Raport na temat zainteresowań polskich internatów

Strony internetowe poświęcone budownictwu i nieruchomościom często odwiedzają zasobni prezesi wielkich korporacji oraz osoby bezrobotne.
Strony internetowe poświęcone budownictwu i nieruchomościom często odwiedzają zasobni prezesi wielkich korporacji oraz osoby bezrobotne. M.in. takie wnioski zawiera raport "Zainteresowania polskich internautów 2006", opracowany przez firmę Gemius SA.

Oznacza to, że trudno wyłowić z sieci witryny odwiedzane przez najlepiej usytuowanych internautów stanowiących łakomy kąsek dla reklamodawców. Autorzy opracowania próbowały ustalić jakich informacji poszukują w internecie mężczyźni i kobiety, w zależności od miejsca zamieszkania, wykształcenia, poziomu zarobków i wieku. Zasoby dostępne w sieci podzielono na 12 kategorii: „Informacje, publicystyka, media”, „Kultura i rozrywka”, Motoryzacja, „Biznes, finanse, prawo”, „Budownictwo i nieruchomości”, Edukacja, Sport, „Styl życia”, Turystyka, Nowe technologie, „Praca i społeczności”.

Najczęściej odwiedzanymi witrynami okazały się te zgrupowane w kategorii „Kultura i rozrywka” Nieco mniejszą popularnością cieszyły się strony z kategorii „Nowe technologie" oraz „Informacje, publicystyka, media". Najsłabiej wypadły natomiast witryny ujęte w kategorii „Budownictwo i nieruchomości".

Co ważne dla reklamodawców właśnie te strony najchętniej oglądały najbogatsze osoby o dochodach powyżej 3 tys. zł netto. Dużą popularnością cieszyła się także kategoria "Biznes, finanse, prawo". Najmniejsze zainteresowanie odnotowano w przypadku stron z kategorii „Praca i społeczności”

Podobne preferencje wykazywały osoby z wyższym wykształceniem. W tej grupie internautów największym powodzeniem cieszyły się strony z kategorii „Budownictwo i nieruchomości”, „Biznes, finanse, prawo” oraz „Turystyka". Z niewielkim zainteresowaniem spotkały się witryny z kategorii „Praca i społeczności " oraz „Nowe Technologie".

Co ciekawe także bezrobotni chętnie przeglądali strony na temat budownictwa
i nieruchomości oraz motoryzacji. Interesowały ich także zagadnienia poruszane w kategorii "Biznes, finanse, prawo". Najrzadziej odwiedzali serwisy sportowe.

Kobiety preferowały serwisy zgrupowane w kategoriach: „Styl życia”, „Praca i społeczności” oraz Edukacja. Co ciekawe panie o bardziej urozmaiconych zainteresowaniach, dłużej od mężczyzn, przeglądały witryny poświęcone budownictwu i nieruchomościom.

Reklamodawcy coraz bardziej interesują się internetem, bo systematycznie wzrasta liczba osób, korzystających z sieci. W marcu tego roku w Polsce było 12 262 952 internautów. Oznacza to wzrost o niemal 3,5 mln osób, w porównaniu z marcem ubiegłego roku.

Internauci korzystają z sieci coraz dłużej, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu tego roku przeciętny użytkownik internutu spędził przed komputerem niemal 27,5 godziny, w tym czasie wykonał 1642,31 odsłon. Tymczasem w marcu 2005 czas poświęcony na korzystanie z internetu nieznacznie przekroczył 20 godzin, średnia liczba odsłon wyniosła 1204,64.

Aż 46,44% polskich internautów to osoby poniżej 24 roku życia, czyli w większości jeszcze uczące się. Oznacza to, że wysyp reklam w polskim internecie nastąpi za kilka lat, kiedy ci ludzie zaczną pracować i będzie ich stać na poważniejsze zakupy.

Komentarze

Powiązane

28.11.23, 17:00
| radio » informacje | prasa » informacje
Ruszyła II edycja Forum Dziennikarskiego Nagrody Woyciechowskiego
Forum Dziennikarskie Nagrody Woyciechowskiego to projekt stworzony w 2022 r. przez Radio ZET realizowany we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Jego uczestnikami są studenci i studentki - stażyści, którzy tworzą Forum Dziennikarskie, korzystając ze wsparcia Rady Programowej oraz opiekunów stażu.
28.11.23, 14:38
| radio » informacje
Mrozu kolejnym gospodarzem formatu RMF FM w trasie
Mrozu będzie kolejnym po Agnieszce Chylińskiej i Darii Zawiałow gospodarzem audycji „RMF FM w trasie”. Artysta poprowadzi format od 2 grudnia br. w cztery kolejne soboty w godz. 15.00-17.00.
28.11.23, 09:51
| radio » informacje
BBC Studios z usługę BBC Podcasts Premium w Apple Podcasts także na polskim rynku
BBC Studios rozszerza dostępność subskrypcji BBC Podcasts Premium aż o 166 nowych krajów, w tym Polskę.Cena usługi wynosi 13,99 zł miesięcznie.
27.11.23, 06:30
| radio » informacje
Top Radia 357 na Kasprowym Wierchu. A w Warszawie koncert Midge Ure
Trzeci Top Radia 357 zostanie zrealizowany z Zakopanego - z finałem na Kasprowym Wierchu. Przed finałem audycji, w Warszawie odbędzie się koncert gwiazdy specjalnej - zagra Midge Ure, lider zespołu Ultravox i współtwórca Live Aid.
26.11.23, 16:49
| radio » informacje | kultura » muzyka
Marcin Del – M Jankowski zwycięzcą konkursu Wydaj płytę z Będzie Głośno!
Marcin Del – M Jankowski – młody wokalistka, autor tekstów, producent, zwyciężył w konkursie radiowej Czwórki „Wydaj płytę z Będzie Głośno!”. Główną nagrodą w konkursie jest wydanie cyfrowej płyty z radiową Czwórką i Agencją Muzyczną Polskiego Radia oraz koncert promujący płytę na antenie Czwórki w ramach audycji „Będzie głośno!”.
24.11.23, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Cenniki Grupy RMF na styczeń i luty 2024 r. bez podwyżek
Cenniki reklamowe Grupy RMF obowiązujące w styczniu i lutym 2024 r. pozostaną na niezmienionym poziomie.
24.11.23, 10:30
| radio » informacje
Ogólnopolski Konkurs Reportażystów Melchiory 2023. Lista laureatów
23 listopada br. ogłoszono nazwiska nagrodzonych twórców reportaży i dokumentów. Nagrody zostały przyznane w kategoriach: Reportaż Roku, Dokument Roku, Inspiracja Roku oraz Realizator Roku. Ogłoszono także laureatów Ogólnopolskiego Konkursu Twórczości Radiowej w dziedzinie reportażu o Grand Prix KRRiT oraz XXVI Konkursu Stypendialnego im. Jacka Stwory. 
24.11.23, 08:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Od 11 grudnia br. Grupa Eurozet zmienia ceny swoich flagowych produktów: Radia ZET, pakietu Audio ZET (71 stacji) i Audio ZET Boost (136 stacji).
23.11.23, 10:55
| radio » informacje | kultura » muzyka
Zimowy Sen Niedźwiedzia. Nakład płyty winylowej wyczerpany
Zaledwie w kilka dni wyczerpał się nakład specjalnej płyty winylowej przygotowanej przez Radio 357. „Zimowy Sen Niedźwiedzia” to świąteczna selekcja muzyczna Marka Niedźwieckiego.
23.11.23, 09:34
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Blisko 30 wydawców w portfolio nowej sieci reklamy audioXi
Wystartowało audioXi – sieć cyfrowej reklamy audio. Za wprowadzenie platformy na nasz rynek odpowiada Grupa RMF. Produkt ten obecny jest już łącznie na czterech rynkach europejskich.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 03.01.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.12.23

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 26.12.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.