17.07.24, 07:30
Finał Euro 2024 hitem weekendu. Ale oglądalność spotkań z polską drużyną była wyższa
Blisko 7,3 mln widzów oglądało w niedzielę, 14 lipca br. mecz Hiszpania – Anglia transmitowany na antenach TVP. Ponad 6,4 mln widzów śledziło spotkanie przed telewizorami w domach, a 900 tys. widzów oglądało finał Euro 2024 poza domem.
Finał Euro 2024, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1 i po raz czwarty w historii wywalczyła Mistrzostwo Europy w piłce nożnej, przyciągnął dużą widownię przed ekrany telewizorów i komputerów. W niedzielę, 14 lipca br. transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło ponad 6,4 mln widzów. Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł 51,5 proc. W TVP1 w domach mecz oglądało 4,8 mln widzów, z udziałem w czasie transmisji na poziomie 39 proc. W TVP Sport finał Euro 2024 obejrzało ponad 1,5 mln osób przy udziałach w paśmie na poziomie 12,5 proc. Poza domem (OOH) kibicowało przed telewizorami kolejne 900 tys. widzów (wszystkie dane: Nielsen Media, in home+OOH).
W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Hiszpania – Anglia miał 1,5 mln odtworzeń. W trakcje Euro 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło aż 11,9 mln użytkowników, którzy wygenerowali 89,4 mln odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy wygenerowali 58,5 mln odsłon. Dodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach: Facebook - 98 584 562 liczby otworzeń, Instagram - 6 582 336 – najwyższy zasięg oraz najwyższą w historii liczbę odtworzeń materiałów wideo na platformie TikTok - 91 mln.
Finałowa rozgrywka pomiędzy Hiszpanią a Anglią była najliczniej oglądanym meczem tegorocznych mistrzostw z udziałem drużyn zagranicznych.
Mecze z udziałem polskiej drużyny hitami TVP
W TOP5 Euro 2024, trzy pierwsze miejsca zajęły mecze Polaków. Z najwyższą widownią spośród wszystkich spotkań znalazł się mecz Polska – Holandia, który 16 czerwca w TVP1 i TVP Sport oglądało 7,6 mln osób z udziałem na poziomie aż 66 proc. W sumie w domu i poza domem polskiej drużynie kibicowało ponad 9 mln widzów.
W trakcie tegorocznych mistrzostw TVP Sport zanotował rekordowy udział anteny, najwyższy od początku pomiaru, czyli 2006 r., 5 lipca kanał sportowy Telewizji Polskiej uzyskał 7,9 proc. w grupie 4+. Mecze transmitowane w TVP Sport podczas tegorocznego Euro 2024 odnotowały wyższe widownie, niż podczas poprzednich mistrzostw - Euro 2020.
W niedzielę tuż przed finałowym meczem na stadionie w Berlinie odbyła się ceremonia zamknięcia mistrzostw Europy 2024, którą w TVP1 i TVP Sport obejrzało 2,7 mln widzów (udział 22,8 proc.). W momencie najwyższej oglądalności ceremonię oglądało 3,5 mln osób.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze