17.07.24, 07:30

Finał Euro 2024 hitem weekendu. Ale oglądalność spotkań z polską drużyną była wyższa

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Blisko 7,3 mln widzów oglądało w niedzielę, 14 lipca br. mecz Hiszpania – Anglia transmitowany na antenach TVP. Ponad 6,4 mln widzów śledziło spotkanie przed telewizorami w domach, a 900 tys. widzów oglądało finał Euro 2024 poza domem.

Finał Euro 2024, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1 i po raz czwarty w historii wywalczyła Mistrzostwo Europy w piłce nożnej, przyciągnął dużą widownię przed ekrany telewizorów i komputerów. W niedzielę, 14 lipca br. transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło ponad 6,4 mln widzów. Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł 51,5 proc. W TVP1 w domach mecz oglądało 4,8 mln widzów, z udziałem w czasie transmisji na poziomie 39 proc. W TVP Sport finał Euro 2024 obejrzało ponad 1,5 mln osób przy udziałach w paśmie na poziomie 12,5 proc. Poza domem (OOH) kibicowało przed telewizorami kolejne 900 tys. widzów (wszystkie dane: Nielsen Media, in home+OOH).

W serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Hiszpania – Anglia miał 1,5 mln odtworzeń. W trakcje Euro 2024 stronę tvpsport.pl odwiedziło aż 11,9 mln użytkowników, którzy wygenerowali 89,4 mln odsłon, a aplikację mobilną TVP Sport odwiedziło 1,3 mln użytkowników, którzy wygenerowali 58,5 mln odsłon. Dodatkowo TVP Sport zanotował swoje najwyższe zasięgi na platformach: Facebook - 98 584 562 liczby otworzeń, Instagram - 6 582 336 – najwyższy zasięg oraz najwyższą w historii liczbę odtworzeń materiałów wideo na platformie TikTok - 91 mln.

Finałowa rozgrywka pomiędzy Hiszpanią a Anglią była najliczniej oglądanym meczem tegorocznych mistrzostw z udziałem drużyn zagranicznych.

Mecze z udziałem polskiej drużyny hitami TVP

W TOP5 Euro 2024, trzy pierwsze miejsca zajęły mecze Polaków. Z najwyższą widownią spośród wszystkich spotkań znalazł się mecz Polska – Holandia, który 16 czerwca w TVP1 i TVP Sport oglądało 7,6 mln osób z udziałem na poziomie aż 66 proc. W sumie w domu i poza domem polskiej drużynie kibicowało ponad 9 mln widzów.

W trakcie tegorocznych mistrzostw TVP Sport zanotował rekordowy udział anteny, najwyższy od początku pomiaru, czyli 2006 r., 5 lipca kanał sportowy Telewizji Polskiej uzyskał 7,9 proc. w grupie 4+. Mecze transmitowane w TVP Sport podczas tegorocznego Euro 2024 odnotowały wyższe widownie, niż podczas poprzednich mistrzostw - Euro 2020.

W niedzielę tuż przed finałowym meczem na stadionie w Berlinie odbyła się ceremonia zamknięcia mistrzostw Europy 2024, którą w TVP1 i TVP Sport obejrzało 2,7 mln widzów (udział 22,8 proc.). W momencie najwyższej oglądalności ceremonię oglądało 3,5 mln osób.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.