19.12.23, 06:30

Ekstraklasa w dobrej kondycji finansowej dzięki rekordowej umowie z Canal+

Logo Ekstraklasy, fot.: materiały prasowe

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ligowej spółki zatwierdziło sprawozdanie finansowe za rok obrotowy, w ramach którego Ekstraklasa osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 342,1 mln zł. Akcjonariusze udzielili absolutorium z wykonywanych obowiązków wszystkim członkom zarządu i rady nadzorczej.

Akcjonariusze Spółki, czyli 18 klubów oraz PZPN, 12 grudnia br. spotkali się na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, by zamknąć rok obrachunkowy, pokrywający się z sezonem 2022/23. Ważnym elementem spotkania było podsumowanie ligowych finansów. Wynika z niego, m.in. że Grupa Kapitałowa spółki Ekstraklasa SA w sezonie 2022/23 zwiększyła skonsolidowane przychody do 342,1 mln zł, tj. o 10 mln zł wobec sezonu 2021/22. Wpływy Ekstraklasy pochodziły przede wszystkim ze sprzedaży praw do transmisji meczowych oraz umów marketingowych. Na tę kwotę złożyły się przychody Ekstraklasy SA w wysokości 290,4 mln zł oraz 51,7 mln zł wypracowanych przez ligową spółkę produkcyjną - Ekstraklasę Live Park. Udział w przychodach miały też opłaty licencyjne od bukmacherów, a także przychody za produkcje realizowane przez Ekstraklasa Live Park.

Miniony rok finansowy zakończyliśmy kolejnym z rzędu wzrostem przychodów. W efekcie, po pokryciu wszelkich kosztów, w sezonie 2022/23 wypłaciliśmy klubom ponad 240 mln zł, co było kwotą o 10 mln zł wyższą niż przewidywał budżet założony na starcie sezonu. Był to jednak ostatni rok obowiązywania starego kontraktu mediowego. Za obecny sezon do klubów i PZPN w ramach obowiązujących umów trafi co najmniej 270 mln zł. To efekt rekordowej umowy na 1,3 mld zł z Canal+, a także nowych kontraktów marketingowych z PKO Bankiem Polskim, Totalizatorem Sportowym i innymi partnerami. Wzrosty te będą też miały przełożenie na nasze skonsolidowane przychody. Solidne finanse, notujące systematyczny wzrost, są kluczowym elementem, dzięki któremu można planować rozwój ligi na wielu różnych polach, w tym najważniejszym – sportowym” – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu spółki Ekstraklasa SA.

Komentarze

Powiązane

06.11.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Well Be Studio. Ruszył nowy projekt na YouTube
Na YouTube zadebiutował projekt Well Be Studio – pełnowymiarowa platforma koncentrująca się na takich tematach jak zdrowie, fitness i wellness.
06.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » badania rynku
The Gauge: Polska. Streaming odpowiada już za prawie 9 proc. ogólnej oglądalności na ekranach TV
Nielsen opublikował najnowsze zestawienie oglądalności na ekranach telewizorów „The Gauge: Polska”. Streaming odpowiada za 8,8 proc. udział w rynku.
05.11.24, 22:00
| telewizja / VOD » badania rynku
930 tys. widzów programu Zegarmistrz światła w TVP1
W miniony weekend (1-3 listopada br.) liderem anten była TVP1 z udziałem na poziomie 6,3 proc. W TOP10 programów sześć należało do TVP.
05.11.24, 19:00
| telewizja / VOD » seriale
Rolniczki. Nowy serial dokumentalny na antenie Super Polsat
15 listopada br., kanał Super Polsat rozpocznie emisję nowej dokumentalnej serii „Rolniczki” ukazującą świat wsi oczami kobiet.
05.11.24, 16:00
| telewizja / VOD » ludzie
Magdalena Pecka nową prezenterką pogody TVP Info
6 listopada br., w paśmie porannym TVP Info zadebiutuje Magdalena Pecka, prezenterka pogody. Przez sześć ostatnich lat dziennikarka była związana z TVP3 Wrocław.
05.11.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Reklama Dzieciom. Rusza 32 edycja akcji charytatywnej Telewizji Polskiej
Telewizja Polska po raz 32. organizuje akcję charytatywną „Reklama Dzieciom”. W pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia w TVP1 – bezpośrednio po programie informacyjnym „19.30” – zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy, z którego dochód zostanie przeznaczony na pomoc potrzebującym dzieciom.
04.11.24, 16:45
| telewizja / VOD » informacje
Kompleksowe relacje z amerykańskich wyborów na antenach CNN, CNN International, CNN en Español
Relacje z prezydenckich wyborów w USA pojawią się w CNN, CNN International, CNN en Español, CNN Max, CNN Apps i CNN.com. Subskrybenci Max będą mogli śledzić relacje z wyborów w CNN Max w języku angielskim i hiszpańskim.
04.11.24, 14:48
| telewizja / VOD » informacje
Gra o Amerykę 2024. Wybory prezydenckie w USA na antenie TVP Info
Telewizja Polska z okazji prezydenckich wyborów w Stanach Zjednoczonych przygotowała specjalną ramówkę TVP Info pod hasłem „Gra o Amerykę 2024”. Specjalne pasmo rozpocznie się 5 listopada o godz. 22:15 w TVP Info. Prezydencki blok programów zamknie wydanie specjalne „Oka na Amerykę” 6 listopada o godz. 9:30.
04.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Dowbor gospodarzem nowego sezonu You Can Dance - Po prostu tańcz! w TVN
Po dłuższej przerwie na antenę TVN powraca format „You Can Dance - Po prostu tańcz!”, który poprowadzi Maciej Dowbor.
01.11.24, 14:54
| telewizja / VOD » informacje
Czas decyzji. Ameryka wybiera. Wybory prezydenckie w TVN24, TVN24 BiS o Faktach TVN
„Fakty TVN”, TVN24, TVN24 BiS oraz portal tvn24.pl przygotowują specjalne wydania i cykle programów związane z wyborami prezydenckimi w USA. Przez całą noc z 5 na 6 listopada br. oraz następnego dnia, dziennikarze będą na bieżąco relacjonować wydarzenia w Stanach Zjednoczonych.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. Promocji

Teatr Groteska | Kraków

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie

Urząd Gminy Filipów | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds.promocji

Instytut Dziedzictwa Solidarności | Gdańsk

Przejdź do oferty
Konkursy
do 06.12.24

Do zdobycia jeden ezgemplarz książki.

do 05.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.