27.01.23, 10:05

Reklamy na Facebooku — czy to się opłaca? Sprawdzamy!

Fot.: materiały prasowe

Meta Platforms to amerykański konglomerat technologiczny, którego własnością jest znany na całym świecie serwis społecznościowy Facebook. Zakłada się, że w Polsce korzysta z niego ponad 24 mln użytkowników, co wskazuje na ponad 64% całej populacji. I właśnie dlatego Facebook stał się popularnym miejscem do promowania sklepów internetowych. Czy jednak faktycznie warto? Co przemawia za skorzystaniem z FB Ads? Sprawdzamy poniżej!

Facebook Ads: co to jest?

Chcesz wypromować swój biznes, ale obawiasz się, że Twoja reklama nie trafi do odpowiedniej grupy odbiorców? Zależy Ci na tym, by przeznaczony na marketing budżet został właściwie spożytkowany i przyniósł oczekiwane efekty? Promocja w radiu czy w gazecie Ci nie pomoże — zdecydowanie bardziej wartościowym wyborem będą reklamy na Facebooku.

Facebook Ads to płatne treści sponsorowane, które wyświetlane są w serwisie społecznościowym Facebook. Eksponowane są one użytkownikom jako reklamy lub informacje o interakcjach ich znajomych w formie polubień czy komentarzy postów danej marki/produktu. Największą zaletą reklam na Facebooku jest możliwość ich dopasowania do zainteresowań danej grupy docelowej. I co istotne — masz możliwość określenia swojego budżetu z góry, dzięki czemu zyskujesz pewność, że nie wydasz na reklamę więcej, niż zakładałeś.

Czy warto postawić na reklamy na Facebooku?

Wiesz, do jakich osób chcesz szczególnie skierować swoją ofertę? Nie chcesz tracić pieniędzy na marketing, który niekoniecznie będzie skuteczny? Lubisz mieć pewność, że wszystko odpowiednio zaplanowałeś? W takim razie reklamy na Facebooku będą tym, co Ci się zdecydowanie opłaci! Dlaczego?

FB Ads https://sempai.pl/oferta/facebook-ads/ pozwalają na wybór określonego celu reklamy, np. sprzedaży w witrynie, spopularyzowanie marki czy zachęcenie do pobrania aplikacji. Dzięki temu masz szansę na osiągnięcie założonych efektów — zwiększenia dochodów, zyskania nowych użytkowników swojej aplikacji lub zwiększenie rozpoznawalności firmy.
Reklama na FB umożliwia również wybór grupy odbiorców. Facebook dysponuje bowiem algorytmem, który jest w stanie określić preferencje, hobby czy nawet plany danego użytkownika (np. osobom zaręczonym proponując usługi fotografa ślubnego, a świeżo upieczonym mamom produkty dla noworodków). W ten sposób reklamą na Facebooku możesz dotrzeć do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoimi usługami/sprzedawanymi produktami. Możesz też określić wiek oraz lokalizację osób, jakim chcesz wyświetlać reklamę.

Warto wiedzieć, że Facebook Ads pozwala na określenie miejsca emisji reklamy. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook, ale do wyboru masz też inne portale należące do Mety, m.in. Instagram lub Messenger. A możesz też postawić na wszystkie na raz! Wiele zależy od Twoich potrzeb marketingowych oraz założonego budżetu.

Ile kosztuje reklama na FB? Korzystając z reklam na Facebooku możesz określić budżet reklamy. Ta opcja zapewnia gwarancję tego, że nie wydasz na nią więcej niż zaplanowałeś. Umożliwia także zareklamowanie się nawet przy niskich zasobach pieniężnych. Jeśli więc chcesz przeznaczyć na nią tylko 100 czy 200 zł — jest to możliwe! I co ważne, możesz określić swój budżet dzienny bądź całkowity na daną reklamę, a także jej okres emisji.

Na FB Ads warto postawić również temu, że umożliwiają one wybór formatu reklamy. Może to być m.in. zdjęcie, film, pokaz slajdów czy karuzela. Dzięki temu masz szansę na dobór najbardziej odpowiedniego do swojej branży.

Facebook Ads po rozpoczęciu emisji pozwalają na monitorowanie jej skuteczności w Menadżerze reklam. Decydując się więc na ten sposób marketingu zyskujesz gotowe rozwiązanie, umożliwiające przeprowadzenie kampanii od początku do końca w jednym narzędziu. Czy to się więc opłaca? Zdecydowanie tak! Postaw na reklamę na Facebooku i przekonaj się sam!

Komentarze

Powiązane

20.05.24, 20:17
| internet » informacje
Grupa PTWP w I kwartale 2024 r. wypracowała 21,5 mln zł netto przychodów
Grupa PTWP w I kw. 2024 r. wypracowała 21,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza 9 proc. wzrost rdr. Równocześnie w raportowanym okresie Grupa odnotowała wzrost kosztów działalności operacyjnej, przeznaczonych na inwestycje oraz jednorazowe koszty związane z procesem przeniesienia notowań na główny parkiet GPW.
20.05.24, 07:45
| radio » informacje | internet » informacje
Specjalny serwis Polskiego Radia z okazji Roku Melchiora Wańkowicza
Z okazji Roku Melchiora Wańkowicza i 80. rocznicy bitwy o Monte Cassino Polskie Radio przygotowało serwis specjalny montecassino.polskieradio.pl poświęcony jednemu z najwybitniejszych polskich reportażystów, korespondentowi wojennemu 2 Korpusu Polskiego – Melchiorowi Wańkowiczowi. 
12.05.24, 18:00
| internet » informacje
Zielony Onet poinformuje internautów na temat polityki klimatycznej w Polsce i na świecie
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań naukowych.
10.05.24, 22:22
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Wszystko, co trzeba, kiedy potrzeba. Platformy OLX promue kategorię Wypożyczalnia
"Wszystko, co trzeba, kiedy potrzeba" - tak brzmi hasło najnowszej kampanii marki OLX. Projekt dotyczy reklamy kategorii w serwisie - Wypożyczalnia. Za koncepcję kreatywną i egzekucję kampanii odpowiada VML.
10.05.24, 15:30
| internet » ludzie | reklama & PR » ludzie
Łukasz Wyrzykowski dołącza do rankomat.pl. Pokieruje pracami Departamentu Marketingu
Na początku maja br. do zespołu zarządzającego porównywarki ubezpieczeń i produktów finansowych rankomat.pl dołączył Łukasz Wyrzykowski i objął stanowisko Chief Marketing Officer. Wtej roli będzie kierował pracami Departamentu Marketingu.
07.05.24, 14:45
| internet » informacje
Polska inspiruje Polskę. Mobilne studio Onetu odwiedzi 15 miast
Redakcja Onetu wyrusza ze studiem mobilnym i jedzie do najbardziej inspirujących miejsc w Polsce. Celem akcji jest pokazanie lokalnej pozytywnej Polski, w której dzięki zaangażowaniu lokalnej społeczności dzieją się ciekawe i inspirujące rzeczy. W ramach trzytygodniowej akcji, która ruszyła 6 maja i potrwa do 24 maja br., Onet odwiedzi w sumie 15 miejscowości na trzech trasach o łącznej długości 3,5 tys. kilometrów.
06.05.24, 08:30
| prasa » informacje | internet » informacje
KNF zatwierdziła prospekt PTWP. Grupa wejściem chce przejść na główny rynek GPW
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt notowanej na NewConnect spółki PTWP, który został sporządzony w związku z zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu akcji serii A i B na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
06.05.24, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Grupa PMPG Polskie Media: 47,2 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2023 r. Firma chce rozwijać Orle Pióro i AWR Wprost
Holding mediowy PMPG Polskie Media opublikował wyniki za 2023 rok. Grupa wygenerowała 47,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, a EBITDA oraz zysk netto osiągnęły wartość kolejno 2,6 i 2,4 mln zł.
24.04.24, 07:30
| internet » informacje
Interia wprowadza rolki wideo na mobilnej stronie głównej
Interia wprowadziła rolki wideo znane z mediów społecznościowych. Dzięki współpracy z Grupą Polsat Plus poza materiałami z własnych serwisów (m.in. Wydarzenia, Biznes, Sport, Geekweek i Pomponik.pl) zaprezentuje w nich fragmenty najlepszych programów stacji Wydarzenia 24.
20.04.24, 16:32
| internet » informacje
Jak tak, to Allegro. Platforma z nową odsłoną komunikacyjną
Allegro wprowadza nową strategię komunikacyjną. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” mają skupiać się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.