Raport na temat zainteresowań polskich internatów
Oznacza to, że trudno wyłowić z sieci witryny odwiedzane przez najlepiej usytuowanych internautów stanowiących łakomy kąsek dla reklamodawców. Autorzy opracowania próbowały ustalić jakich informacji poszukują w internecie mężczyźni i kobiety, w zależności od miejsca zamieszkania, wykształcenia, poziomu zarobków i wieku. Zasoby dostępne w sieci podzielono na 12 kategorii: „Informacje, publicystyka, media”, „Kultura i rozrywka”, Motoryzacja, „Biznes, finanse, prawo”, „Budownictwo i nieruchomości”, Edukacja, Sport, „Styl życia”, Turystyka, Nowe technologie, „Praca i społeczności”.
Najczęściej odwiedzanymi witrynami okazały się te zgrupowane w kategorii „Kultura i rozrywka” Nieco mniejszą popularnością cieszyły się strony z kategorii „Nowe technologie" oraz „Informacje, publicystyka, media". Najsłabiej wypadły natomiast witryny ujęte w kategorii „Budownictwo i nieruchomości".
Co ważne dla reklamodawców właśnie te strony najchętniej oglądały najbogatsze osoby o dochodach powyżej 3 tys. zł netto. Dużą popularnością cieszyła się także kategoria "Biznes, finanse, prawo". Najmniejsze zainteresowanie odnotowano w przypadku stron z kategorii „Praca i społeczności”
Podobne preferencje wykazywały osoby z wyższym wykształceniem. W tej grupie internautów największym powodzeniem cieszyły się strony z kategorii „Budownictwo i nieruchomości”, „Biznes, finanse, prawo” oraz „Turystyka". Z niewielkim zainteresowaniem spotkały się witryny z kategorii „Praca i społeczności " oraz „Nowe Technologie".
Co ciekawe także bezrobotni chętnie przeglądali strony na temat budownictwa
i nieruchomości oraz motoryzacji. Interesowały ich także zagadnienia poruszane w kategorii "Biznes, finanse, prawo". Najrzadziej odwiedzali serwisy sportowe.
Kobiety preferowały serwisy zgrupowane w kategoriach: „Styl życia”, „Praca i społeczności” oraz Edukacja. Co ciekawe panie o bardziej urozmaiconych zainteresowaniach, dłużej od mężczyzn, przeglądały witryny poświęcone budownictwu i nieruchomościom.
Reklamodawcy coraz bardziej interesują się internetem, bo systematycznie wzrasta liczba osób, korzystających z sieci. W marcu tego roku w Polsce było 12 262 952 internautów. Oznacza to wzrost o niemal 3,5 mln osób, w porównaniu z marcem ubiegłego roku.
Internauci korzystają z sieci coraz dłużej, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu tego roku przeciętny użytkownik internutu spędził przed komputerem niemal 27,5 godziny, w tym czasie wykonał 1642,31 odsłon. Tymczasem w marcu 2005 czas poświęcony na korzystanie z internetu nieznacznie przekroczył 20 godzin, średnia liczba odsłon wyniosła 1204,64.
Aż 46,44% polskich internautów to osoby poniżej 24 roku życia, czyli w większości jeszcze uczące się. Oznacza to, że wysyp reklam w polskim internecie nastąpi za kilka lat, kiedy ci ludzie zaczną pracować i będzie ich stać na poważniejsze zakupy.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze