuje stan podwyższonego zagrożenia epidemicznego. Z tego też powodu COVID-19 nadal stanowi dla mediów informacyjnych istotny temat. Grupa TVN wciąż przekazuje widzom i czytelnikom najnowsze informacje związane z epidemią wirusa SARS-CoV-2 na świecie, a w programach newsowo-publicystycznych przedstawiane są analizy i przewidywania dotyczące kolejnych etapów rozwoju sytuacji.

Naszą rolą jako Grupy TVN jest nie tylko przekazywanie prawdziwych, rzetelnych i wiarygodnych informacji widzom, ale również inicjowanie i angażowanie się w aktywności, które przynoszą wsparcie i realną pomoc w życiu codziennym. W okresie pandemii wspieraliśmy placówki medyczne, pracowników służby zdrowia oraz przedsiębiorców. Widzom zapewnialiśmy również akcje edukacyjne oraz dostęp do kultury i rozrywki. Cieszymy się, że możemy odwdzięczać się społecznościom, w których żyjemy i pracujemy” – mówi Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w TVN.

Fundacja TVN przekazała 1 mln zł 

W trakcie trwania stanu epidemii w Polsce TVN podjął szereg akcji pomocowych związanych z walką z koronawirusem mających na celu wsparcie pracowników służby zdrowia. Fundacja TVN przekazała 1 mln zł firmie Warsaw Genomics, oferującej szpitalom i innym podmiotom świadczącym usługi medyczne bezpłatne testy na obecność koronawirusa. Dzięki tym środkom ich laboratoria wykonały 2500 testów, umożliwiając szybką identyfikację osób zakażonych.

Największy specjalistyczny szpital pediatryczny w Polsce, Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”, otrzymał od Fundacji TVN środki w wysokości 100 tys. zł z przeznaczeniem na zakup wymazówek potrzebnych do badań obecności koronawirusa oraz na środki ochrony osobistej.

Fundacja TVN wraz z serwisem VOD Player zorganizowały czterogodzinny koncert charytatywny, podczas którego wystąpiło ponad 30 polskich artystów. Celem wydarzenia było zebranie funduszy na wsparcie pracowników medycznych w całym kraju. Zebrano prawie 5 mln zł, które przekazano 55 szpitalom i innym placówkom medycznym.

TVN z reklamami dla biznesu za symboliczną zlotówkę

Pandemia COVID-19 i kolejne lockdowny znacząco ograniczyły możliwość funkcjonowania przedsiębiorców. TVN podjął wiele działań pomocowych skierowanych do biznesu, w szczególności z sektora małych i średnich firm, by pomóc im odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Tysiąc firm z całej Polski skorzystało z propozycji zareklamowania swoich usług na kanałach i platformach grupy TVN, która dała im taką możliwość za symboliczną złotówkę. Wartość pomocy dla MŚP wyniosła 6 mln zł. W trakcie drugiej fali pandemii TVN zorganizował pomoc dla właścicieli restauracji i osób najuboższych. Dzięki współpracy z ogólnopolską siecią Banków Żywności zaangażowano 180 restauracji do przygotowania prawie 120 tys. ciepłych posiłków, które trafiły do najbardziej potrzebujących. W ciągu dwóch miesięcy z przełomu roku 2020/2021 udało się zebrać środki na łączną kwotę 2,3 mln zł.

Społeczne kampanie na antenach Grupy TVN

Bezpłatna emisja społecznych kampanii informacyjnych wspomagających walkę z pandemią koronawirusa to kolejny element charytatywnego zaangażowania TVN. Grupa nieodpłatnie emitowała na swoich kanałach Ogólnopolską Kampanię Szczepień Ochronnych, kampanię "Noś maskę” i „Bezpieczna Aplikacja ProteGo”. Ich emisyjny ekwiwalent reklamowy łącznie wyniósł 5,6 mln zł.

Jak podkreśla nadawca, szczególnie ważną rolę w walce z pandemią odegrał pion informacyjny Grupy TVN. Uruchomiony od pierwszych dni pandemii program “Uwaga: Koronawirus” codziennie przekazywał najnowsze informacje na temat wirusa COVID-19, rozwoju epidemii, aktualnych obostrzeń, zaleceń z nich wynikających oraz sposobów na radzenie sobie z odizolowaniem od bliskich. Z kolei kanały TVN24 i TVN zapewniały bieżące informacje o sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przekazywały aktualności dotyczące najnowszych decyzji rządowych czy wymogów dotyczących dystansu społecznego. Dużą część czasu antenowego poświęcono obalaniu fałszywych informacji o COVID-19, praktycznym wskazówkom dotyczącym zapobiegania zakażeniom, poradom ekspertów oraz odpowiedziom na najczęściej zadawane przez widzów pytania.

Były też korki dla maturzystów

Osobowości TVN wzięły udział w kampanii #zostanwdomu. Ich krótkie filmiki emitowane we wszystkich kanałach Grupy TVN zachęcały widzów do pozostania w domu w okresie kwarantanny. Gwiazdy dzieliły się z nimi wskazówkami, jak kreatywnie spędzać czas i pozostawać w kontakcie z innymi pomimo wymogów dystansu społecznego.

Maturzyści mogli skorzystać ze wsparcia jakie przygotował dla nich kanał Metro, emitując programy edukacyjne pt. „Korki.tv”. Uczniowie szkół średnich przygotowujący się do egzaminu maturalnego mogli skorzystać z cyklu 141 zajęć telewizyjnych, które służyły pomocą w trudnym dla nich czasie związanym z zamknięciem szkół na czas epidemii.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.