23.10.23, 13:19

20. urodziny dziennika FAKT. Dziennik niezmiennie liderem polskiej prasy

20. urodziny marki "Fakt", fot.: materiały prasowe

Gazeta „Fakt” ma już 20 lat. Od momentu pierwszego wydania, które ukazało się 22 października 2003 r., „Fakt” znajduje się niezmiennie w czołówce polskiej prasy.

Marka „Fakt” (Ringer Axel Springer) na rynku zadebiutowała 22 października 2003 r. jako drugi – obok „Super Expressu” – tabloid w Polsce. „Bardzo dziękuję redakcji i wszystkim osobom, które przez te lata pracowały na sukces Faktu. Dzięki Waszej ciężkiej pracy, zaangażowaniu i pasji, Fakt od lat jest liderem na rynku prasowym w Polsce. Serdecznie gratuluję i życzę dalszych fantastycznych sukcesów” - mówi Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Już na początku swojej działalności w 2003 r., „Fakt” osiągnął średnią dzienną sprzedaż wynoszącą ponad 535 tys. egzemplarzy i zdystansował konkurencję. W lutym 2004 r. osiągnął najwyższą sprzedaż w historii - 1 021 986 czytelników sięgnęło po gazetę.

„(…) Przez te 20 lat, FAKT stał się nie tylko gazetą, ale również platformą, która łączy różne media - druk, internet, telefonię komórkową, a także działalność wydawniczą i charytatywną. To wszystko sprawia, że FAKT to więcej niż gazeta - to marka, która jest obecna w życiu Polaków na wielu płaszczyznach” – mówi Marcin Kowalczyk, p.o. redaktor naczelny gazety FAKT.
W ciągu 20 lat ukazało się 6 058 wydań dziennika, a sumaryczny nakład wyniósł prawie 3 miliardy egzemplarzy. Od początku istnienia gazety „Fakt” miał zaledwie trzech redaktorów naczelnych. Do 2014 r. redaktorem naczelnym był Grzegorz Jankowski. W latach 2014-2018 funkcję tę pełnił Robert Feluś, a od stycznia 2019 r. do lipca 2023 r. redaktor naczelną była Katarzyna Kozłowska. Od listopada 2023 r. funkcję redaktora naczelnego obejmie Michał Wodziński.

Fakt nie tylko w Polsce

Od września 2008 r. gazeta ukazywała się także na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, wydawana jako tygodnik w każdy czwartek. Prezentowane w nim były najciekawsze materiały z polskiej wersji oraz specjalne sekcje poradnikowe dla Polaków mieszkających w obydwu tych krajach. Gazety drukowano w Irlandii, a dystrybucja odbywała się w sieciach polskich sklepów oraz lokalnych punktach sprzedaży prasy.

FAKT to nie tylko dziennik, ale również cała gama dodatków. We wtorek w sprzedaży pojawia się „FAKT. Nasze Sprawy”, w środę „FAKT. Żyj Lepiej”, w czwartek „FAKT TV”, w piątek „Dobre Chwile”, w sobotę „FAKT. Krzyżówki 101 panoramicznych”. Z kolei Fakt.pl to portal z codziennymi newsami i informacjami. Serwis stawia na materiały z regionów, rozmowy, relacje reporterskie z najciekawszych miejsc i wydarzeń. Każdego miesiąca Fakt.pl dociera do ponad 9 mln realnych użytkowników.

FAKT to również usługi telefonii komórkowej, z których od 11 czerwca 2015 r. korzysta 30 tys. aktywnych użytkowników. Od 2007 r. wydano ponad 2 tys. książek firmowanych przez markę, w tym bestsellerowe tytuły autorstwa Stephena Kinga czy Harlana Cobena, a także kolekcje dla najmłodszych.

Dzienniki angażuje się również w działalność charytatywną. W 2010 r. powstała Fundacja FAKTu „Serce dla Dzieci”, której głównym celem jest pomoc dzieciom dotkniętym chorobami i niepełnosprawnością. Do tej pory fundacja pomogła ponad 2,3 tys. dzieciom.

23 października na rynku ukazało się specjalne, urodzinowe wydanie dziennika "Fakt". 

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.
31.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 31 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 31 marca?
30.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 marca?