27.01.23, 10:05
Reklamy na Facebooku — czy to się opłaca? Sprawdzamy!
Meta Platforms to amerykański konglomerat technologiczny, którego własnością jest znany na całym świecie serwis społecznościowy Facebook. Zakłada się, że w Polsce korzysta z niego ponad 24 mln użytkowników, co wskazuje na ponad 64% całej populacji. I właśnie dlatego Facebook stał się popularnym miejscem do promowania sklepów internetowych. Czy jednak faktycznie warto? Co przemawia za skorzystaniem z FB Ads? Sprawdzamy poniżej!
Facebook Ads: co to jest?
Chcesz wypromować swój biznes, ale obawiasz się, że Twoja reklama nie trafi do odpowiedniej grupy odbiorców? Zależy Ci na tym, by przeznaczony na marketing budżet został właściwie spożytkowany i przyniósł oczekiwane efekty? Promocja w radiu czy w gazecie Ci nie pomoże — zdecydowanie bardziej wartościowym wyborem będą reklamy na Facebooku.
Facebook Ads to płatne treści sponsorowane, które wyświetlane są w serwisie społecznościowym Facebook. Eksponowane są one użytkownikom jako reklamy lub informacje o interakcjach ich znajomych w formie polubień czy komentarzy postów danej marki/produktu. Największą zaletą reklam na Facebooku jest możliwość ich dopasowania do zainteresowań danej grupy docelowej. I co istotne — masz możliwość określenia swojego budżetu z góry, dzięki czemu zyskujesz pewność, że nie wydasz na reklamę więcej, niż zakładałeś.
Czy warto postawić na reklamy na Facebooku?
Wiesz, do jakich osób chcesz szczególnie skierować swoją ofertę? Nie chcesz tracić pieniędzy na marketing, który niekoniecznie będzie skuteczny? Lubisz mieć pewność, że wszystko odpowiednio zaplanowałeś? W takim razie reklamy na Facebooku będą tym, co Ci się zdecydowanie opłaci! Dlaczego?
FB Ads https://sempai.pl/oferta/facebook-ads/ pozwalają na wybór określonego celu reklamy, np. sprzedaży w witrynie, spopularyzowanie marki czy zachęcenie do pobrania aplikacji. Dzięki temu masz szansę na osiągnięcie założonych efektów — zwiększenia dochodów, zyskania nowych użytkowników swojej aplikacji lub zwiększenie rozpoznawalności firmy.
Reklama na FB umożliwia również wybór grupy odbiorców. Facebook dysponuje bowiem algorytmem, który jest w stanie określić preferencje, hobby czy nawet plany danego użytkownika (np. osobom zaręczonym proponując usługi fotografa ślubnego, a świeżo upieczonym mamom produkty dla noworodków). W ten sposób reklamą na Facebooku możesz dotrzeć do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoimi usługami/sprzedawanymi produktami. Możesz też określić wiek oraz lokalizację osób, jakim chcesz wyświetlać reklamę.
Warto wiedzieć, że Facebook Ads pozwala na określenie miejsca emisji reklamy. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook, ale do wyboru masz też inne portale należące do Mety, m.in. Instagram lub Messenger. A możesz też postawić na wszystkie na raz! Wiele zależy od Twoich potrzeb marketingowych oraz założonego budżetu.
Ile kosztuje reklama na FB? Korzystając z reklam na Facebooku możesz określić budżet reklamy. Ta opcja zapewnia gwarancję tego, że nie wydasz na nią więcej niż zaplanowałeś. Umożliwia także zareklamowanie się nawet przy niskich zasobach pieniężnych. Jeśli więc chcesz przeznaczyć na nią tylko 100 czy 200 zł — jest to możliwe! I co ważne, możesz określić swój budżet dzienny bądź całkowity na daną reklamę, a także jej okres emisji.
Na FB Ads warto postawić również temu, że umożliwiają one wybór formatu reklamy. Może to być m.in. zdjęcie, film, pokaz slajdów czy karuzela. Dzięki temu masz szansę na dobór najbardziej odpowiedniego do swojej branży.
Facebook Ads po rozpoczęciu emisji pozwalają na monitorowanie jej skuteczności w Menadżerze reklam. Decydując się więc na ten sposób marketingu zyskujesz gotowe rozwiązanie, umożliwiające przeprowadzenie kampanii od początku do końca w jednym narzędziu. Czy to się więc opłaca? Zdecydowanie tak! Postaw na reklamę na Facebooku i przekonaj się sam!
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze