31.08.23, 08:00
Lublin: duży wzrost Jedynki, duży spadek Radia Zet
Absolutnym liderem lubelskiego rynku radiowego pozostaje RMF FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. (Lublin).
Radio RMF FM w ostatniej fali zanotowało 19,8 proc. udziału w rynku radiowym (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku słuchalność stacji wzrosła o 1,2 p.p. Na drugie miejsce awansowała lubelska Eska (wzrost o 1,5 p.p.), a na trzecie Radio VOX FM (wzrost o 0,6 p.p.).
Kolejne miejsca w dziesiątce najchętniej słuchanych rozgłośni radiowych w Lublinie zajmują: Radio Zet (strata 2,6 p.p.), Radio Złote Przeboje (strata 0,4 p.p.), Jedynka (wzrost o 2,3 p.p.), TOK FM (strata 0,5 p.p.), RMF Classic (strata 0,4 p.p.), Polskie Radio Lublin (strata 0,1 p.p.), Akademickie Radio Centum (strata 0,3 p.p.).
Spory wzrost w ostatniej fali zanotowały także takie stacje jak Radio Freee (Lublin) - o 0,9 p.p. Polskie Radio 24 – o 1 p.p. , a także Radio Maryja - o 1 p.p. Z kolei Radio Plus Lublin i Trójka zanotowały spory spadek słuchalności. Pierwsza rozgłośnia o 2 p.p., a druga o 1,3 p.p.
Udział stacji radiowych w rynku
sierpień 2021 : styczeń 2022 | luty 2022 : lipiec 2022 | sierpień 2022 : styczeń 2023 | luty 2023 : lipiec 2023 | |
RMF FM | 18,7% | 18,6% | 18,0% | 19,8% |
Radio ESKA (Lublin) | 9,0% | 8,6% | 10,1% | 10,1% |
Radio VOX FM | 7,0% | 8,5% | 5,9% | 9,1% |
Radio ZET | 11,0% | 11,3% | 10,7% | 8,7% |
Radio Złote Przeboje Puls 95,6 FM (Lublin) | 8,1% | 8,1% | 7,6% | 7,7% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 4,0% | 3,9% | 4,1% | 6,2% |
Radio TOK FM | 8,2% | 6,4% | 7,8% | 5,9% |
RMF Classic | 7,1% | 5,7% | 6,9% | 5,3% |
Polskie Radio Lublin | 5,5% | 4,9% | 3,9% | 4,8% |
Akademickie Radio Centrum (Lublin) | 3,3% | 4,5% | 6,1% | 4,2% |
Radio Freee (Lublin) | 4,3% | 3,3% | 4,9% | 4,2% |
Polskie Radio 24 | 0,8% | 2,0% | 2,9% | 3,0% |
Radio Plus Lublin | 2,9% | 4,5% | 2,5% | 2,5% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 3,1% | 3,5% | 3,2% | 2,2% |
Radio Maryja | 2,2% | 1,1% | 1,8% | 2,1% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,9% | 1,4% | 0,3% | 1,5% |
N= | 948 | 972 | 889 | 904 |
Fale:
sierpień 2021 : styczeń 2022 (wielkość: 42 081)
luty 2022 : lipiec 2022 (wielkość: 41 870)
sierpień 2022 : styczeń 2023 (wielkość: 41 916)
luty 2023 : lipiec 2023 (wielkość: 41 911)
Grupy celowe:
Lublin:
Wybrane miasta = Lublin
Wielkość (nie ważona): 274 291 (46 038 przypadków, 2,3% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze