27.01.23, 10:05

Reklamy na Facebooku — czy to się opłaca? Sprawdzamy!

Fot.: materiały prasowe

Meta Platforms to amerykański konglomerat technologiczny, którego własnością jest znany na całym świecie serwis społecznościowy Facebook. Zakłada się, że w Polsce korzysta z niego ponad 24 mln użytkowników, co wskazuje na ponad 64% całej populacji. I właśnie dlatego Facebook stał się popularnym miejscem do promowania sklepów internetowych. Czy jednak faktycznie warto? Co przemawia za skorzystaniem z FB Ads? Sprawdzamy poniżej!

Facebook Ads: co to jest?

Chcesz wypromować swój biznes, ale obawiasz się, że Twoja reklama nie trafi do odpowiedniej grupy odbiorców? Zależy Ci na tym, by przeznaczony na marketing budżet został właściwie spożytkowany i przyniósł oczekiwane efekty? Promocja w radiu czy w gazecie Ci nie pomoże — zdecydowanie bardziej wartościowym wyborem będą reklamy na Facebooku.

Facebook Ads to płatne treści sponsorowane, które wyświetlane są w serwisie społecznościowym Facebook. Eksponowane są one użytkownikom jako reklamy lub informacje o interakcjach ich znajomych w formie polubień czy komentarzy postów danej marki/produktu. Największą zaletą reklam na Facebooku jest możliwość ich dopasowania do zainteresowań danej grupy docelowej. I co istotne — masz możliwość określenia swojego budżetu z góry, dzięki czemu zyskujesz pewność, że nie wydasz na reklamę więcej, niż zakładałeś.

Czy warto postawić na reklamy na Facebooku?

Wiesz, do jakich osób chcesz szczególnie skierować swoją ofertę? Nie chcesz tracić pieniędzy na marketing, który niekoniecznie będzie skuteczny? Lubisz mieć pewność, że wszystko odpowiednio zaplanowałeś? W takim razie reklamy na Facebooku będą tym, co Ci się zdecydowanie opłaci! Dlaczego?

FB Ads https://sempai.pl/oferta/facebook-ads/ pozwalają na wybór określonego celu reklamy, np. sprzedaży w witrynie, spopularyzowanie marki czy zachęcenie do pobrania aplikacji. Dzięki temu masz szansę na osiągnięcie założonych efektów — zwiększenia dochodów, zyskania nowych użytkowników swojej aplikacji lub zwiększenie rozpoznawalności firmy.
Reklama na FB umożliwia również wybór grupy odbiorców. Facebook dysponuje bowiem algorytmem, który jest w stanie określić preferencje, hobby czy nawet plany danego użytkownika (np. osobom zaręczonym proponując usługi fotografa ślubnego, a świeżo upieczonym mamom produkty dla noworodków). W ten sposób reklamą na Facebooku możesz dotrzeć do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoimi usługami/sprzedawanymi produktami. Możesz też określić wiek oraz lokalizację osób, jakim chcesz wyświetlać reklamę.

Warto wiedzieć, że Facebook Ads pozwala na określenie miejsca emisji reklamy. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook, ale do wyboru masz też inne portale należące do Mety, m.in. Instagram lub Messenger. A możesz też postawić na wszystkie na raz! Wiele zależy od Twoich potrzeb marketingowych oraz założonego budżetu.

Ile kosztuje reklama na FB? Korzystając z reklam na Facebooku możesz określić budżet reklamy. Ta opcja zapewnia gwarancję tego, że nie wydasz na nią więcej niż zaplanowałeś. Umożliwia także zareklamowanie się nawet przy niskich zasobach pieniężnych. Jeśli więc chcesz przeznaczyć na nią tylko 100 czy 200 zł — jest to możliwe! I co ważne, możesz określić swój budżet dzienny bądź całkowity na daną reklamę, a także jej okres emisji.

Na FB Ads warto postawić również temu, że umożliwiają one wybór formatu reklamy. Może to być m.in. zdjęcie, film, pokaz slajdów czy karuzela. Dzięki temu masz szansę na dobór najbardziej odpowiedniego do swojej branży.

Facebook Ads po rozpoczęciu emisji pozwalają na monitorowanie jej skuteczności w Menadżerze reklam. Decydując się więc na ten sposób marketingu zyskujesz gotowe rozwiązanie, umożliwiające przeprowadzenie kampanii od początku do końca w jednym narzędziu. Czy to się więc opłaca? Zdecydowanie tak! Postaw na reklamę na Facebooku i przekonaj się sam!

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.