04.06.22, 09:00

ORLEN zastąpi markę Lukoil na Węgrzech i Słowacji

Logo Orlen, fot.: materiały prasowe

Grupa ORLEN, po finalizacji połączenia z Grupą LOTOS oraz po przejęciu stacji paliw od MOL, planuje rebranding wszystkich 185 stacji na Węgrzech i na Słowacji na markę ORLEN.

Wśród przejmowanych stacji znajdzie się 79 stacji na Węgrzech pod marką Lukoil, prowadzonych obecnie przez prywatnych udziałowców, którzy użytkują tę markę na podstawie licencji. „Rozszerzamy naszą sieć sprzedaży detalicznej i równolegle rozważamy dalszą ekspansję, tak aby zgodnie ze strategią, do 2030 r. w regionie pod polską marką ORLEN działało co najmniej 3,5 tysiąca stacji. Akwizycja stacji na nowych rynkach jest elementem realizowanego przez nas procesu budowy multienergetycznej firmy (…)” - mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.”

Fundamentem fuzji PKN ORLEN z Grupą LOTOS jest umowa z Saudi Aramco. Oznacza ona zacieśnienie relacji PKN ORLEN z największym koncernem paliwowym na świecie. Umowa obejmuje także zabezpieczenie dostaw ropy naftowej na poziomie 20 mln ton rocznie co pokryje 45 proc. zapotrzebowania nowej zintegrowanej Grupy w Polsce, Czechach i na Litwie.

Orlen planuje dalszą ekspansję

Jak podkreśla firma, realizacja środków zaradczych umożliwi również połączonemu koncernowi dalszą ekspansję w obszarze detalicznym. Grupa ORLEN pozyska nowe stacje na rynkach Europy Środkowej, które są kluczowe z punktu widzenia strategii rozwoju sieci detalicznej. Dzięki tej transakcji PKN ORLEN przejmie 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji na Słowacji, co ma przybliżyć koncern do realizacji założeń strategicznych zakładających wzrost udziału stacji zagranicznych w sieci ORLEN. Dziś stacje zagraniczne stanowią 37 proc. całej sieci, a ambicją koncernu jest osiągnięcie tego wskaźnika na poziomie ponad 45 proc. w 2030 r. Po finalizacji transakcji PKN ORLEN uzyska ponad 7 proc. udział na rynku węgierskim i będzie czwartym koncernem na tym rynku pod względem ilości stacji. Również na Słowacji sieć ORLEN wzrośnie do ponad 60 obiektów.

W ramach transakcji na rynku węgierskim wszystkie przejmowane stacje zostaną niezwłocznie poddane rebrandingowi, a dotychczasowe marki Lukoil i MOL zastąpi marka ORLEN. Pozwoli to kierowcom tankować na stacjach ORLEN w sześciu krajach europejskich.

Komentarze

Powiązane

07.03.25, 11:00
| biznes i technologie |
Marek Kozłowski dołącza do XTB jako Brand Director
XTB, międzynarodowy fintech oferujący aplikację inwestycyjną, rozszerza zespół marketingowy. Marek Kozłowski dołączył do firmy na stanowisko Brand Directora, gdzie będzie odpowiedzialny za zarządzanie marką XTB na rynkach globalnych.
16.02.25, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Rusza druga edycja konkursu Uwolnij wyobraźnię TVN Warner Bros. Discovery
TVN Warner Bros. Discovery ogłosił zwycięzców pierwszej edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię” i rozpoczął nabór do kolejnej edycji. Cztery wybrane scenariusze zostały zrealizowane w TVN XR Studio, z pomocą ekspertów grupy mediowej.
07.02.25, 16:45
| biznes i technologie » informacje
Orange Polska i Polski Światłowód Otwarty będą współpracować
Polski Światłowód Otwarty i Orange Polska zawarły umowę, dzięki której Orange może oferować swoje usługi światłowodowe na sieci FTTH należącej do PŚO. Pierwsi klienci już zaczęli korzystać z superszybkiego Orange Światłowodu na infrastrukturze partnera.
04.02.25, 16:30
| biznes i technologie » informacje
Adam Żołnowski w Zarządzie Fiberhost
1 lutego br. funkcję CFO i Wiceprezesa Zarządu w Fiberhost objął Adam Żołnowski. Na stanowisku CEO pozostaje Marta Wojciechowska oraz w roli COO/CTO Krzysztof Jaskólski.
02.02.25, 16:00
| biznes i technologie » informacje
Grupa Muszkieterów zanotowała w 2024 r. prawie 11 mld zł obrotu
W 2024 r. Grupa Muszkieterów osiągnęła łączny obrót w wysokości 10,93 mld zł w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, notując wzrost o 6,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. To wynik znacząco wyższy niż średni wzrost rynków, na których Grupa jest obecna.
11.01.25, 13:18
| biznes i technologie » informacje
Łukasz Chałaczkiewicz obejmuje nową funkcję Szefa Regionu Europy Południowej w LIPTON Teas & Infusions
Łukasz Chałaczkiewicz objął stanowisko Szefa Regionu Europy Południowej w LIPTON Teas & Infusions, odpowiadając za rozwój rynków w takich krajach jak Włochy, Grecja, Hiszpania, Cypr i Portugalia.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
08.01.25, 22:29
| biznes i technologie » informacje
Rekordowy 2024 rok Grupy InPost. Ponad miliard obsłużonych przesyłek
Grupa InPost, działająca w sektorze rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, w 2024 roku po raz pierwszy w historii przekroczyła wolumen miliarda obsłużonych przesyłek – osiągając 1 091 644 003 paczek, co stanowi wzrost o 22 proc. rok do roku. 
03.01.25, 14:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » książki
Polacy coraz chętniej czytają, ale księgarnie znikają i toną w długach
Wyniki najnowszego „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy wskazują, że czytelnictwo w Polsce ma się nieźle. Dobre wieści kończą się, gdy spojrzy się na sytuację księgarń stacjonarnych. Jak wynika z danych KRD, ich zadłużenie na koniec października br. wyniosło 8,795 mln zł.
29.12.24, 08:00
| biznes i technologie » informacje
Już 9 tys. automatów paczkowych DPD Polska
Firma DPD Polska uruchomiła dziewięciotysięczny automat paczkowy w sieci DPD Pickup. Na tym jednak nie koniec. W ramach strategii rozwoju firma planuje w następnym roku zwiększyć tę liczbę o kolejne 3 tysiące.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.