09.10.23, 14:59

Jeszcze więcej piłki w TVP. Publiczny nadawca podpisał umowę z PZPN

Piłka nożna w większym wymiarze w TVP, fot.: materiały prasowe

Telewizja Polska zdobyła wyłączne prawa do piłkarskich rozgrywek. Fortuna 1. Ligę, 2. Ligę, Fortuna Puchar Polski i Superpuchar Polski w piłce nożnej mężczyzn, Orlen Ekstraligę i finał Orlen Pucharu Polski w piłce nożnej kobiet, a także mecze reprezentacji Polski kobiet, męskich reprezentacji młodzieżowych i reprezentacji w futsalu będą mogli zobaczyć w najbliższych latach widzowie TVP. Publiczny nadawca nabył wyłączne prawa telewizyjne do 2027 r.

W sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027 widzowie Telewizji Polskiej zobaczą co najmniej 99 meczów Fortuna Pucharu Polski na szczeblu centralnym (w tym wszystkie mecze od fazy 1/8 rozgrywek), a także blisko 1500 wybranych meczów Fortuna 1. Ligi i 2. Ligi oraz Superpuchar Polski. TVP zwiększy ponadto, w ramach obecnej umowy na sezon 2023/2024, liczbę transmitowanych meczów 2. Ligi.

Współpraca pomiędzy TVP i Polskim Związkiem Piłki Nożnej zakłada także transmisje wybranych meczów Orlen Ekstraligi Kobiet oraz finału Orlen Pucharu Polski kobiet, a także zmagań młodzieżowych reprezentacji mężczyzn (od U-15 do U-21), reprezentacji kobiet (U-19 i seniorki) i reprezentacji w futsalu.

Piłka nożna jest ukochanym sportem Polaków. Utożsamiamy się z naszymi drużynami i niezależnie od tego, w jakiej grają lidze, są dla nas najlepsze na świecie. Ambicją telewizji publicznej jest dać w kanale bezpłatnym dostęp do jak największej liczby polskich rozgrywek. Cała Polska będzie mogła zobaczyć swoje drużyny tylko w Telewizji Polskiej. TVP jest razem z kibicami każdej polskiej drużyny. Od wielkiej metropolii po najmniejszą miejscowość. Dzięki tej umowie możemy być bliżej siebie” – mówi Mateusz Matyszkowicz, Prezes Zarządu Telewizji Polskiej.

Telewizja Polska nabyła wyłączne prawa do transmisji meczów w telewizji linearnej oraz w internecie, aplikacjach mobilnych, a także Smart TV i telewizji hybrydowej. W ramach współpracy TVP otrzyma tytuł „Główny Partner Telewizyjny” dla wszystkich ujętych w umowie rozgrywek, a logotypy publicznego nadawcy będą eksponowane, m.in.: w materiałach reklamowych, na stronach internetowych, obiektach sportowych i biletach.

Misją Polskiego Związku Piłki Nożnej jest popularyzacja futbolu w naszym kraju. Dzięki umowie z Telewizją Polską rozgrywki zarówno męskie, kobiece, jak i młodzieżowe trafią do szerokiego grona odbiorców. Cieszymy się bardzo, że współpraca z tak wielkim podmiotem, jakim jest Telewizja Polska, będzie trwała przez trzy sezony. Publiczny nadawca, docierający niemal do każdego domu w naszym kraju, jest gwarantem tego, że rywalizacja na polskich boiskach będzie coraz chętniej oglądana. Mamy również nadzieję, że to przełoży się na frekwencję na piłkarskich stadionach na różnych szczeblach” – powiedział Cezary Kulesza, Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

W okresie obowiązywania umowy Telewizja Polska wyemituje ponad 1700 meczów. Od sezonu 2024/2025 na antenie TVP Sport emitowane będą także Magazyny Ligowe (Fortuna 1. Ligi i 2. Ligi).

Nowa umowa stwarza także możliwość wyprodukowania i transmisji przez kluby lub PZPN wybranych, niezagospodarowanych transmisyjnie meczów oraz ich udostępnienia (za zgodą TVP), m.in. nadawcom lokalnym.

Co pokaże TVP do 2027 r.?

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.