28.10.22, 12:51
Grupa ZPR Media przejmie Muzo.fm. Zmieni się w Eskę Rock
Telewizja Polsat, właściciel spółki Muzo.fm Sp. z o.o., oraz Grupa ZPR Media zawarły porozumienie dotyczące sprzedaży udziałów Muzo.fm. Strony spodziewają się, że transakcja zostanie sfinalizowana w I kwartale 2023 r.
Spośród marek radiowych w portfolio Grupy ZPR Media (Radio ESKA, VOX FM, SuperNova, Eska ROCK i Radio PLUS) format muzyczny najbliższy Muzo.fm ma Eska ROCK. Większość z osób, które przez ostatnie lata tworzyły program Muzo.fm, współtworzyły kiedyś program sieci Eska ROCK.
„Eska ROCK od lat jest liderem wśród rockowych stacji radiowych na najbardziej konkurencyjnym rynku w Warszawie. Dzięki przejęciu mamy ambicje zająć pozycję lidera w Polsce” – mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. Benbenek podkreśla, że marka Eska ROCK to coś więcej niż radio, a celem jest skupienie wokół niej największej społeczności miłośników muzyki rockowej w Polsce. Eska ROCK stanowić ma dla fanów pierwsze źródło informacji i rozrywki, a Grupa ZPR Media zamierza inwestować w promowanie nowych zespołów rockowych.
MUZO.FM nadaje od ośmiu lat
MUZO.FM to ponadregionalna stacja radiowa z siedzibą w Warszawie, nadająca od 2014 r. Rozgłośnia posiada nadajniki na falach ultrakrótkich w dziewięciu miastach Polski, można ją również odbierać na multipleksach lokalnych DAB+. Należy do grupy medialnej Cyfrowego Polsatu. Muzo.fm rozpoczęło nadawanie 20 października 2014 r., po zmianie nazwy i profilu przez dotychczasowe Radio PiN.
Program Muzo.fm ma charakter muzyczno-informacyjno-rozrywkowy. Prezentowana muzyka to głównie rock i ambitny pop. Dyrektorem programowym rozgłośni jest Marcin Bisiorek. W ekipie stacji byli dziennikarze związani wcześniej z Radiem Eska Rock (Grupa ZPR).
W stację zainwestowała Telewizja Polsat w 2007 r. poprzez spółkę Ster. 17 października 2014 r. Telewizja Polsat podpisała przedwstępną umowę zakupu 100% akcji radia Muzo.fm za 4,3 mln zł. „Zakup radia i wieloplatformowy projekt „Muzo” wpisują się w naszą strategię bycia liderem rozrywki w Polsce, realizowaną poprzez tworzenie i dostarczanie najatrakcyjniejszych treści. Teraz także w obszarze muzyki nasi klienci będą mieli dostęp do swoich ulubionych utworów zarówno w domu, jak i poza nim, na dowolnie wybranym urządzeniu” – mówi w 2014 r. Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu.
Celem właściciela było osiągnięcie udziału w rynku słuchalności na poziomie 1 proc. w ciągu roku od startu nowej stacji. Tego zamiaru nawet po ośmiu latach nie udało się uzyskać. Sukcesu nie odniosła również stacja telewizyjna Muzo.tv, która działała do maja 2017 r. (został zastąpiony przez Polsat Music HD).
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze